Opuśczona kościł w czasie pandemii: symbolizuje zdrady pasterzy w obliczu COVID-19.

Zdrada pasterzy: apostazja posoborowych struktur w dobie pandemii

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (12 listopada 2025) przedstawia analizę działań „biskupów” podczas pandemii COVID-19, ukazującą głębokie zerwanie z dwutysiącletnią tradycją Kościoła Katolickiego. Autor, określany jako „profesor” Timothy J.A. O’Donnell, opisuje, jak hierarchowie posoborowi zamknęli świątynie i odmówili wiernym sakramentów, ulegając świeckim władzom. Podkreśla historyczny kontrast z postawą duchowieństwa podczas zarazy w XIV wieku czy działaniami św. Karola Boromeusza. Artykuł kończy się wezwaniem do „rozliczenia” i „reformy” w strukturach okupujących Watykan. Tymczasem prawdziwy problem leży znacznie głębiej: pandemia obnażyła całkowite bankructwo teologiczne sekty posoborowej, która dawno utraciła nadprzyrodzoną wizję Kościoła jako Arki Zbawienia.


Kapitulacja przed światem: odrzucenie nadprzyrodzoności

„Biskupi świata, z nielicznymi wyjątkami, kapitulowali przed świecką władzą i zamknęli drzwi świątyń” – przyznaje autor, nie dostrzegając jednak, że był to nie błąd duszpasterski, lecz logiczna konsekwencja apostazji Vaticanum II. Już w 1907 roku św. Pius X w dekrecie Lamentabili potępił modernistyczną zasadę, że „Kościół nie tylko nie powinien nigdy potępiać filozofii, ale powinien tolerować jej błędy” (propozycja 11). Tymczasem posoborowie całkowicie podporządkowało wiarę „wymogom współczesności”, co Pius XI nazwał w Quas Primas „usunięciem Jezusa Chrystusa i Jego najświętszego prawa z obyczajów, życia prywatnego, rodzinnego i publicznego”.

„Rządy uznały sklepy monopolowe i kliniki aborcyjne za »niezbędne«, lecz kościoły zostały zamknięte”

Ta demoniczna inwersja wartości – gdzie morderstwo nienarodzonych uznano za „usługę podstawową”, zaś Ofiara Kalwarii za „zagrożenie epidemiologiczne” – stanowi ukoronowanie rewolucji posoborowej. Jak nauczał Pius XII: „Najświętsza Eucharystia jest tak konieczna Kościołowi, że bez Niej nie może istnieć” (Mediator Dei). Zamknięcie kościołów przez neo-kościół dowiodło definitywnie, że mamy do czynienia z antykościołem – strukturą pozbawioną łaski i władzy kluczy, która jedynie udaje Mistyczne Ciało Chrystusa.

Fałszywy pasterz i jego antyewangelia

Analiza błędów „papieża” Franciszka wymaga odwołania się do niezmiennego Magisterium. Gdy obecny uzurpator mówi o szczepieniach jako „akcie miłości”, powtarza herezję modernizmu potępioną w Syllabusie Piusa IX: „Moralne prawa nie potrzebują sankcji Bożej” (propozycja 56). Tymczasem Kodeks Prawa Kanonicznego z 1917 r. w kanonie 1258 §1 stanowi jasno: „Nie wolno współpracować formalnie w obrzędach akatolickich”. Wspieranie zaś preparatów powiązanych z aborcją (np. wykorzystujących komórki z abortowanych dzieci) stanowi współudział w zbrodni dzieciobójstwa.

