Pogrom chrześcijański w Nigerii: procesja katolicka wśród ruin ze śmiertelnością w tle i bezczynnością Watykanu

Kardynał Parolin zdradą milczenia wspiera islamski terror w Nigerii

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews informuje, że przewodniczący nigeryjskiej organizacji praw człowieka Emeka Umeagbalasi ostro skrytykował słowa „kardynała” Pietro Parolina, sekretarza stanu „Stolicy Apostolskiej”, za umniejszanie roli islamu w trwającym od lat ludobójstwie chrześcijan w Nigerii. Wypowiedź „kardynała”, który określił prześladowania jako „konflikt społeczny” a nie religijny, spotkała się z ostrą reakcją zarówno środowisk świeckich, jak i katolickich tradycjonalistów.


Dyplomatyczne kłamstwo jako narzędzie apostazji

„Kardynał” Parolin podczas wydarzenia watykańskiego w październiku 2025 roku stwierdził, iż przemoc wobec nigeryjskich katolików ma charakter „społeczny”, nie zaś religijny, co stanowi jawne zaprzeczenie faktom potwierdzonym przez niezależne raporty organizacji międzynarodowych. Takie stanowisko nie tylko demoralizuje prześladowanych wiernych, lecz przede wszystkim stanowi akt zdrady doktrynalnej wobec obowiązku jasnego potępienia zła. Jak przypomina encyklika Quas Primas Piusa XI: „władcy i rządy mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”, zaś milczenie w obliczu bluźnierczych prześladowań Jego wyznawców jest współudziałem w zbrodni.

„Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw i gdy już nie od Boga, lecz od ludzi wywodzono początek władzy, stało się iż zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą” (Pius XI, Quas Primas).

Statystyka krwi a posoborowa zdrada

Umeagbalasi wskazał niepodważalne dane: na każde dziesięć osób zamordowanych z powodów religijnych w Nigerii siedem to chrześcijanie. Tymczasem struktury watykańskie uparcie powtarzają kłamliwą narrację o „wzajemnej przemocy”, co stanowi bezpośrednie pogwałcenie kanonu 2334 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., nakazującego piętnowanie prześladowców wiary. Jak trafnie zauważył „arcybiskup” Carlo Maria Viganò: „Nigerian Catholics are being killed in hatred of the Faith they profess, by Muslims and in obedience to the Koran”. Ta oczywista prawda została zdradzona przez watykańskich urzędników w imię fałszywego dialogu z islamem.

Teologiczny wymiar milczenia

Relatywizacja religijnego charakteru prześladowań stanowi jawną herezję wobec niezmiennego nauczania Kościoła o męczeństwie. Św. Tomasz z Akwinu w Summa Theologiae (II-II, q. 124, a. 5) precyzyjnie definiuje męczennika jako tego, kto ponosi śmierć „za sprawiedliwość”, co w przypadku nigeryjskich katolików oznacza jednoznacznie świadectwo wiary w Chrystusa Króla. Tymczasem „sekretarz stanu” posoborowej sekty zaprzecza tej rzeczywistości, podważając samą istotę świadectwa krwi.

Nadto, jak wskazuje Syllabus błędów Piusa IX (pkt 15-18), równanie wszystkich religii i odmowa uznania wyjątkowości katolicyzmu stanowi „błąd indyferentyzmu”. Parolin wpisuje się w tę modernistyczną linię, odmawiając nazwania rzeczy po imieniu – islamskiego dżihadu przeciwko Oblubienicy Chrystusowej.

Konsekwencje doktrynalnej zdrady

Skutki tej apostazji są dwojakie. Po pierwsze – jak słusznie wskazuje Umeagbalasi – osłabia to moralny autorytet Kościoła, który od wieków był „znakiem sprzeciwu” wobec tyranii. Po drugie zaś, stanowi zachętę dla islamistów do kontynuowania rzezi, gdyż widzą, iż nawet Rzym nie śmie stanąć w obronie swych wiernych. Jest to dokładne wypełnienie słów Chrystusa: „Strzeżcie się ludzi” (Mt 10,17), gdzie pod pozorem dyplomatycznej roztropności kryje się tchórzostwo.

Duchowa ruina posoborowia

Sytuacja nigeryjskich katolików demaskuje całkowity upadek struktur okupujących Watykan. Gdy prawowici pasterze powinni nawoływać do krucjaty modlitewnej w intencji prześladowanych braci, „kardynałowie” zajęci są synodalnymi grypsami o „inkluzywności”. Jak trafnie diagnozował św. Pius X w encyklice Pascendi: moderniści „prowadzą do zniszczenia wszelkiej religii, a przede wszystkim religii katolickiej”. W Nigerii widzimy owoce tej destrukcji – krew męczenników przemilczana przez tych, którzy powinni być jej głosicielami.

W obliczu tej zdrady jedyną właściwą postawą pozostaje wierność niezmiennemu Magisterium i modlitwa o rychłe przywrócenie społecznego panowania Chrystusa Króla – jedynego remedium na islamski terror i posoborową apostazję.


Za artykułem:
Nigerian human rights advocate: Cardinal Parolin is ‘emboldening’ Muslim attacks against Christians
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 01.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.