Uroczyście podpisywanie fałszywej deklaracji pojednania wrocławskiego episkopatu z niemieckim pseudoepiskopatem

Neokościelna uroczystość we Wrocławiu: Pseudo-pojednanie zamiast pokuty i sprawiedliwości

Podziel się tym:

Portal Episkopat.pl informuje o uroczystościach 60. rocznicy tzw. listu biskupów polskich do niemieckich z 1965 roku, które odbyły się 18 listopada 2025 we Wrocławiu pod pomnikiem kard. Bolesława Kominka. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele polskiego i niemieckiego episkopatu, którzy podpisali deklarację „Odwaga wyciągniętych dłoni”, powtarzając modernistyczne hasła „przebaczamy i prosimy o przebaczenie”. Ta jawna kontynuacja posoborowej apostazji stanowi kolejny dowód na całkowite zerwanie neo-kościoła z katolicką doktryną o sprawiedliwości i zadośćuczynieniu.


Naturalistyczna redukcja sakramentu pojednania

Podczas uroczystości „arcybiskup” Józef Kupny stwierdził:

„Lo scambio di lettere tra i vescovi ha avuto le sue motivazioni e conseguenze politiche, ma ricordiamo che la sua fonte scaturiva dalle pagine del Vangelo. Dove si parla di perdono e amore”

To jawne przeinaczenie nauki Chrystusa pomija fundamentalną prawdę, że przebaczenie supponit paenitentiam (zakłada pokutę). Jak uczy Sobór Trydencki: „Szafarze sakramentu pokuty powinni pamiętać, że nie otrzymali władzy przebaczania grzechów inaczej, jak tylko wówczas, gdy widzą żal i postanowienie poprawy” (Sesja XIV, rozdz. VI). Tymczasem w całym przemówieniu brak jakiegokolwiek nawiązania do konieczności:

  • Uznania niemieckiej winy za ludobójstwo na Polakach
  • Zadośćuczynienia za grabież mienia kościelnego
  • Publicznego odrzucenia protestanckich i liberalnych błędów

Synkretyzm zamiast ewangelizacji

„Biskup” Georg Bätzing, przewodniczący niemieckiej konferencji „episkopatu”, posunął się do bluźnierczego stwierdzenia:

„La riconciliazione polacco-tedesca l’ha trovata nel cardinale Kominek”

Wyniesienie człowieka do rangi źródła pojednania stanowi klasyczny przykład posoborowego kultu człowieka. Prawdziwe pojednanie narodów możliwe jest jedynie przez poddanie się pod panowanie Chrystusa Króla, jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Państwa nie mogą odmawiać publicznej czci i posłuszeństwa królującemu Chrystusowi, jeśli pragną utrzymać nienaruszoną swą powagę i przyczynić się do pomnożenia szczęścia swej ojczyzny”.

Zdrada katolickiej tożsamości

Cała uroczystość stanowiła groteskowe odwrócenie porządku nadprzyrodzonego. Zamiast:

Wymóg katolicki Posoborowa praktyka
Veritatem facientes in caritate (Ef 4,15) Dialog oparty na relatywizmie prawdy
Extra Ecclesiam nulla salus Ekumeniczna równość wyznań
Reparatio jako warunek przebaczenia Emocjonalne „przebaczenie” bez sprawiedliwości

Wspomniany pseudo-kardynał Kominek to postać szczególnie symboliczna – współtwórca posoborowej herezji kolegialności, która zniszczyła monarchiczny ustrój Kościoła. Jego pomnik we Wrocławiu stanowi materialny pomnik apostazji, czego dowodzi sama treść listu z 1965 r., gdzie czytamy: „staramy się zapomnieć” – co jest ewidentnym sprzeniewierzeniem się nakazowi Pana: „Pamiętaj, abyś dzień sobotni święcił” (Wj 20,8), gdzie pamięć stanowi fundament moralności.

Polityczny antykatolicyzm

Deklaracja „Odwaga wyciągniętych dłoni” to kolejne wcielenie potępionego przez Piusa IX liberalizmu. W Syllabusie błędów czytamy wyraźne potępienie tezy: „Państwa nie mogą zabronić publicznego wykonywania obcych kultów” (pkt 78). Tymczasem niemiecki „episkopat” otwarcie wspiera:

  • Protestanckie niszczenie katolickiej liturgii
  • Genderowe ideologie w szkołach
  • Finansowanie aborcji przez podatki

a polscy współsygnatariusze nie wymieniają żadnego z tych punktów jako warunków pojednania.

Chrystus Król jedynym fundamentem

Prawdziwe pojednanie polsko-niemieckie wymagałoby:

  1. Publicznego wyrzeczenia się przez Niemcy błędów protestanckich
  2. Restytucji zagrabionych dóbr kościelnych
  3. Uznania Polski jako przedmurza chrześcijaństwa
  4. Oddania obu narodów pod panowanie Najświętszego Serca Jezusa

Jak ostrzegał św. Pius X: „Prawdziwa przyjaźń między narodami nie może być budowana na ruinach wiary” (List do biskupów brazylijskich, 1910). Dopóki „pasterze” neo-kościoła będą stawiać humanistyczny dialog ponad ewangelizację, ich wysiłki pozostaną jedynie świeckim spektaklem pozbawionym łaski.


Za artykułem:
I vescovi polacchi e tedeschi a Breslavia: la riconciliazione non è il passato, ma il futuro
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 20.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.