Portal eKAI (22 listopada 2025) relacjonuje dotarcie do Charkowa „pomocy humanitarnej” wysłanej przez „papieża” Leona XIV w ramach obchodów „Jubileuszu Ubogich”. Transport obejmował odzież, koce i „artykuły pierwszej potrzeby”, co przedstawiane jest jako kontynuacja kursu „Franciszka” i wyraz „solidarności” z ludnością Ukrainy.
Materializm zastępujący nadprzyrodzoność
Redukcja misji Kościoła do dystrybucji koców i bielizny stanowi zdradę jego nadprzyrodzonego posłannictwa. Pius XI w Quas primas nauczał: „Państwa i narody pamiętać winny, że nie można bezkarnie wydzierać się spod panowania Chrystusa”. Tymczasem struktury posoborowe, kierowane przez antypapieży, zamieniły Ewangelię na program socjalny, a Krzyż – na worki z pomocą humanitarną.
„Jubileusz Ubogich” – parodia prawdziwego miłosierdzia
Wprowadzenie przez modernizm „Światowego Dnia Ubogich” (16 listopada) to czysto naturalistyczna imitacja katolickich dzieł miłosierdzia. Św. Wincenty à Paulo ostrzegał: „Dawanie chleba bez dawania Boga to okrucieństwo wobec dusz”. Prawdziwa caritas musi być nierozerwalnie złączona z głoszeniem prawdy wiary i udzielaniem sakramentów – czego w akcji „Leona XIV” zabrakło całkowicie.
„Inicjatywa ta jest częścią obchodów Jubileuszu Ubogich, który obchodzono 16 listopada, w Światowy Dzień Ubogich”
Ten „jubileusz” to heretycka karykatura świętych lat jubileuszowych, które zgodnie z tradycją miały prowadzić do nawrócenia, odprawienia pokuty i zadośćuczynienia za grzechy (Kanon 1300 Kodeksu Prawa Kanonicznego 1917). W miejsce odpuszczenia win i łask uświęcających – rozdawane są koce; zamiast warunku spowiedzi i Komunii św. – wystarczy być „ofiarą wojny”.
Geopolityczna gra pod płaszczykiem „miłosierdzia”
Skierowanie pomocy wyłącznie do Charkowa – miasta symbolizującego opór wobec Rosji – ujawnia polityczną instrumentalizację pseudo-kościelnych struktur. Paweł IV w bulli Cum ex apostolatus officio potępiał mieszanie się duchownych w świeckie spory, przypominając, że „urzędnicy Kościoła mają zwalczać herezje, a nie angażować się w konflikty ziemskich mocarstw”. Tymczasem neo-kościół otwarcie wspiera jedną ze stron konfliktu, porzucając rolę głosiciela pokoju w Chrystusie Królu.
Dykasteria Miłosierdzia – narzędzie apostazji
Wspomniana w artykule „Dykasteria do spraw Posługi Miłosierdzia” to masoński twór mający zastąpić prawdziwe dzieła miłosierdzia Kościoła. Jak wykazał św. Pius X w Lamentabili sane exitu (propozycja 65), moderniści dążą do „przekształcenia katolicyzmu w chrystianizm bezdogmatyczny”. Dykasteria ta nie prowadzi żadnych akcji ewangelizacyjnych, nie organizuje rekolekcji, nie wspiera prześladowanych za wiarę – jej jedynym celem jest legitymizacja lewicowej agendy pod płaszczykiem „pomocy”.
Fałszywa sukcesja apostolska „Leona XIV”
Określanie Prevosta mianem „Ojca Świętego” to bluźniercza uzurpacja. Kanon 188 §4 KPK 1917 stanowi wyraźnie: „Każdy urząd staje się wakujący na mocy samego faktu (…) jeśli duchowny publicznie odstąpi od wiary katolickiej”. Zaś jak wykazał św. Robert Bellarmin: „Jawny heretyk nie może być Papieżem” (De Romano Pontifice). Wszystkie działania „Leona XIV” – podobnie jak jego poprzedników od Jana XXIII – są nieważne z racji braku władzy jurysdykcyjnej.
Ukraina bez Chrystusa Króla
Najtragiczniejszym wymiarem tej farsy jest całkowite milczenie o prawdziwych potrzebach duchowych Ukraińców. W kraju gdzie:
- Schizmatyccy prawosławni i grekokatolicy szerzą kult narodowy („religia patriotyzmu”)
- Aborcja pozostaje masowo dostępna
- Masoneria kontroluje struktury państwowe
– jedyną „pomocą” ze strony Rzymu są koce i skarpety. Gdzie wezwanie do nawrócenia? Gdzie potępienie schizmy i herezji? Gdzie napomnienie władz o obowiązku publicznego wyznawania wiary? To milczenie jest wymowniejsze niż wszystkie dostawy „pomocy humanitarnej”.
Ku prawdziwej caritas
Kościół katolicki zawsze wspierał potrzebujących, ale jedynie jako konsekwencję głoszenia Ewangelii. Św. Wincenty a Paulo zakładał szpitale i przytułki, ale najpierw spowiadał i głosił rekolekcje. Bł. Contardo Ferrini organizował kuchnie dla ubogich, lecz zawsze z krucyfiksem i modlitwą różańcową. Tymczasem neo-kościół odwrócił tę kolejność: najpierw worek ryżu, a o Bogu – nigdy. To nie miłosierdzie, lecz propaganda ateistycznego humanitaryzmu.
Za artykułem:
22 listopada 2025 | 20:05Do Charkowa dotarła pomoc od papieża dla ludności Ukrainy (ekai.pl)
Data artykułu: 22.11.2025








