Portal eKAI (15 listopada 2025) relacjonuje obchody Światowego Dnia Ubogich w Bielsku-Białej, zorganizowane przez struktury posoborowe pod przewodnictwem „ks. Roberta Kurpiosa” z „Caritas” diecezji bielsko-żywieckiej. Wydarzenie, zgromadziwszy około 200 osób, przedstawiane jest jako wyraz „ducha solidarności i braterstwa”, jednakże całkowicie pomija nadprzyrodzony cel miłosierdzia chrześcijańskiego, redukując je do naturalistycznego humanitaryzmu.
Redukcja misji Kościoła do socjalnego aktywizmu
„Nie chcą litości ani ludzkiego osądu. Dlatego przychodzimy do tego wieczernika, by razem z nimi wołać o ducha solidarności i braterstwa”
– deklaruje „ks. Kurpios”, całkowicie wypaczając istotę verae religionis (prawdziwej religii). Kościół katolicki, jak nauczał Pius XI w encyklice Quas primas, jest przede wszystkim „Królestwem Chrystusa na ziemi, przeznaczonym dla wszystkich ludzi całego świata”, zaś pomoc ubogim stanowi jedynie konsekwencję głoszenia Ewangelii i prowadzenia dusz do zbawienia. Tymczasem posoborowa „agapa” w podziemiach kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa sprowadza religię do wspólnego stołu i koncertów, co Pius X potępił w dekrecie Lamentabili sane jako „mieszanie porządku nadprzyrodzonego z doczesnym” (propozycja 58).
Jałmużna bez nawrócenia – ewangeliczne bluźnierstwo
„Ks. Andrzej Gawlas”, określany jako „kapelan osób w kryzysie bezdomności”, posuwa się do stwierdzeń jawnie sprzecznych z katolicką doktryną: „Głód można zaspokoić szybko, ale odbudować w człowieku wizję normalnego życia – to największe wyzwanie”. To klasyczny przykład modernistycznej redukcji łaski do psychologii, gdzie „normalne życie” zastępuje stan łaski uświęcającej. Św. Augustyn w Państwie Bożym nauczał, że prawdziwe miłosierdzie polega na wydobywaniu dusz z niewoli grzechu, nie zaś na „zaspokajaniu głodu” rozumianym czysto materialnie.
Szczególnie oburzające jest przywołanie przykładu rzymskiego kucharza „Dobrego Dino” oraz teza o „zaraźliwości dobra”, co stanowi jawną kapitulację przed naturalizmem. Jak przypomina św. Paweł: „Choćbym rozdał na jałmużnę całą majętność moją, a miłości bym nie miał, nic mi nie pomoże” (1 Kor 13,3). Brak jakiegokolwiek nawiązania do konieczności spowiedzi, stanu łaski czy obowiązku wynagrodzenia za grzechy świadczy o całkowitej apostazji organizatorów.
Fałszywy kult „Jezusa Miłosiernego” jako narzędzie deformacji wiary
Wymownym symbolem wydarzenia stało się rozdawanie różańców z wizerunkiem „Jezusa Miłosiernego” – elementu potępionego pseudokultu Faustyny Kowalskiej. Jak wykazano w piśmie Fałszywe objawienia fatimskie, tego typu praktyki noszą znamiona „projektu ekumenizmu” i „relatywizmu religijnego”, zwłaszcza gdy towarzyszą im występy zespołu „Albert Band” czy teatru kukiełkowego. Prawdziwy kult katolicki, jak naucza Sobór Trydencki, wymaga „adoracji w duchu i prawdzie” (J 4,23), nie zaś emocjonalnych uniesień i wspólnego śpiewania piosenek.
Teologiczne bankructwo posoborowego „miłosierdzia”
Całe wydarzenie stanowi żywą ilustrację błędów potępionych w Syllabusie Piusa IX, zwłaszcza tezy 40: „Nauka Kościoła katolickiego jest wroga prawdziwemu dobru i szczęściu społeczeństwa”. Gdy „ks. Gawlas” oskarża świat, że „nie lubi biednych”, sam promuje rewolucyjną ideologię walki klas, całkowicie sprzeczną z katolicką nauką o sprawiedliwości społecznej opartej na prawie własności i zasadzie pomocniczości (Leon XIII, Rerum novarum).
Największym jednak grzechem tej „agapy” jest pominięcie królowskiej godności Chrystusa, o której Pius XI pisał: „Państwa nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego, nadzieja trwałego pokoju między narodami jest płonna” (Quas primas). Dopóki „Caritas” i podobne struktury nie wrócą do głoszenia „Chrystusa Króla, któremu należy się wszelka cześć i posłuszeństwo” (Quas primas), ich działania pozostaną jedynie faryzejską zasłoną dymną dla postępującej apostazji.
Za artykułem:
15 listopada 2025 | 09:30Modlitwa i wspólny posiłek w Światowy Dzień Ubogich w Bielsku-BiałejEucharystia i wspólny posiłek zgromadziły dziś, 15 listopada, około 200 osób podczas obchodów Światowego Dn… (ekai.pl)
Data artykułu: 16.11.2025








