Portal Opoka.org.pl relacjonuje, iż federalny sędzia nakazał usunięcie plakatów z dziesięcioma przykazaniami z teksańskich szkół publicznych do grudnia 2025 roku. Decyzja stanowi odpowiedź na pozew 15 rodzin (w tym ateistów, agnostyków, żydów, bahaitów i hinduistów), twierdzących, że stanowe prawo z czerwca 2025 roku – wymagające eksponowania dekalogu w każdej klasie – narusza konstytucyjną zasadę rozdziału Kościoła od państwa. Gubernator Greg Abbott, inicjator kontrowersyjnej ustawy, utrzymywał, że dekalog stanowi „fundament amerykańskiej historii i kultury”.
Prawo Boże zdeptane przez laicką tyranię
Sędzia federalny orzekł, iż „skarżący nie chcą, by ich dzieci były zmuszane do przestrzegania, czczenia lub przyjmowania doktryny religijnej zawartej w dziesięciu przykazaniach”. W tej pozornie humanitarnej retoryce kryje się jawna rebelia przeciw społecznej władzy Chrystusa Króla. Jak nauczał Pius XI w encyklice Quas primas: „Nie masz w żadnym innym zbawienia. Albowiem nie jest pod niebem inne imię dane ludziom, w którym byśmy mieli być zbawieni” (Dz 4,12). Sądowa decyzja jest aktem apostazji zbiorowej – formalnym wyrzeczeniem się Ameryki jako narodu ochrzczonego, który niegdyś głosił w preambule Deklaracji Niepodległości niezbywalne prawa człowieka pochodzące od Stwórcy.
„Prawo stanowe nakazujące prezentowanie dziesięciu przykazań w rzucającym się w oczy miejscu w każdej klasie”
Już sama formuła „prezentowanie” dekaluje świętość Bożego prawa do poziomu muzealnego eksponatu. Gdyby Teksas naprawdę uznał Dekalog za fundament prawny, wymagałby jego przestrzegania przez nauczycieli i uczniów, karząc cudzołóstwo, bałwochwalstwo i kradzieże – nie zaś traktując go jako relikt „kulturowy”. To jedynie pusta fasada tradycjonalizmu pozbawiona teologicznej substancji.
Religijny synkretyzm jako narzędzie dechrystianizacji
Fakt, iż w grupie skarżących znaleźli się rzekomi „chrześcijanie” (obok wyznawców bahaizmu i hinduizmu), demaskuje herezję ekumenizmu wpajaną w strukturach posoborowych. Sobór Watykański II w deklaracji Dignitatis humanae uznał wolność religijną za przyrodzone prawo człowieka – co Pius IX w Syllabusie błędów potępił jako „błąd zeświecczenia” (pkt 77-79). Autentyczny katolik nigdy nie pozwoli, by Dekalog – nienaruszalne prawo Boże – zrównano z pogańskimi kodeksami lub usunięto w imię „tolerancji”.
Naiwnością jest sądzić, że współczesne państwo zachowa jakąkolwiek moralność po odrzuceniu Dekalogu. Jak ostrzegał św. Paweł: „Gdy się zakon znosi, już nie masz przestępstwa” (Rz 4,15). Usuwając przykazania, sąd teksański otwiera drogę do legalizacji aborcji, eutanazji i małżeństw sodomickich w szkołach – czego kolejne etapy już obserwujemy w Kalifornii czy Nowym Jorku.
Sedno problemu: negacja społecznego panowania Chrystusa
Spór o Dekalog w Teksasie to jedynie symptom głębszej choroby: systemowego zaprzeczenia Królewskiej Godności Chrystusa nad narodami. Pius XI w Quas primas podkreślał: „Królestwo naszego Zbawiciela obejmuje wszystkich ludzi”, zaś Leon XIII w Annum sanctum dodawał: „Państwa nie mogą odmawiać publicznej czci i posłuszeństwa Chrystusowi”. Tymczasem współczesne „państwa chrześcijańskie” – w tym Polska z konstytucyjnym „neutralnym światopoglądowo” systemem prawnym – praktykują zdradę na miarę Piłata, wypierając się źródła swej cywilizacji.
Rozstrzygnięcia teksańskiego sądu nie należy zatem traktować jako porażki „konserwatystów”, lecz jako nieuniknioną konsekwencję przyjęcia masońskiej zasady „rozdziału Kościoła od państwa”. Dopóki narody nie powrócą do publicznego uznania Chrystusa Króla, dopóty każda „bitwa o Dekalog” będzie kończyć się klęską – bo toczona jest na gruncie zasad wrogich ładowi nadprzyrodzonemu.
Ostateczne rozwiązanie kryje się nie w salach sądowych, lecz w codziennym odmawianiu aktu poświęcenia rodzaju ludzkiego Najświętszemu Sercu Pana Jezusa – jak poleciła Leon XIII. Tylko Chrystus Król może uzdrowić zepsute społeczeństwa, ale Jego panowanie musimy najpierw uznać w naszych domach, szkołach i sądach.
Za artykułem:
Ze szkół w USA muszą zniknąć plakaty z dziesięcioma przykazaniami. Tak nakazał sąd (opoka.org.pl)
Data artykułu: 21.11.2025








