Obrzeżkowe zdjęcie fałszywego papieź Leona XIV i schizmatycznego patriarchy Bartłomieja I podczas ekumenicznej apostazji w Stambule

Ekumeniczna zdrada w Stambule: deklaracja apostazji podpisana

Podziel się tym:

Portal Gość Niedzielny (29 listopada 2025) relacjonuje podpisanie wspólnej deklaracji przez uzurpatora Leona XIV i patriarchę Konstantynopola Bartłomieja I. Dokument, sygnowany w 1700. rocznicę Soboru Nicejskiego, jawi się jako kolejny etap synkretycznej rewolty przeciwko niezmiennej doktrynie katolickiej.

„podążamy drogą dialogu, w miłości i prawdzie (por. Ef 4, 15), ku upragnionej odrewie pełnej komunii między naszymi siostrzanymi Kościołami”

Zdrada nicejskiego dziedzictwa

Próba zawłaszczenia autorytetu Soboru Nicejskiego (325 r.) przez modernistów stanowi szczególne świętokradztwo. Sobór ten, pod przewodnictwem papieża Sylwestra I, potępił arianizm i jednoznacznie określił boską naturę Chrystusa (DH 125). Tymczasem współczesni heretycy przemilczają kluczowy fakt: Ojców Nicejskich łączyło nie „dialogowanie”, lecz nieugięte trwanie w objawionej prawdzie. Jak zaznaczył św. Atanazy: „Ci, którzy podważają nicejską wiarę, są sługami Antychrysta” (List do Serapiona, 29).

Fałszywa eklezjologia

Określenie prawosławia jako „siostrzanego Kościoła” pozostaje w jawnej sprzeczności z dogmatycznymi orzeczeniami:

  • Sobór Laterański IV (1215): „Jedna jest powszechna społeczność wiernych, poza którą nikt nie może osiągnąć zbawienia” (DH 802)
  • Sobór Florencki (1442): „Święty Kościół Rzymski… mocno wierzy, wyznaje i głosi, że nikt pozostający poza Kościołem katolickim (…) nie może stać się uczestnikiem życia wiecznego” (DH 1351)

Papież Pius IX w encyklice Quanto conficiamur moerore (1863) pouczał: „Wiedząc, że Kościół katolicki jest jedynym Kościołem Chrystusowym (…) musimy uznać za pozbawionych świętej jedności ci, którzy żyją w rozłamie lub herezji”.

Herezja wspólnej Paschy

Postulat ustalenia wspólnej daty Wielkanocy z heretykami stanowi akt zdrady Kalwarii. Jak poucza Św. Robert Bellarmin: „Uczestniczenie w świętach heretyków jest współudziałem w ich nieprawości” (De Controversiis, Tom II). Kościół zawsze bronił własnego kalendarza liturgicznego jako widzialnego znaku jedności wiary. Propozycja „kompromisu” w kwestii Zmartwychwstania Chrystusa demaskuje naturalistyczną redukcję Tajemnicy Paschalnej do zwykłego rytuału.

Nostra Aetate – fundament apostazji

Odwołanie do soborowej deklaracji Nostra aetate (1965) ujawnia prawdziwe intencje dokumentu. Jak wykazał kard. Alfredo Ottaviani w Intervention sur la liberté religieuse (1965): „Uznanie prawdy w religiach niekatolickich prowadzi do relatywizmu i negacji jedynej prawdy objawionej w Jezusie Chrystusie”. Wspomniana deklaracja stanowiła kamień węgielny posoborowego bałwochwalstwa.

Polityczny mesjanizm zamiast Królestwa Chrystusowego

Wezwanie do „pokoju między narodami” przy pominięciu konieczności spolecznego panowania Chrystusa Króla odsłania modernistyczną utopię. Encyklika Quas Primas Piusa XI stanowi niepodważalną wykładnię: „Pokój Chrystusowy może zajaśnieć tylko w Królestwie Chrystusowym” (nr 1). Tymczasem sygnatariusze deklaracji proponują humanitarny naturalizm pozbawiony nadprzyrodzonej perspektywy.

Duchowy bankructwo sygnatariuszy

Warto przypomnieć status teologiczny uczestników tego pseudoekumenicznego spektaklu:

  • Leon XIV (Robert Prevost) – uzurpator stolicy Piotrowej, kontynuator rewolucji Vaticanum II
  • Bartłomiej I – schizmatycki patriarcha, odrzucający prymat Rzymu i dogmaty katolickie (Filioque, Niepokalane Poczęcie)

Jak napominał papież św. Pius X: „Niech nikt nie myli się pozorami prawości, dobrymi manierami i edukacją u tych, którzy podważają wiarę” (Encyklika Pascendi Dominici gregis, 3).

Jedność tylko w powrocie do źródła

Prawdziwa jedność chrześcijan możliwa jest jedynie przez powrót odłączonych braci do jedynego Kościoła Chrystusowego. Jak uczy papież Pius XII w encyklice Mystici Corporis: „Nikt nie może być w jedności z Chrystusem Głową, nie będąc w jedności z Jego Mistycznym Ciałem – Kościołem Katolickim” (nr 54). Wszelkie próby budowania „komunii” na ruinach dogmatu stanowią jedynie przygotowanie gruntu dla Antychrysta.


Za artykułem:
Leon XIV i Bartłomiej I odnawiają wspólne dążenie do jedności
  (gosc.pl)
Data artykułu: 29.11.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.