Grupa katolików modli się w tradycyjnej katedrze w Meksyku przed krucyfiksem, podkreślając wartość życia i sprzeciw wobec eutanazji.

Meksykańska struktura posoborowa: pozorny sprzeciw wobec kultury śmierci

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews (26 listopada 2025) relacjonuje rzekomo „stanowczy” sprzeciw archidiecezji Mexico City wobec projektu ustawy legalizującej eutanazję pod nazwą „Prawo, które przekracza”. W oficjalnym piśmie „Desde la fe” struktura zarządzana przez „kardynała” Carlosa Aguiara Retesa nazwała inicjatywę „totalitarną i eugeniczną”, wskazując na sprzeczność z konstytucją i prawami człowieka. Cytowany dokument ostrzega:

„Oferowanie eutanazji jest nieludzkie i symbolizuje państwo, które nie wywiązuje się ze swojego obowiązku”.

Teologiczna nędza posoborowego „sprzeciwu”

Choć zewnętrznie krytyka wydaje się słuszna, głębsza analiza ujawnia teologiczną bankructwo całej argumentacji. Brak jakiegokolwiek odniesienia do nadprzyrodzonego charakteru cierpienia – per crucem ad lucem (przez krzyż do światła) – oraz milczenie o podstawowym dogmacie: świętości życia jako daru Bożego. To nie przypadek. Posoborowa sekta redukuje dyskurs do poziomu świeckiego humanitaryzmu, całkowicie pomijając:

  • Nauki papieży przedsoborowych jak Pius XII w Allocution to Medical Congress (1957), gdzie jednoznacznie potępiono eutanazję jako zbrodnię przeciw Bogu-Stwórcy
  • Kanony Soboru Laterańskiego V (1513), anatemizujące każdego, kto przyjmuje prawo do dysponowania życiem
  • Zasady prawa naturalnego wyrażone w Summa Theologica (II-II, q. 64, a. 5) św. Tomasza z Akwinu: „Żadnemu człowiekowi nie wolno zabijać niewinnego”

Wspomnienie Katechizmu „Kościoła Katolickiego” (pkt 2324) jako rzekomej podpory doktrynalnej tylko pogłębia problem. Ten posoborowy dokument, pełen modernistycznych ambiguów, nie może stanowić autorytetu dla katolików. Dlaczego nie przywołano np. encykliki Casti Connubii Piusa XI, która nazywa eutanazję „zbrodnią przeciw prawu naturalnemu i prawu Bożemu”?

Fałszywa antropologia „godnej śmierci”

Projekt ustawy, promowany przez tzw. „Koalicję na rzecz Godnej Śmierci”, opiera się na rewolucyjnej definicji osoby, gdzie wartość życia zależy od subiektywnego poczucia „jakości”. Jak trafnie zauważa komentowany tekst:

„Przyjęcie, że cierpienie czyni życie niegodnym… otwiera drzwi do odrzucenia całych kategorów ludzi – logikę, która przypomina najciemniejsze epizody XX wieku”.

Jednak sama archidiecezja nie wyciąga pełnych konsekwencji tej obserwacji. Ubi dubium, ibi libertas? (Gdzie wątpliwość, tam wolność?) Wręcz przeciwnie! Prawdziwie katolicka odpowiedź wymagała by:

  1. Demaskacji eugenicznego charakteru całej zachodniej cywilizacji po Soborze Watykańskim II
  2. Wskazania na masońskie korzenie ruchów „death with dignity”, sięgające ideologii „wyzwolenia” od cierpienia głoszonej przez loże
  3. Potępienia wszystkich posoborowych „papieży” (w tym Franciszka), którzy

    Za artykułem:
    Archdiocese of Mexico City condemns efforts to legalize assisted suicide
      (lifesitenews.com)
    Data artykułu: 26.11.2025

    Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
    Podziel się tą wiadomością z innymi.
    Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.