Poważna wnętrze kościoła katolickiego z tradycyjnym ołtarzem, poważnie wyglądający ksiądz trzymający kielich chrztu i martwa matka z dzieckiem. Tło przedstawia witraże z biblijnymi scenami życia rodzinnego. Atmosfera jest poważna i czcigodna, oddająca wagę tematu omówionego w artykule.

Nowe stanowisko „biskupów” polskich: relatywizacja grzechu in vitro i profanacja sakramentu chrztu

Podziel się tym:

Portal eKAI (20 listopada 2025) publikuje dokument Zespołu „Ekspertów” Konferencji „Episkopatu Polski” ds. Bioetycznych, który pod pozorem obrony życia relatywizuje ciężar grzechu in vitro i profanuje sakrament chrztu przez propozycję jego udzielania dzieciom poczętym w wyniku tego zbrodniczego procederu.


Dekonstrukcja naturalistycznej sofistyki

„Prawo do życia przysługuje każdemu dziecku niezależnie od tego, w jaki sposób zostało powołane do życia”

Ta pozornie katolicka formuła stanowi klasyczny przykład modernistycznej dialektyki. Choć formalnie potępia się niszczenie embrionów, równocześnie wprowadza się zgubne rozróżnienie między sposobem poczęcia a godnością poczętego. Tymczasem Falsitas in causa, falsitas in toto (Fałsz w przyczynie, fałsz w całości) – procedura in vitro, będąc z samej swej natury przeciwną prawu naturalnemu i Bożemu, czyni cały proces prokreacyjny nieczystym, splugawionym duchem technokratycznej pychy.

Teologiczny bankructwo posoborowego „magisterium”

Dokument powołuje się na:

  • Jan „Paweł II”
  • Katechizm Kościoła Katolickiego (1992)
  • Instrukcję „Pastoralis actio” (1980)

zupełnie przemilczając prawdziwe nauczanie katolickie. Gdzie jest odniesienie do encykliki Casti connubii Piusa XI (1930), która stanowczo potępia wszelkie sztuczne metody zapłodnienia? Gdzie cytat z Piusa XII, który w przemówieniu do położników (29 września 1949) nazwał in vitro „poważnym wykroczeniem przeciwko naturalnemu porządkowi ustanowionemu przez Boga”? „Eksperci” posoborowi świadomie pomijają prawdziwe Magisterium, by przemycić rewolucyjną tezę o możliwości „oczyszczenia” grzesznego poczęcia przez sakrament.

Chrzest jako instrument normalizacji zła

Proponowane „rozwiązanie” stanowi typowy przykład posoborowej sofistyki:

„nikt nie może mu [dziecku] odmawiać [chrztu] tylko dlatego, że zostało poczęte z pomocą metod innych niż współżycie intymne małżonków”

Tymczasem Regula fidei (Zasada wiary) wyraźnie uczy, że sakramenty udzielane są żyjącym w stanie łaski. Rodzice, którzy świadomie dopuścili się grzechu in vitro (który Kongregacja Świętego Oficjum w 1897 roku uznała za równy cudzołóstwu i kazirodztwu), znajdują się w stanie śmiertelnego grzechu. Chrzest w takich okolicznościach staje się profanacją, gdyż:

  1. Brak gwarancji katolickiego wychowania (kan. 868 §1 KPK 1917)
  2. Rodzice nie są w stanie przedstawić dziecka do chrztu jako fideles in statu gratiae (wierni w stanie łaski)
  3. Istnieje realne niebezpieczeństwo zgorszenia wobec publicznej aprobaty zbrodniczej procedury

Diaboliczna inżynieria społeczna

Dokument jawnie promuje antychrześcijański model rodziny:

„w żadnym wypadku w księdze chrztów jako rodzice dziecka nie mogą być wpisane dwie kobiety”

Cóż za obłudna pruderia! Samo dopuszczenie chrztu dzieci z in vitro (gdzie często występuje anonimowość dawców, macierzyństwo zastępcze czy homoseksualne „rodzicielstwo”) stanowi ciche przyzwolenie na in vitro homosexuale. Czyż Pius XI nie nauczał w Casti connubii, że „każde użycie aktu małżeńskiego pozbawione z woli ludzkiej jego naturalnej mocy przekazywania życia jest występkiem przeciwko samemu prawu Bożemu i prawu natury”?

Posoborowa kontynuacja modernistycznej rewolucji

Cały dokument stanowi logiczną konsekwencję herezji Vaticanum II:

  • Relatywizacja grzechu poprzez milczenie o karach wiecznych
  • Redukcja sakramentu do „prawa podmiotowego” zamiast łaski warunkowanej stanem moralnym
  • Przemilczenie obowiązku publicznej pokuty dla rodziców uczestniczących w in vitro
  • Brak wzmianki o ekskomunice latae sententiae za dokonanie aborcji embrionów

Gdzie jest nawiązanie do słów św. Pawła: „Nie będziesz zabijał niewinnego i sprawiedliwego” (Rz 3,8 Wlg)? Gdzie ostrzeżenie, że „królestwo Boże nie należy do tych, którzy dopuszczają się nieprawości” (1 Kor 6,9 Wlg)?

Jedyna katolicka odpowiedź

W obliczu tej ohydy spustoszenia należy przypomnieć niezmienne stanowisko Kościoła:

  1. In vitro jest zbrodnią przeciw życiu i małżeństwu, godną potępienia na równi z aborcją
  2. Rodzice uczestniczący świadomie w tym procederze popełniają grzech śmiertelny
  3. Dzieci poczęte in vitro mogą być dopuszczone do chrztu jedynie po:
    • Publicznej pokucie rodziców
    • Złożeniu przysięgi wyrzeczenia się tej praktyki
    • Gwarancji katolickiego wychowania pod nadzorem proboszcza
  4. Każda próba „normalizacji” in vitro przez posoborowych pseudopasterzy jest współudziałem w grzechu

Jak nauczał św. Pius X w encyklice Pascendi: „Moderniści starają się wprowadzić do Kościoła zasadę, że sakramenty zostały ustanowione nie dla udzielania łaski, lecz dla podtrzymania wiary. Jest to czyste szaleństwo!”


Za artykułem:
2025Stanowisko Zespołu Ekspertów KEP ds. Bioetycznych odnośnie do godności osobowej i chrztu dziecka poczętego metodą in vitro | 20 listopadaKażde dziecko poczęte w jakikolwiek sposób jest obdarowane …
  (ekai.pl)
Data artykułu: 20.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.