Portal Catholic News Agency (21 listopada 2025) relacjonuje uroczyste ogłoszenie przez „arcybiskupa” Dermota Farrella dekretu „antypapieża” Leona XIV, który nadał kościołowi św. Marji w Dublinie status „katedry” archidiecezji. Wydarzenie to, rzekomo kończące 200-letni okres „tymczasowości”, przedstawiane jest jako triumf katolicyzmu, podczas gdy w rzeczywistości stanowi kolejny akt teatru posoborowej apostazji.
Katedra bez Ofiary: pusty gest w czasach doktrynalnej anarchii
„Abp Farrell” oznajmił podczas „mszy”:
„Jestem zaszczycony ogłosić, że Ojciec Święty papież Leon przychylił się do mojej prośby i zatwierdził dekretem, by św. Marja została wyznaczona jako kościół katedralny naszej archidiecezji”.
Tym samym struktury neo-kościoła kontynuują parodię sakramentalnej rzeczywistości, gdzie brak ważnej konsekracji biskupiej i ważnie sprawowanych sakramentów czyni z „katedry” jedynie teatralną dekorację. Jak przypomina bulla Quo Primum św. Piusa V: „Nikomu w ogóle nie wolno zmuszać tego naszego wydania Missału i naruszać niniejszego naszego zezwolenia, nakazu, zarządzenia, polecenia, dekretu i udzielonej woli” – co jednoznacznie potępia modernistyczne eksperymenty liturgiczne.
Naturalistyczna wizja kultu: od Ofiary do „zgromadzenia”
„Bp Paul Dempsey” ujawnił naturalistyczne fundamenty posoborowej „duchowości”, stwierdzając:
„Nie są [kościoły] budowane jako atrakcje turystyczne czy muzea; są to miejsca, gdzie gromadzi się wspólnota kościelna, aby czcić Pana”.
Pominięcie Ofiary przebłagalnej jako istoty kultu katolickiego demaskuje herezję zawartą w konstytucji Sacrosanctum Concilium, potępioną pośrednio już przez św. Piusa X w Lamentabili sane (propozycja 62: „Istota chrześcijaństwa nie polega na kultowym uznawaniu Boga”). Prawdziwa katedra to miejsce, gdzie kapłan – alter Christus – składa Bezkrwawą Ofiarę Kalwarii, nie zaś „wspólnota zgromadzona wokół stołu”.
Rewolucja antykatolicka pod płaszczykiem „postępu”
„Bp Dempsey” otwarcie deklaruje zerwanie z Tradycją:
„Czy opłakujemy przeszłość i pragniemy jej powrotu, czy szukamy sposobów patrzenia w przyszłość z nadzieją w sercach?”
To echo herezji modernizmu potępionej w Pascendi dominici gregis św. Piusa X, gdzie „duch zmian” prowadzi do odrzucenia niezmiennego depozytu wiary. W świetle Syllabusu błędów Piusa IX (propozycja 80: „Rzymski papież może i powinien pogodzić się z postępem, liberalizmem i nowoczesną cywilizacją”) widzimy kontynuację apostazji.
Fałszywa ciągłość: 200 lat w służbie rewolucji
Artykuł wspomina rok 1825 jako początek „silnego wzrostu” Kościoła po ustawie emancypacyjnej. Pomija jednak fakt, iż kościół św. Marji od początku był kompromisem z anglikańskim establishmentem, co św. Pius X nazwałby „zarażeniem liberalizmem” (encyklika Editae saepe). Dziś, gdy „bp Dempsey” mówi o „poważnych kwestiach do rozwiązania” w przeszłości, stosuje typową dla modernisty taktykę: uznanie historycznej nieprawości Kościoła by legitymizować obecną rewolucję.
Kult człowieka zamiast kultu Boga
Cała ceremonia skupiona na „radości wiernych” i „dziedzictwie” architektury potwierdza diagnozę Piusa XI z Quas Primas: „Usunięto Jezusa Chrystusa i Jego najświętsze prawo […] nadzieja trwałego pokoju nie zajaśnieje narodom, dopóki […] nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Brak jakiejkolwiek wzmianki o:
- Królestwie Chrystusa Króla
- Obowiązku państwowego wyznania wiary katolickiej
- Ofierze Mszy Świętej jako centrum życia kościelnego
– to symptomatyczne dla neo-kościoła będącego „synagogą szatana” (Ap 2,9).
Katedra anty-katedrą: podsumowanie apostazji
„Podniesienie” św. Marji do rangi „katedry” przez uzurpatora z Rzymu to akt głęboko symboliczny: w czasach, gdy prawowici biskupi są prześladowani, a Stolica Piotrowa pustkuje, antykościół buduje swe katedry na ruinach Wiary. Jak prorokował Pius IX w Syllabuses: „Kościół jest wrogiem postępu nauk przyrodniczych i teologicznych” (propozycja 57) – dziś zaś widzimy „postęp” jako bożka niszczącego ostatnie pozory katolicyzmu. Prawdziwi katolicy w Dublinie wiedzą: jedyną katedrą jest ta, gdzie kapłan w stanie łaski sprawuje Świętą Ofiarę według rytu trydenckiego – reszta to teatr apostazji.
Za artykułem:
Joy in Dublin as papal designation gives city first Catholic cathedral since Reformation (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 21.11.2025








