Ksiądz w tradycyjnych szatach kościelnych stoi przed grupą osób z różnych grup etnicznych w kościele wiejskim. Przedstawia przeciwieństwo demokratycznej polityki tożsamości.

Demokratyczny kult tożsamości jako narzędzie dechrystianizacji

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews komentuje strategię finansową Demokratycznej Kampanii Kongresowej (DCCC) skierowaną na pozyskanie głosów wybranych grup etnicznych oraz mieszkańców obszarów wiejskich w nadchodzących wyborach śródokresowych. Inicjatywa „Nasza Moc, Nasz Kraj” zakłada wydanie dziesiątków milionów dolarów na dotarcie do „kluczowych wyborców azjatycko-amerykańskich, rdzennych Hawajczyków, mieszkańców wysp Pacyfiku, czarnoskórych, Latynosów i wiejskich”. Przewodnicząca DCCC, kongresmenka Suzan DelBene, uzasadnia akcję walką z rzekomym ograniczaniem praw wyborczych mniejszości oraz ochroną „przystępnej opieki zdrowotnej”. Kampania obejmuje reklamy w mediach etnicznych oraz zwiększoną obecność na terenach wiejskich.


Polityka tożsamości jako narzędzie dekonstrukcji ładu społecznego

Strategia DCCC opiera się na klasycznej polityce rozbicia społeczeństwa na konkurencyjne grupy interesu, co stanowi jawne odrzucenie katolickiej zasady corpus Christi mysticum (Ciała Mistycznego Chrystusa). Jak nauczał Pius XI w Quas Primas: „Królestwo Zbawiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi […] najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem współczesne ruchy polityczne, w tym amerykańscy demokraci, świadomie pogłębiają podziały poprzez:

  • Promowanie rewolucyjnej koncepcji „sprawiedliwości rasowej”, sprzecznej z doktryną równości wszystkich ludzi jako dzieci Bożych (Rdz 1,27)
  • Stosowanie inżynierii społecznej poprzez celowe finansowanie organizacji etnicznych
  • Redukcję obywateli do jednowymiarowych tożsamości plemiennych, co niszczy transcendentną godność osoby ludzkiej

„As House Republicans […] stand idly by while their party strips voting power from communities of color in order to rig the midterms”

Retoryka „ograbiania władzy” świadczy o przyjęciu marksistowskiej teorii konfliktu, całkowicie obcej katolickiej nauce społecznej. Jak zauważył św. Pius X w Notre Charge Apostolique: „Fałszywi apostole głoszą wyimaginowane prawa ludu, które w rzeczywistości prowadzą do jego zniewolenia”.

Naturalistyczna utopia „przystępnej opieki”

Centralnym elementem kampanii demokratów jest obietnica obniżki kosztów życia i „ochrony przystępnej opieki zdrowotnej”. Gubernator-elekt New Jersey Mikie Sherrill posunął się nawet do propozycji stanu wyjątkowego w celu regulacji cen energii. Ta świecka eschatologia:

  • Ignoruje peccatum originale (grzech pierworodny), zakładając możliwość ziemskiego raju bez Chrystusa Króla
  • Przyjmuje materialistyczną koncepcję dobrobytu, sprzeczną z nauką Leona XIII w Rerum novarum o nadprzyrodzonym celu człowieka
  • Stanowi przykład modernistycznej herezji immanentyzmu potępionej w dekrecie Lamentabili (1907), gdzie odrzucono tezę, że „Objawienie było tylko uświadomieniem sobie przez człowieka swego stosunku do Boga”

Gerrymandering jako symptom kryzysu władzy

W artykule wspomniano o praktykach gerrymanderingu stosowanych przez obie partie w Kalifornii i Teksasie. Ten proceder:

  • Dowodzi totalnego bankructwa współczesnej demokracji liberalnej
  • Stanowi zaprzeczenie katolickiej zasady bonum commune (dobra wspólnego)
  • Potwierdza słowa Piusa VI, który w Quod aliquantum (1791) potępił „monstrualny system demokracji” prowadzący do „przemocy i niesprawiedliwości”

Fałszywy mesjanizm gubernatorski

„Governors have never mattered more. And in this state, I am determined to build prosperity for all of our citizens”

Deifikacja urzędu gubernatora przez Sherrill stanowi klasyczny przykład bałwochwalczego kultu państwa. W przeciwieństwie do tego, Pius XI w Quas Primas przypominał: „Królowie i książęta są obowiązani publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”. Współczesna polityka, odrzuciwszy społeczne panowanie Chrystusa Króla:

  • Przemienia władzę świecką w narzędzie apokaliptycznej Bestii (Ap 13,1-10)
  • Promuje neopogański humanitaryzm zamiast prawdziwej caritas chrześcijańskiej
  • Wprowadza w życie potępioną w Syllabusie błędną tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od Państwa, a Państwo od Kościoła” (pkt 55)

Podsumowanie: W obliczu eschatologicznego wyboru

Opisywana kampania wyborcza stanowi jedynie epizod w globalnym procesie budowy antykatolickiego Nowego Porządku Świata. Jak ostrzegał św. Pius X w liście o Sillon: „Przyszłe społeczeństwo […] będzie jedynie parodią społeczeństwa chrześcijańskiego”. W obliczu tych wydarzeń:

  • Katolicy nie mogą uczestniczyć w bałwochwalczym kulcie demokracji liberalnej
  • Należy odrzucić polityczny partykularyzm na rzecz uniwersalnego panowania Chrystusa Króla
  • Trzeba przypomnieć słowa z Mszy Świętej: „Et regnum ejus regnum quod non dissipabitur – A królestwo Jego jest królestwem wiecznym” (Dan 7,14)

Za artykułem:
Democrats double down on identity politics in midterm election spending blitz
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 26.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.