Portal eKAI (17 listopada 2025) relacjonuje uroczystość odsłonięcia tablicy pamiątkowej dla Andrzeja Sikorskiego – archeologa zmarłego w 2023 roku – przy kanonii nr 6 na poznańskim Ostrowie Tumskim. Ceremonia z udziałem „arcybiskupa” Zbigniewa Zielińskiego i środowisk akademickich stanowi jaskrawy przykład redukcji sacrum do poziomu świeckiej hagiografii, gdzie nauka i sztuka zastępują kult Bożej chwały.
Synkretyzm nauki i pozornego kultu
„Andrzej Sikorski był poetą, który tak naprawdę stąpał po szarości, po poznańskich brukach, rozkwiecając je i wnosząc dla nich różnego rodzaju tchnienia motyli i śpiew ptaków”
Ta estetyzująca fraza prof. Michałowskiego odsłania rdzeń problemu: scientismus (uwielbienie nauki) przemieniony w quasi-religijną narrację. Gdy Pius XI w Quas Primas nauczał, że „Chrystusowi jako Człowiekowi należy się władza nad jakimikolwiek sprawami doczesnymi”, struktury posoborowe czynią przeciwnie – oddają cześć „poecie rozkwiecającemu bruki”, jakby archeologia była nową ewangelią.
Milczenie o nadprzyrodzoności
W całym artykule brak jakiejkolwiek wzmianki o stanie łaski Sikorskiego, jego stosunku do sakramentów czy życiu zgodnym z katolicką moralnością. „Arcybiskup” Zieliński ogranicza się do ogólników o „dobrych czynach”, co jest zdradą obowiązku ostrzegania dusz przed niebezpieczeństwem potępienia. Jak przypomina dekret Lamentabili sane exitu (Św. Oficjum, 1907): „Opowiadania Ewangelii w wielu miejscach są raczej wytworem medytacji nad tajemnicą zbawienia niż faktami historycznymi” – co podważa absolutyzację archeologii jako „dowodów” wiary.
„Msza” jako teatr pamięci
Wspomniane „przewodniczenie Mszy św.” przez modernistycznego uzurpatora w kościele NMP in Summo to świętokradzka symulacja. Nowy Ryt wprowadzony przez montinianów został potępiony przez teologów jako „skandaliczna parodia Ofiary Kalwarii” (ks. Guérard des Lauriers). Brak jakiegokolwiek ostrzeżenia przed uczestnictwem w tej antyliturgii świadczy o całkowitym zerwaniu z katolicką zasadą: „Communicatio in sacris cum haereticis est illicita” (Współudział w świętych obrzędach z heretykami jest niedozwolony).
Kult człowieka vs. kult Boga
Instalacja tablicy w miejscu związanym z początkami państwa Piastów ma wyraźny wydźwięk nacjonalistyczny. Tymczasem Pius XI w Quas Primas przestrzegał: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw (…) zburzone zostały fundamenty władzy”. Podkreślanie zasług Sikorskiego dla „kondycji Ostrowa Tumskiego” przy równoczesnym milczeniu o jego stosunku do Królestwa Chrystusowego to modelowy przykład bałwochwalczego uwielbienia dla doczesności.
Masoneria kulturowa w akcji
Warto zauważyć, że odlew tablicy wykonano w niemieckiej odlewni Lauchhammer – tej samej, która produkowała masońskie symbole dla Pruskiej Akademii Nauk. Jak czytamy w dokumencie [FILE: Fałszywe objawienia fatimskie]: „Masoneria od wieków wykorzystuje sztukę do przemycania synkretyzmu religijnego”. Nawiązanie do pomników Mieszka I i Chrobrego ze Złotej Kaplicy – fundowanych przez antykościelnych kręgów pruskich – dodatkowo potwierdza zakamuflowany antykatolicyzm całej inicjatywy.
Archeologia jako narzędzie dechrystianizacji
Chwalenie Sikorskiego za badania „funeralne” przy jednoczesnym przemilczeniu katolickiej nauki o sądzie ostatecznym i zmartwychwstaniu ciał odsłania prawdziwy cel tego rodzaju archeologii: zredukować śmierć do poziomu naukowej curiositas, zastąpić nadzieję zbawienia „pamięcią materialną”. Jak ostrzegał Pius IX w Syllabusie: „Interpretacja Pisma Świętego jest wolna od wszelkiej władzy Kościoła” (potępiony błąd nr 4) – podobnie dziś archeologia staje się narzędziem relatywizacji dziejów Kościoła.
W świetle niezmiennej doktryny katolickiej cała uroczystość stanowi przejaw głębokiej apostazji środowisk okupujących struktury kościelne. Gdyby Sikorski rzeczywiście służył Chrystusowi Królowi, jego tablica zawierałaby napis: „O mors, ero mors tua!” (O śmierci, będę twoją śmiercią!) zamiast jałowych pochwał dla „rozkwiecania bruków”.
Za artykułem:
17 listopada 2025 | 20:04Poznań – odsłonięto tablicę upamiętniającą archeologa Andrzeja Sikorskiego (ekai.pl)
Data artykułu: 17.11.2025








