Portal eKAI (16 listopada 2025) relacjonuje ekumeniczne nabożeństwo w tzw. Kościele greckokatolickim, gdzie pod pozorem czci wobec „błogosławionej” Jozafaty Hordaszewskiej dokonano kolejnej profanacji świętości. W Ekumenicznym Domu Pomocy Społecznej w Prałkowcach k. Przemyśla – instytucji już samą nazwą zdradzającej synkretyzm religijny – odprawiono moleben z udziałem „księży” mitrata Bogdana Stepana i protojereja Jana Tarapackiego.
„Podczas nabożeństwa odczytano fragment z Ewangelii św. Jana o Jezusie – winnym krzewie”
Już wybór perykopy ewangelicznej zdradza redukcję Chrystusa do roli „żywotodajnej siły” w duchu naturalistycznej teologii posoborowej. Brak jakiegokolwiek nawiązania do Krzyża, Ofiary czy Sądu Ostatecznego – kluczowych elementów depositum fidei. To ewidentne dostosowywanie Słowa Bożego do humanitarnej narracji „domu pomocy”.
Fałszywy kult pseudo-błogosławionej
Rzekoma beatyfikacja Michaliny Hordaszewskiej przez antypapieża Jana Pawła II w 2001 roku to akt nieważny ex opere operato. Jak stwierdza bulla Cum ex apostolatus officio Pawła IV: „promocja lub wyniesienie heretyka są nieważne, nieobowiązujące i bezwartościowe”. Antypapież propagujący kult bałwochwalczy w Asyżu i relatywizujący prawdziwą wiarę nie mógł ustanawiać autentycznych błogosławionych.
Sam przebieg nabożeństwa – z „prośbami spisanymi przez mieszkańców” i występem zespołu „Berehyni” (nazwa odnosząca się do pogańskich bogiń słowiańskich!) – to kwintesencja posoborowego bałwochwalstwa. Agapa w jadalni połączona z tańcami to jawny powrót do pogańskich refrigeria potępionych przez Tertuliana (De corona militis, III).
Zdrada misji Kościoła
Komentowany artykuł ujawnia całkowite odwrócenie hierarchii celów:
„Podstawową misją Sióstr Służebnic Niepokalanej jest właśnie wychowanie religijne dzieci i młodzieży, ale także działalność charytatywna oraz wspieranie parafii”
To jawna herezja przeciwko Unam Sanctam Bonifacego VIII! Jak nauczał Pius XI w Quas primas: „Królestwo naszego Zbawiciela obejmuje wszystkich ludzi – (…) nie tylko jednostki, ale i rodziny, i państwa”. Redukcja misji Kościoła do wychowania i pomocy społecznej to przyjęcie marksistowskiej dialektyki „bazy i nadbudowy”.
Schizmatycka struktura
Ryt greckokatolicki został definitywnie potępiony przez św. Piusa X w liście apostolskim Etsi multa jako „przeniewierstwo wobec wiary i jedności Kościoła”. Uczestnictwo w ich nabożeństwach stanowi ciężki grzech przeciwko cnocie wiary. Jak ostrzegał św. Robert Bellarmin: „heretyk nie może być członkiem Kościoła, więc nie może być jego głową” (De Romano Pontifice).
Wszelkie „ekumeniczne” inicjatywy są wyraźnie zakazane przez Mortalium animos Piusa XI: „Kościół katolicki nigdy nie zezwolił swoim członkom na uczestnictwo w zgromadzeniach niekatolickich”. Tymczasem w Prałkowcach mamy do czynienia z klasycznym communicatio in sacris – współuczestnictwem w bałwochwalstwie.
Język apostazji
Retoryka portalu eKAI zdradza głęboką infiltrację modernizmem:
- „Ekumeniczny Dom Pomocy” – sprzeczność w terminie, gdyż prawdziwa eklezja jest una, sancta, catholica
- „błagalne nabożeństwo za przyczyną błogosławionej” – nieuznającej prymatu rzymskiego!
- „wspólna agapa” – profanacja starochrześcijańskiego terminu
Jak trafnie diagnozował św. Pius X w Lamentabili: „Dogmaty są tylko interpretacją faktów religijnych przez świadomość chrześcijańską” (propozycja 22 potępiona). Właśnie tę modernistyczną truciznę widać w całej pełni w Prałkowcach.
Podsumowując: opisane wydarzenie to nie „nabożeństwo”, lecz rytuał apostazji. Zamiast cultus latriae wobec Boga – bałwochwalczy cultus duliae wobec fałszywej świętej. Zamiast jedności w prawdziwej wierze – ekumeniczny miszmasz. Zamiast zbawienia dusz – socjalna utylitarność. Oto gorzki owd posoborowej rewolucji, która – jak przepowiedział św. Pius X – stała się „synagogą Szatana”.
Za artykułem:
16 listopada 2025 | 21:56Prałkowce k. Przemyśla: moleben do bł. Jozafaty Hordaszewskiej (ekai.pl)
Data artykułu: 16.11.2025








