Rolnik katolicki trzymający krzyż na tle kanadyjskich pól pszenicy, symbolizujący walkę o tradycyjne wartości i gospodarstwo rodzinne.

Kanadyjski rząd forsuje ideologiczną dywersyfikację kosztem rolników

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (17 listopada 2025) informuje o próbie narzucenia przez liberalny rząd Kanady pod przywództwem premiera Marka Carneya rewolucyjnej agendy „różnorodności” sektorowi rolniczemu. Federalny dokument wskazuje, że Farm Credit Canada – instytucja finansowa obsługująca głównie rolników – ma zbyt „białą” klientelę i powinna zwiększyć dostępność kredytów dla „tradycyjnie niedoreprezentowanych grup”, w tym aktywistów LGBT.


Naturalistyczna utopia versus rzeczywistość gospodarcza

W nocie Departamentu Finansów czytamy: „Operatorzy gospodarstw rolnych to głównie starsi biali mężczyźni, a rodziny rolnicze mają zwykle wyższe średnie dochody w porównaniu do wszystkich Kanadyjczyków”. Dokument postuluje „regularne przeglądy prawne”, by umożliwić instytucji finansowej „dostosowanie działań do szczególnych potrzeb” wymienionych grup.

Statystyki spisowe wskazują, że jedynie 3.7% kanadyjskich rolników należy do „zgrupowań rasowych”, zaś odsetek osób LGBT w tej grupie zawodowej pozostaje nieznany. Dane historyczne potwierdzają, że kanadyjskie rolnictwo zbudowali potomkowie europejskich imigrantów – głównie katolików i protestantów z Wysp Brytyjskich, Ukrainy, Włoch, Polski i innych krajów o tradycji chrześcijańskiej.

Traditionally underrepresented groups such as women, youth, Indigenous, LGBTQ, and Black and racialized entrepreneurs may particularly benefit from regular legislative reviews.

Teologiczny wymiar neomarksistowskiej rewolucji

Próba narzucenia rolnictwu – opartemu na naturalnym porządku rodziny, dziedziczenia ziemi i cyklów przyrody – ideologicznych kryteriów stanowi jawne naruszenie lex naturalis (prawa naturalnego). Jak nauczał papież Pius XI w encyklice Quas primas: „Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi (…) zarówno jednostki, jak i rodziny, czy państwa, gdyż ludzie w społeczeństwach zjednoczeni nie mniej podlegają władzy Chrystusa jak jednostki”.

Promocja dewiacji moralnych pod płaszczykiem „równości” to klasyczny przykład modernistycznej subwersji, potępionej przez św. Piusa X w dekrecie Lamentabili sane exitu: „Prawda zmienia się wraz z człowiekiem, ponieważ rozwija się wraz z nim, w nim i przez niego” (punkt 58). Neomarksistowska koncepcja „sprawiedliwości społecznej”, redukująca człowieka do kategorii rasowych i seksualnych, stanowi zaprzeczenie katolickiej nauki o godności osoby stworzonej na obraz Boży.

Finansowa inżynieria społeczna jako narzędzie walki z chrześcijaństwem

Rząd Carneya przeznacza w budżecie 2025 roku 54.6 miliona dolarów kanadyjskich na wsparcie grup LGBT, równolegle forsując regulacje uderzające w podstawy gospodarki żywnościowej. Ten ideologiczny szantaż finansowy przypomina metody potępione już w Syllabusie błędów Piusa IX: „Każdy człowiek jest wolny w przyjęciu i wyznawaniu tej religii, którą uzna za prawdziwą pod kierunkiem światła rozumu” (punkt 15).

Działania te wpisują się w globalną tendencję wykorzystywania instytucji finansowych do de facto prześladowania chrześcijan. Jak ostrzegał Pius XI: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw (…), zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą, gdyż usunięto główną przyczynę, dlaczego jedni mają prawo rozkazywać, drudzy zaś mają obowiązek słuchać”.

Katolicka odpowiedź na kryzys cywilizacyjny

W obliczu tych prześladowań katolicy winni pamiętać słowa Chrystusa: „Królestwo moje nie jest z tego świata” (J 18,36). Obrona tradycyjnego modelu rodziny i własności ziemi stanowi nie tylko kwestię ekonomiczną, ale akt wierności regnum Christi (królestwu Chrystusa).

Rolnicy katoliccy powinni organizować spółdzielnie kredytowe oparte na zasadach sprawiedliwości społecznej w rozumieniu encykliki Rerum novarum, odrzucając finansowe uzależnienie od struktur promujących cywilizację śmierci. Jak podkreślał Leon XIII: „Każdy człowiek ma z natury prawo posiadania na własność nie tylko dóbr przemijających, ale i trwałych”.


Za artykułem:
Federal cabinet calls for Canadian bank used primarily by white farmers to be more diverse
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 18.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.