„Katolicy, którzy kwestionowali moralne pochodzenie niektórych szczepionek lub sprzeciwiali się nakazom ze względu na sumienie, byli marginalizowani, prześladowani, wyśmiewani i cancelowani”

To nie „brak miłosierdzia” ze strony wiernych, lecz wierność nauce św. Pawła: „Nie możecie pić kielicha Pańskiego i kielicha demonów” (1 Kor 10,21). Autor artykułu popełnia jednak błąd, uznając „biskupów” takich jak Schneider czy Strickland za wzory oporu. Ci hierarchowie pozostają w komunii z antykościołem, uznają ważność posoborowych „sakramentów” i wciąż odwołują się do Vaticanum II. Św. Robert Bellarmin ostrzegał: „Jaśni heretycy (…) przestają być członkami Kościoła, a tym samym nie mogą być jego głową” (De Romano Pontifice). „Biskupi” posoborowi, akceptujący herezje ostatnich dziesięcioleci, utracili wszelką jurysdykcję.

Upadek laikatu: owoc zatrutego katechizmu

Najtragiczniejszy w opisie autora jest obraz laikatu, który zamiast stać się miles Christi – żołnierzem Chrystusa – przeistoczył się w strażnika sanitarnego reżimu. To logiczne następstwo zniszczenia prawdziwej katolickiej formacji przez:

1. Nową „Mszę” Pawła VI, która jak zauważył kard. Ottaviani „odchodzi w sposób imponujący od teologii trydenckiej”
2. Katechizm Jana Pawła II, relatywizujący prawdę objawioną
3. Fałszywą ekumeniczną duchowość wyrażoną w „Asyżu”

Kiedy autor pisze, że „wierność (…) dowiodła, że łaska Ducha Świętego nie znika, gdy zawodzi przywództwo kościelne”, zapomina, że łaski sakramentalne są udzielane wyłącznie przez ważnie wyświęconych kapłanów w łączności z prawowitym pasterzem – którym od 1958 roku nie jest żaden z uzurpatorów w Watykanie.

Mariologia posoborowa: kolejna heretycka deformacja

W sekcji poświęconej Najświętszej Marji autor powtarza modernistyczne błędy dokumentu Lumen Gentium, który zredukował Bożą Rodzicielkę do „znaku eschatologicznej pewności”. Tymczasem św. Ludwik Maria Grignion de Montfort nauczał: „Przez Marję rozpoczęło się zbawienie świata i przez Marję musi się dopełnić” (Traktat o prawdziwym nabożeństwie). Posoborowa „pobożność maryjna”, oderwana od duchowości pokutnej i wynagradzającej, stała się jedynie sentymentalnym dodatkiem do antropocentrycznej religii.

„Mary’s fiat (…) was not a moment of submission to circumstance but an act of active surrender to Divine Providence”

To klasyczny przykład protestantyzującej retoryki! Katolicka teologia zawsze podkreślała, że Matka Boża współpracowała w dziele Odkupienia jako Nowa Ewa (cf. Pius X, Ad diem illum). Tymczasem posoborowie, pod pretekstem „ekumenizmu”, systematycznie niszczyło prawdziwy kult Marji – czego dowodem zakaz używania tytułu „Współodkupicielki” czy usunięcie modlitw maryjnych z liturgii.

Droga naprawy: powrót do źródła

Propozycje „reform” przedstawione w artykule są jak przystawianie plastra do gangreny. Nie potrzeba nowych „komisji” czy „szkoleń”, lecz:

1. Publicznego odrzucenia Vaticanum II i wszystkich posoborowych antypapieży
2. Powrotu do Mszy Wszechczasów jako jedynej ważnej i godziwej Ofiary
3. Uznania sedewakantystycznej tezy jako jedynej zgodnej z kanonem 188 §4 KPK 1917

Jak uczył Pius XII: „Kościół niczego nie traci ze swoich praw. Są one nienaruszalne” (Mystici Corporis). Pandemia jedynie ujawniła, że struktury okupujące Watykan od 1958 roku to nie Kościół Chrystusowy, lecz „synagoga szatana” (Ap 2,9). Jedyną odpowiedzią jest ucieczka z Babilonu (Ap 18,4) i szukanie kapłanów zachowujących nieskażony depozyt wiary.


Za artykułem:
Catholic bishops have not yet reckoned with their COVID-era blunders
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 12.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.