Wnętrze kościoła katolickiego z tradycyjnym ołtarzem i modernistycznym biskupem Grzegorzem Rysiem w szatach liturgicznych, symbolizujące degradację Kościoła.

Kard. Grzegorz Ryś – kolejny etap degradacji Kościoła w Polsce

Podziel się tym:

Portal Gość Niedzielny informuje o nominacji kard. Grzegorza Rysia na arcybiskupa Krakowa przez antypapieża Leona XIV. Tekst gloryfikuje działalność modernistycznego hierarchy, przemilczając jej sprzeczność z niezmienną doktryną katolicką. „Kard. Grzegorz Ryś, dotychczasowy arcybiskup metropolita łódzki, został mianowany arcybiskupem metropolitą krakowskim. Decyzję Ojca Świętego Leona XIV ogłosiła dziś w południe Nuncjatura Apostolska w Polsce” – czytamy, przyjmując bezrefleksyjnie legitymizację uzurpatora.


Ekumeniczna zdrada katolickiego depozytu

Nominat jawi się jako ikona posoborowego synkretyzmu. Jego przewodnictwo w „Radzie ds. Dialogu Religijnego i Komitetu ds. Dialogu z Judaizmem” oraz uczestnictwo w bluźnierczych spotkaniach typu „Echo Asyżu” (2011) stanowią jawne pogwałcenie kanonu 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku: „Katolikom nie wolno czynnie uczestniczyć w obrzędach niekatolickich”.

Synodalna rewolucja w służbie antykościoła

Udział kard. Rysia w zgromadzeniu Synodu o Synodalności (2023) odsłania jego współpracę z projektem demontażu hierarchicznej struktury Kościoła. Jak ostrzegał Pius X w encyklice Pascendi, moderniści dążą do „demokratyzacji Kościoła, zacierając wszelkie różnice między hierarchią a ludem”.

Profanacja świętych godności

Artykuł chełpi się powołaniem przez Rysia „72 nadzwyczajnych Szafarzy Komunii Świętej, wśród których po raz pierwszy znalazło się 9 kobiet”. To bezpośrednie naruszenie dyscypliny kanonicznej (kan. 845 §1) i teologii kapłaństwa, gdzie „godność kapłańska wymaga, aby szafarzem był tylko mężczyzna” (Pius XII, Mediator Dei).

Destrukcja katolickiej tożsamości

Chwalony „udział w Ekumenicznej Drodze Światła i Drodze Krzyżowej” czy organizacja „Orszaku Trzech Króli” z heretykami stanowią zdradę Dekretu Świętego Oficjum z 1948 roku, zakazującego wspólnych modlitw jako „niebezpiecznych dla czystości wiary”.

Teologia krwi i kości

Szczególnie obrzydliwym przejawem modernizmu są wypowiedzi Rysia o „Bogu z krwi i kości”. To redukcja transcendencji do immanentyzmu potępionego w Syllabusie błędów Piusa IX (pkt 1-3).

„Świętości” posoborowego chowu

Tekst wspomina zaangażowanie hierarchy w proces „beatynikacyjny” Jana Pawła II – postaci otwarcie propagującej herezje religijnej wolności (Dignitatis humanae) i kolegialności (Lumen gentium).

Kontynuacja apostazji

Działalność kard. Rysia wpisuje się w systematyczną destrukcję dokonaną przez antykościół posoborowy:

  • Zastąpienie ewangelizacji „dialogiem” sprzecznym z nakazem Chrystusa: „Idąc na cały świat, głoście Ewangelię wszelkiemu stworzeniu” (Mk 16,15)
  • Demontaż kapłaństwa przez laicyzację liturgii i funkcji kościelnych
  • Relatywizacja prawdy poprzez ekumeniczne kompromisy

Wierni wobec antykatolickiej struktury

Jak przypomina papież Pius XI w Quas Primas, „państwo, które nie uznaje panowania Chrystusa, staje się ofiarą tyranii i chaosu”. Wierni nie mogą uczestniczyć w „posłudze” modernistycznych uzurpatorów, lecz trwać w dolce et decorum wierności niezmiennemu Magisterium.


Za artykułem:
Kard. Grzegorz Ryś nowym arcybiskupem Krakowa
  (gosc.pl)
Data artykułu: 26.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.