Portal LifeSiteNews relacjonuje jednomyślne przyjęcie przez władze hrabstwa Howard w Teksasie ordynacji zakazującej aborcji na terenach nieinkorporowanych. „Howard County Sanctuary County for the Unborn Ordinance” określa aborcję jako „morderczy akt przemocy” i przyznaje nienarodzonym pełną ochronę prawną. Dokument zabrania przesyłania pigułek wczesnoporonnych oraz „wspierania i pomagania” w dzieciobójstwie.
Naturalistyczna redukcja prawa Bożego do świeckich regulacji
Choć decyzja teksańskich komisarzy zasługuje na uznanie jako akt oporu wobec kultury śmierci, cała narracja artykułu zdradza niebezpieczną redukcję problematyki aborcyjnej do płaszczyzny czysto prawnej, pomijając jej transcendentny wymiar. Brak jakiegokolwiek odniesienia do prawa naturalnego, nauczania Magisterium czy boskiego pochodzenia władzy państwowej czyni z tej relacji przejaw typowo modernistycznej mentalności. Pius XI w encyklice Casti Connubii nauczał jednoznacznie: „Niewinne życie ludzkie, bez względu na to, jaki byłby jego stan, powinno być jak najtroskliwiej chronione od wszelkiego zamachu, jakiegokolwiek rodzaju by był”. Tymczasem tekst LifeSiteNews ogranicza się do suchych faktów prawnych, nie wskazując na absolutny obowiązek państwa do uznania panowania Chrystusa Króla jako fundamentu wszelkiego porządku społecznego.
Świecki język jako symptom apostazji
Retoryka użyta w ordynacji hrabstwa Howard – choć słuszna w swej istocie – pozostaje uwięziona w naturalistycznej koncepcji praw człowieka. Stwierdzenie, że „wszystkie nienarodzone dzieci są istotami ludzkimi” stanowi jedynie empiryczną oczywistość, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar godności osoby stworzonej na obraz Boży. Jak przypomina Sobór Watykański I: „Bóg, źródło i cel wszystkich rzeczy, może być poznany z pewnością własnym naturalnym światłem rozumu ludzkiego” (Dei Filius, rozdz. 2). Niemożność sięgnięcia po tę podstawową zasadę przez autorów dokumentu świadczy o głębokiej infiltracji laickich paradygmatów nawet w środowiskach pozornie konserwatywnych.
Abortion is a murderous act of violence that purposefully and knowingly terminates an unborn human life
Podczas gdy powyższy cytat słusznie identyfikuje aborcję jako zbrodnię, całkowite pominięcie jej wymiaru grzechu wołającego o pomstę do nieba (por. Kpł 20,1-5) stanowi poważne zaniedbanie teologiczne. Katezm rzymski wyraźnie naucza: „Grzech aborcji podlega karze ekskomuniki, będącej najsurowszą karą kościelną”. Milczenie na ten temat w publicznej debacie demaskuje świeckie skrzywienie całej inicjatywy.
Nowy Meksyk: laboratorium antychrześcijańskiego barbarzyństwa
Artykuł słusznie piętnuje postępowanie gubernator Nowego Meksyku Michelle Lujan Grisham, która „zleciła wydanie 10 milionów dolarów z podatków na budowę ośrodka aborcyjnego” przy granicy z Teksasem. Ten jawny akt państwowego satanizmu stanowi logiczną konsekwencję porzucenia zasad katolickich w życiu publicznym. Już w 1864 r. Pius IX w Syllabusie błędów potępił tezę, że „państwo jako źródło wszystkich praw posiada pewne uprawnienia nie ograniczone żadnymi normami” (pkt 39). Działania władz Nowego Meksyku doskonale wpisują się w definicję „ohydy spustoszenia” (Dn 9,27), gdzie miejsce ofiary przebłagalnej zajmuje kult Molocha.
„Transrefugia”: kolejne oblicze cywilizacji śmierci
Wspomniane w tekście ustanowienie przez Demokratyczną Partię Minnesoty „azylów dla osób trans i niebinarnych” stanowi jedynie logiczne przedłużenie kulturowego samobójstwa Zachodu. Sobór Trydencki w dekrecie De Reformatione jednoznacznie potępił wszelkie formy zniewieścienia mężczyzn i zmaskulinizowania kobiet, uznając je za sprzeczne z prawem naturalnym. Tymczasem współczesne „transrefugia” to nic innego jak laboratoria dekonstrukcji osoby ludzkiej, gdzie pod płaszczykiem „tolerancji” dokonuje się fizycznej i psychicznej destrukcji młodych pokoleń. Jak przypomina św. Paweł: „Czyż nie wiecie, że ciało wasze jest świątynią Ducha Świętego?” (1 Kor 6,19).
Ograniczenia teksańskiej ordynacji w świetle doktryny katolickiej
Choć inicjatywa hrabstwa Howard zasługuje na poparcie, zawiera ona niebezpieczny wyjątek dopuszczający aborcję w przypadku „zagrożenia życia matki”. Tymczasem Kościół katolicki zawsze nauczał, że bezpośrednie przerwanie ciąży jest niedopuszczalne w każdej sytuacji. Jak wyjaśnia Kongregacja Nauki Wiary w deklaracji „O przerywaniu ciąży” z 1974 r.: „Żadna okoliczność, żadne prawo, żadna choroba czy upośledzenie nie może uczynić godziwym aktu, który sam w sobie jest niegodziwy”. Dopuszczenie jakichkolwiek wyjątków w tej materii stanowi zdradę absolutnego charakteru piątego przykazania.
Konieczność odnowy królewskiego panowania Chrystusa
Wszelkie ludzkie wysiłki legislacyjne – choć konieczne – pozostają niewystarczające bez fundamentalnego uznania Christus Rex jako jedynego Pana dziejów. Pius XI w encyklice Quas Primas nauczał: „Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym – oto jedyna droga do ocalenia społeczeństwa”. Dopóki władze stanowe i lokalne nie złożą formalnego aktu poświęcenia Najświętszemu Sercu Jezusa i Niepokalanemu Sercu Marji, dopóty nawet najbardziej szlachetne inicjatywy będą skazane na porażkę w konfrontacji z globalną rewolucją antyludzką.
Za artykułem:
Texas county declares itself a ‘sanctuary for the unborn,’ bans abortion (lifesitenews.com)
Data artykułu: 02.12.2025








