Tradycyjne katolickie uroczystości pogrzebowe ks. Tadeusza Białasa w Przemyślu z udziałem modernistycznych hierarchów kościelnych.

Przemyskie obchody rocznicowe jako wyraz kryzysu posoborowego kapłaństwa

Podziel się tym:

Portal eKAI (16 listopada 2025) relacjonuje obchody 5. rocznicy śmierci ks. Tadeusza Białego, archidiecezjalnego duszpasterza młodzieży i pracownika posoborowych struktur kurialnych w Przemyślu. Ceremonie z udziałem „abpa” Adama Szala i innych przedstawicieli modernistycznej hierarchii stanowią jedynie kolejny przykład teologicznej zapaści neo-kościoła.


Naturalistyczna redukcja kapłaństwa

Opisane uroczystości konsekwentnie pomijają istotę kapłaństwa katolickiego – bezkrwawej ofiary i władzy kluczy. Przeciwnie – akcentują „pogodę”, „radość” i „człowieczeństwo” jako główne cnoty duchowne, co Pius X w encyklice Pascendi nazwał „przeniesieniem religii z obiektywnej płaszczyzny doktryny na subiektywne doświadczenie”.

„Jego życie było pielgrzymowaniem ku wartościom, ku tej najważniejszej wartości dla nas wierzących, jaką jest Chrystus”

– oświadczył „abp” Szal, stosując typowo modernistyczne rozmycie pojęć (Chrystus jako „wartość” zamiast Verbum caro factum).

Kult osobowości zamiast modlitwy za zmarłych

Program „Zakochany w bieli” i prezentacja książek hagiograficznych („Kapłan radości i nadziei”, „Nieśmy radość”) odsłaniają zasadniczy błąd: zamianę modlitwy o zbawienie duszy w świecki kult jednostki. Św. Robert Bellarmin przestrzegał: „Pamięć o zmarłych ma służyć zbawieniu żywych przez przypomnienie sądu ostatecznego, a nie budowaniu ziemskich pomników” (De Purgatorio, II, 5). Tymczasem ks. Zbigniew Suchy wspominał:

„My zgromadzeni wtedy w pokoju księdza Tadeusza również byliśmy bezdomni, nie wiedzieliśmy co robić”

– co odsłania duchową pustkę środowiska pozbawionego nadprzyrodzonej nadziei.

Strukturalna nieważność posługi

Działalność ks. Białego jako „archidiecezjalnego duszpasterza młodzieży” i „wykładowcy seminarium” podlega radykalnej wątpliwości z trzech powodów:

  1. „Święcenia” po 1968 roku są nieważne z powodu zniszczenia materii i formy sakramentu (por. bulla Sacramentum Ordinis Piusa XII)
  2. Posoborowe seminaria to kuźnie modernizmu, gdzie – jak stwierdził Pius XI w Quas Primas„usunięto Chrystusa i Jego najświętsze prawo ze swych obyczajów”
  3. Duszpasterstwo młodzieży w neo-kościele sprowadza się do psychologii i zabawy, co potwierdza relacja o „rozmodlonym i rozśpiewanym” ks. Białym

Milczenie o świętokradztwach

Brak jakiegokolwiek ostrzeżenia, że uczestnictwo w:

  • posoborowej „mszy” (zredukowanej do uczty pamiątkowej)
  • „komunii” pod dwiema postaciami
  • wydarzeniach prowadzonych przez kapłanów o nieważnych święceniach

stanowi ciężkie wykroczenie przeciwko pierwszemu przykazaniu. Kanon 1258 Kodeksu z 1917 roku jednoznacznie zabrania „active communicare in sacris cum acatholicis” – tym bardziej z apostatami zajmującymi świątynie.

Objawienie kryzysu

Całość uroczystości stanowi namacalny dowód ruiny posoborowej struktury:

  • Zastąpienie teologii psychologią („świadek radości”)
  • Zamiana modlitwy na poezję (program „Zakochany w bieli”)
  • Redukcja kapłaństwa do funkcji społecznego animatora

Jak zapowiedział św. Pius X w Lamentabili sane, modernizm prowadzi do „zniszczenia wszystkich dogmatów wiary” poprzez podporządkowanie ich „wrażeniom religijnym”. W tym kontekście przemyskie obchody są jedynie lokalnym przejawem globalnej apostazji.


Za artykułem:
16 listopada 2025 | 22:21Przemyśl: obchody 5. rocznicy śmierci ks. Tadeusza Białego
  (ekai.pl)
Data artykułu: 16.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.