Kolumbia Brytyjska wprowadza marksistowską dekonstrukcję natury pod płaszczykiem „edukacji outdoorowej”
Portal LifeSiteNews (2 grudnia 2025) ujawnił szokujące szczegóły programu edukacyjnego promowanego przez Kolumbię Brytyjską, który pod pozorem „queerowania edukacji outdoorowej” wprowadza radykalną ideologię gender już od poziomu przedszkola. Kuriozalny projekt, opracowany przez Związek Nauczycieli Kolumbii Brytyjskiej (BC Teachers’ Federation), określa tradycyjne rozumienie płci jako „kolonialną pseudonaukę”, zaś biologiczną rzeczywistość nazywa „szkodliwą narracją”. W odpowiedzi na parlamentarne zapytania, minister edukacji Lisa Beare zastosowała klasyczną taktykę emocjonalnego szantażu, oskarżając krytyków o „atakowanie najbardziej wrażliwych dzieci”.
Destrukcja porządku naturalnego jako cel „pedagogiki drag”
Jak czytamy w oficjalnych materiałach:
Kolonizacja zaoferowała pseudonaukową narrację binarnej płci, co ilustruje powiedzenie „ptaki i pszczoły” analogizujące płeć i przypisaną płeć przy urodzeniu oraz założenia dotyczące orientacji seksualnej. Te szkodliwe narracje i sposoby mówienia o płci i seksualności muszą zostać zastąpione empirycznym zrozumieniem różnorodności biologicznej oraz tożsamości płciowej i seksualnej.
Taka retoryka stanowi jawny przejaw modernistycznej rewolucji kulturowej, całkowicie sprzecznej z katolickim rozumieniem natury ludzkiej. Już św. Pius X w encyklice Pascendi dominici gregis (1907) demaskował takie próby podważania obiektywnej prawdy jako „syntezę wszystkich herezji”. Lamentabili sane potępia zaś bezpośrednio twierdzenia, że „prawda zmienia się wraz z człowiekiem” (punkt 58).
Najjaskrawszym przykładem ideologicznego zaślepienia jest promocja tzw. „pedagogiki drag”:
Pedagogika drag jest wynikiem pracy queerowych i transpłciowych naukowców, nauczycieli i praktyków drag, którzy uznali drag za portal do możliwości i decentralizacji statycznych, binarnych, kolonialnych i narzuconych kategorii, takich jak mężczyzna/kobieta, cis/trans, dobry/zły, wewnątrz/na zewnątrz. Wprowadza koncepcje zabawy, wynalazczości, kreatywności i tworzenia na pierwszy plan, nie tylko dla tożsamości ucznia, ale także dla całego systemu (lub cis-temu) w celu jego zmiany lub zniszczenia.
Katolicka odpowiedź na kulturowy marksizm
Pius XI w encyklice Quas primas (1925) jednoznacznie stwierdza: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi”. Królowanie Chrystusa wymaga podporządkowania wszystkich dziedzin życia – w tym edukacji – prawu Bożemu. Tymczasem program Kolumbii Brytyjskiej świadomie odrzuca:
- Nienaruszalność prawa naturalnego – wyrażoną w Syllabusie błędów Piusa IX (punkty 56-60), który potępia relatywizm moralny i odrzucenie obiektywnej prawdy.
- Katolicką koncepcję osoby ludzkiej – gdzie płeć jest integralnym elementem boskiego zamysłu stworzenia (Rdz 1,27).
- Cel wychowawczy państwa – jakim jest prowadzenie obywateli do cnoty i wiecznego zbawienia („Quas primas”).
Emocjonalny szantaż jako metoda politycznej perswazji
Odpowiedź minister Beare podczas debaty parlamentarnej stanowi klasyczny przykład ideologicznego terroru:
„Naprawdę muszę zacząć od stwierdzenia, że to prawdziwy wstyd, że ten członek [parlamentu] ciągle wykorzystuje swoje uprzywilejowane miejsce w tym domu (…) My po tej stronie domu wierzymy, że każdy uczeń w każdej szkole powinien czuć się mile widziany. Powinni czuć się kochani i włączeni. Bez względu na to, skąd pochodzą, kim są ich rodzice, jaka jest ich rasa, jakie jest ich pochodzenie, jaka jest ich płeć”.
Takie retoryczne uniki – pozbawione merytorycznej odpowiedzi na zarzuty – odsłaniają bankructwo intelektualne progresywizmu. Jak zauważył Pius X w Lamentabili sane, moderniści „przedstawiają Ewangelie jako fikcję poetów” (punkt 14), zastępując Objawienie subiektywnymi „doświadczeniami”.
Wezwanie do oporu wobec kulturowego samobójstwa
W obliczu tak jawnych ataków na fundamenty cywilizacji chrześcijańskiej, katolicy winni pamiętać słowa Piusa XI: „Niechaj więc obowiązkiem i staraniem Waszym będzie, Czcigodni Bracia, aby w dniu oznaczonym przed tą doroczną uroczystością wygłoszono w każdej parafii kazania do ludu, w którychby ten lud dokładnie pouczony o istocie, znaczeniu i ważności tego święta, wezwano, by tak życie urządził i ułożył, iżby ono odpowiadało życiu tych, którzy wiernie i gorliwie słuchają rozkazów Boskiego Króla” („Quas primas”).
Każda próba „queerowania” natury to nie tylko akt buntu przeciw Stwórcy, ale także przejaw duchowej śmierci społeczeństwa odrzucającego swe chrześcijańskie korzenie. Jak przypomina Syllabus (punkt 40): „Nauka Kościoła katolickiego jest wroga wobec dobra i interesów społeczeństwa” – ale tylko tego społeczeństwa, które świadomie wybiera drogę samozagłady.
Za artykułem:
BC ‘Queering outdoor education’ module sparks backlash as education minister dodges questions (lifesitenews.com)
Data artykułu: 02.12.2025








