Portal Opoka relacjonuje wypowiedzi Donalda Trumpa dotyczące możliwości militarnej interwencji USA przeciwko kartelom narkotykowym w Meksyku i Kolumbii. Prezydent USA oświadczył: „Nie miałbym nic przeciwko. (Zrobimy) cokolwiek, co musimy, by zatrzymać narkotyki”, dodając: „Czy bym to zrobił? Z dumą”. Artykuł wspomina też o obecności amerykańskiej grupy uderzeniowej USS Gerald Ford na Karaibach oraz planach uznania wenezuelskiego kartelu za organizację terrorystyczną. Komentowany tekst całkowicie pomija nadprzyrodzoną perspektywę problemu, redukując go do płaszczyzny militarnej i politycznej.
Naturalistyczna ułuda: przemoc jako bożek współczesności
Trumpowska retoryka militarystyczna objawia całkowite zerwanie z katolicką nauką o wojnie sprawiedliwej. Św. Augustyn nauczał: „Pokój jest celem wojny” (De civitate Dei XIX, 12), jednak współczesne „interwencje humanitarne” stały się narzędziem neokolonialnej dominacji. Jak przypomina Pius XI w Quas primas: „Wówczas to wreszcie będzie można uleczyć tyle ran […] gdy wszyscy chętnie przyjmą panowanie Chrystusa”. Tymczasem zarówno USA, jak i Meksyk oficjalnie aprobują aborcję, sodomię i inne ohydy, co stanowi rzeczywistą przyczynę degeneracji moralnej prowadzącej do narkomanii.
Milczenie o źródłach zła: odrzucenie społecznego panowania Chrystusa
Artykuł całkowicie ignoruje doktrynę o Królestwie Chrystusa nad narodami. Pius XI w Quas primas stanowczo nauczał: „królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi […] najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem współczesne państwa, odrzuciwszy koronę Chrystusową, pogrążyły się w chaosie prawnej anarchii. Jak zauważył św. Pius X: „Moderniści […] religię czynią wytworem uczucia i potrzeb indywidualnych” (Lamentabili sane exitu, pkt 58), co doskonale widać w redukcji problemu narkotykowego do kwestii policyjnej, z pominięciem jego duchowych korzeni.
Fałszywa eschatologia „wojny z terroryzmem”
Operacja „Southern Spear” przedstawiana jako walka z „narkoterroryzmem” stanowi bluźnierczą parodię prawdziwej walki duchowej. Św. Paweł wyraźnie naucza: „Albowiem bój toczymy nie z krwią i z ciałem, ale z Zwierzchnościami, z Władzami […] ze złymi duchami w okręgach niebieskich” (Ef 6,12). Portal Opoka, powołując się na świeckie agencje, całkowicie pomija katolickie nauczanie o walce z grzechem pierworodnym, który jest rzeczywistą przyczyną wszelkich społecznych patologii.
Neokolonialna hybris i zapomniane prawa narodów
Propozycje naruszania suwerenności państw łamią podstawowe zasady katolickiej nauki społecznej. Leon XIII w Rerum novarum przypominał o „prawie narodów do niepodległości i samodzielności”. Tymczasem imperialna retoryka Trumpa przypomina heretycką tezę potępioną w Syllabusie Piusa IX: „Państwo jako źródło i początek wszystkich praw, posiada pewne prawa niczym nie ograniczone” (pkt 39). Co więcej, komentowany tekst nie wspomina, że rynek amerykański jest głównym konsumentem narkotyków, co czyni USA współwinny istnienia karteli.
Bluźniercze „zawierzenie świata” w czasach apostazji
Wspomniana w artykule „Relikwia Najdroższej Krwi Chrystusa” wystawiana w Rzymie stanowi skandaliczne nadużycie sacrum w sytuacji, gdy struktury posoborowe publicznie odrzucają społeczne panowanie Chrystusa. Papież Pius IX w Syllabusie potępił tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła” (pkt 55). Tymczasem współczesne „zawierzenia” są pustymi ceremoniałami, gdyż państwa odmawiają podporządkowania swoich praw Ewangelii. Jak przypomina Pius XI: „królestwo Chrystusowe […] obejmuje wszystkich ludzi […] tak iż nie masz pod niebem inne imię dane ludziom, w którym byśmy mieli być zbawieni” (Dz 4,12).
Polityczny modernizm jako narzędzie antychrysta
Cała relacja portalu Opoka objawia skrajną redukcję problemów społecznych do wymiaru politycznego, co jest charakterystyczne dla modernizmu potępionego przez św. Piusa X. W Lamentabili sane exitu Święte Oficjum potępiło tezę, że „Kościół nie tylko nie powinien potępiać filozofii, ale powinien tolerować jej błędy” (pkt 11). Tymczasem komentowany tekst bezkrytycznie powiela świecką narrację, całkowicie pomijając nauczanie Kościoła o narkomanii jako skutku grzechu i odejścia od Boga. Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności nawrócenia, pokuty i modlitwy stanowi wymowne świadectwo duchowej martwoty współczesnych struktur podszywających się pod katolickie.
TAGi: Donald Trump, narkotykowy terroryzm, modernizm społeczny, Quas primas, imperializm
Za artykułem:
Uderzenie na kartele w Meksyku? „Z dumą” (opoka.org.pl)
Data artykułu: 18.11.2025








