Prawosławny ksiądz w tradycyjnych szatach modli się w zniszczonym kościele w Taybeh przy widoku trzech schizmatycznych kościołów i zniszczonych domów.

„Nadzieja zmartwychwstania” czy kapitulacja przed krwawym bałwochwalstwem?

Podziel się tym:

Portal eKAI (21 listopada 2025) relacjonuje eskalację przemocy izraelskich osadników na Zachodnim Brzegu, koncentrując się na chrześcijańskiej wiosce Taybeh. Cytowany „proboszcz” Bashar Fawadleh potępia ataki jako „nie do przyjęcia”, apelując o międzynarodową presję i modlitwę. Artykuł przemilcza jednak fundamentalną przyczynę konfliktu: odrzucenie społecznego panowania Chrystusa Króla zarówno przez syjonistów, jak i struktury posoborowe.


Naturalistyczne fałszerstwo pokoju

„Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” (Pius XI, Quas Primas) – to jedyna droga do zażegnania wojen. Tymczasem komentowany tekst redukuje rozwiązanie konfliktu do politycznego nacisku i mglistego „dialogu”. Gdy „o. Fawadleh” deklaruje:

„moją nadzieją jest nadzieja zmartwychwstania”

, czyni to w kontekście czysto ziemskim, pomijając obowiązek głoszenia Ewangelii narodowi żydowskiemu jako jedynej drogi do zbawienia. To jawne pogwałcenie nakazu Chrystusa: „Idąc tedy, nauczajcie wszystkie narody” (Mt 28,19 Wlg).

Teologia wygnania zamiast teologii krzyża

Zdumiewa milczenie o ex lex statusie struktur okupujących Watykan wobec prześladowań katolików. Gdy w 1948 r. żydowscy terroryści z Irgunu masakrowali arabskich chrześcijan w Dajr Jasin, Pius XII nie wzywał do „wzajemnego szacunku”, lecz do nawrócenia Izraela. Dziś zaś „delegacje dyplomatyczne” i „zwierzchnicy Kościołów” ograniczają się do świeckich gestów solidarności, zdradzając ducha Syllabusa błędów, który potępia tezę, że „Kościół powinien się pogodzić z postępem, liberalizmem i nowoczesną cywilizacją” (pkt 80).

Fakt z artykułu Katolicka odpowiedź
„Atmosfera strachu wśród mieszkańców” „Błogosławieni, którzy cierpią prześladowanie dla sprawiedliwości” (Mt 5,10) – bez prawdziwej Mszy i sakramentów żadne „wsparcie dyplomatyczne” nie uświęci cierpienia
„Stacja benzynowa zniszczona, towar skradziony” Gdy w 1099 r. krzyżowcy wyzwalali Jerozolimę, nie negocjowali z rabinami – przywracali władzę Chrystusa nad zbezczeszczonymi miejscami
„Projekt budownictwa mieszkaniowego” jako rozwiązanie „Szukajcie naprzód Królestwa Bożego” (Łk 12,31) – materializm wypływający z herezji wyznawanej przez antypapieża Franciszka

Ekumeniczna zdrada Taybeh

Wspomnienie trzech kościołów w wiosce – prawosławnego, melchickiego i „łacińskiego” – to apoteoza apostazji. Jak ogłaszał Pius XI w Mortalium Animos:

„Kościół katolicki jeden tylko zachował prawdziwe kultu religijnego (…). Inne zaś wyznania chrześcijańskie odpadły od niego bądź nigdy doń nie należały”.

Tymczasem tekst przedstawia schizmatyków jako równoprawnych członków „wspólnoty chrześcijańskiej”, co jest communicatio in sacris zakazaną pod karą ekskomuniki (kanon 1258 KPK 1917).

Kult człowieka zamiast kultu Boga

Gdy autorzy piszą o „cielesnych” stratach – zniszczonych samochodach czy gajach oliwnych – milczą o największej zbrodni: pozbawianiu wiernych dostępu do tradycyjnej Mszy i sakramentów. W sytuacji, gdy „patriarchat łaciński” Jerozolimy odprawia nowiciuszowe „msze”, ofiary przemocy zostają pozbawione prawdziwego pokarmu nadprzyrodzonego. To właśnie jest „największe męczeństwo naszych czasów: męczeństwo dusz pozbawionych łaski” (św. Pius X).

„Życie naznaczone tak wielkim cierpieniem zwróciło uwagę instytucji religijnych”

– czytamy. Ale czyż nie jest to kpina, gdy ci sami „zwierzchnicy” odmawiają modlitwy o nawrócenie żydów, zastępując ją modernistycznym bełkotem o „dwóch narodach w Ziemi Obiecanej”? Prawdziwy Kościół głosił zawsze: „Żydowskie Państwo nie może istnieć, gdyż odrzuciło Króla – Mesjasza” (św. Augustyn, Contra Faustum).

Epilog: W obliczu końca

Wojna w Ziemi Świętej to tylko symptom agonii świata, który wypowiedział posłuszeństwo Chrystusowi Królowi. Zamiast biadać nad zniszczonymi budynkami, należy biadać nad duszami zwiedzionymi przez posoborową herezję. Jak przepowiedział św. Pius X: „Bóg zostanie pomśzony”. Jedyną nadzieją jest powrót do niezmiennej doktryny katolickiej i ostrzeżenie: „Nie ma zbawienia poza Kościołem. Nie ma pokoju poza Królestwem Chrystusowym”.


Za artykułem:
21 listopada 2025 | 20:31Kolejne ataki osadników na Zachodnim Brzegu. Przemoc w Ziemi Świętej nie ustaje
  (ekai.pl)
Data artykułu: 21.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.