Obraz przedstawiający wiernych katolickich modlących się w tradycyjnym wnętrzu kościoła z elementami ikonografii katolickiej.

Pseudo-pasterz Szewczuk zastępuje Królestwo Chrystusa bałwochwalczą ideologią narodową

Podziel się tym:

Portal eKAI (23 listopada 2025) relacjonuje wystąpienie „arcybiskupa większego” Światosława Szewczuka, który podczas „liturgii” w Kijowie dokonał heretyckiej redukcji przesłania ewangelicznego do świeckiego patriotyzmu. Wykorzystując fragment Ewangelii o wskrzeszeniu córki Jaira (Łk 8,41-56), „hierarcha” sekty posoborowej ogłosił:

„Rozumiemy, że ‚ona’ to nasza matka Ukraina”

– podnosząc tym samym doczesną ojczyznę do rangi podmiotu zbawienia.


Teologiczne bankructwo nowej sekty

Zastępując regnum Christi (królestwo Chrystusowe) idolatrią narodową, Szewczuk świadomie odrzuca dogmatyczną naukę Piusa XI wyrażoną w encyklice Quas Primas: „Chrystusowi jako Człowiekowi należy się władza nad wszelkimi stworzeniami, tak iż wszystko poddane jest Jego woli”. Tymczasem w heretyckim wykładzie „zwierzchnika” UKGK:

„Wielu mówi, że ta wojna, którą teraz przeżywamy, zbliża się do jakiejś granicy, której wszyscy się boimy […] Tak bardzo potrzebujemy ogólnokrajowej jedności, zgody, aby działać jako jeden organizm w imię zwycięstwa nad naszym wrogiem”.

Ostrożnie maskowana apostazja objawia się w całej pełni poprzez:

  1. Pominięcie konieczności podporządkowania narodu prawom Chrystusa Króla – podczas gdy Sobór Laterański IV (1215) stanowi: „Jedna jest powszechna społeczność wiernych, poza którą nikt nie może dostąpić zbawienia” (DH 802)
  2. Relatywizację nadprzyrodzonego celu Kościoła – w miejsce głoszenia jedynej prawdziwej wiary (Mk 16,16) sekta posoborowa proponuje naturalistyczną „jedność narodową”
  3. Bluźniercze utożsamienie wskrzeszenia duszy z politycznym przetrwaniem Ukrainy – co stanowi jawną kpinę z dogmatu o czyśćcu i sądzie szczegółowym

Masoneria językowa w służbie rewolucji

Analiza semantyczna wystąpienia Szewczuka odsłania typowo modernistyczną strategię:

Termin posoborowy Rzeczywiste znaczenie Doktryna katolicka
„Słowo Boże konkretne i ożywcze” Subiektywne doświadczenie jednostki oderwane od depozytu wiary Verbum Dei scriptum et traditum – słowo Boże spisane i przekazane (Sobór Trydencki, sesja IV)
„Dotknąć Jezusa” Sentymenalne przeżycie zastępujące łaskę sakramentalną „Łaska Ducha Świętego przez sakramenty się udziela” (Sobór Trydencki, sesja VII)
„Dostrzec Chrystusa obecnego wśród nas” Immanentyzm potępiony w Lamentabili (propozycja 21) Chrystus obecny realnie tylko w Eucharystii i mistycznie w Kościele (Sobór Trydencki, sesja XIII)

Kontrrewolucja czy heretycka rewolta?

Wykorzystując wojnę jako pretekst, sekta Szewczuka realizuje program potępiony w Syllabusie błędów Piusa IX (1864):

„Wolno domagać się od książąt usunięcia władzy papieskiej przez zniesienie doczesnej władzy Stolicy Apostolskiej” (błąd 76)

Dowodem są:

  • Niemoralne „rozmowy z najwyższymi osobistościami państwa” zamiast nałożenia klątwy na władców łamiących prawa Boże
  • „Zachęta” do wiary pozbawiona wezwania do nawrócenia z prawosławnej schizmy – co narusza kanon 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r.
  • Bałwochwalcze cytowanie poety Skoworody zamiast Ojców Kościoła – jawny przejaw apostasia a fide

Ostrzeżenie dla wiernych

Jak trafnie diagnozował św. Pius X w encyklice Pascendi: „Moderniści usiłują wprowadzić do Kościoła zasadę, że wiara zaczyna się od doświadczenia”. Szewczuk w perfidny sposób zastąpił:

  • Wiarkę w zmartwychwstanie ciał – wiarą w militarne zwycięstwo
  • Ufność w pośrednictwo Marji – zaufaniem w „jedność narodową”
  • Nadzieję życia wiecznego – lękiem przed „nawałnicą informacji”

W obliczu takich jawnych herezji obowiązkiem każdego katolika jest retractatio errorum (odwołanie błędów) i powrót do niezmiennej doktryny Kościoła, gdzie – jak nauczał Pius XI – „Cały rodzaj ludzki poddany być musi władzy Jezusa Chrystusa” (Quas Primas).


Za artykułem:
23 listopada 2025 | 21:30Abp Szewczuk: „nie bój się, wierz tylko”
  (ekai.pl)
Data artykułu: 23.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.