Portal Catholic News Agency (3 grudnia 2025) informuje o powstaniu „U.S. Campaign to End the Death Penalty” (USCEPD) – koalicji ponad 50 organizacji dążących do zniesienia kary śmierci w USA. Wśród sygnatariuszy inicjatywy wymienia się Catholic Mobilizing Network (blisko związane z Konferencją Biskupów USA), siostrę Helen Prejean oraz grupę „Conservatives Concerned”. Artykuł podkreśla wzrost liczby egzekucji w 2025 roku (44 przypadki) oraz spadek społecznego poparcia dla kary śmierci do 52%.
Naturalistyczna herezja w służbie rewolucji
Deklarowane cele koalicji – „zwiększenie świadomości o ryzyku egzekucji niewinnych” i „ukazanie braku sprawiedliwości w systemie” – odsłaniają czysto naturalistyczne fundamenty całej inicjatywy. Jak stwierdza Pius XI w encyklice Quas primas:
„Królestwo naszego Odkupiciela obejmuje wszystkich ludzi… tak iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”
Tymczasem USCEPD całkowicie pomija nadprzyrodzony wymiar sprawiedliwości, sprowadzając dyskurs do utylitarystycznych kalkulacji o „szkodach” i „ryzyku”.
Zdrada katolickiego depozytu wiary
Catholic Mobilizing Network, podając się za „katolicką” organizację, dokonuje jawnego akt apostazji. Św. Tomasz z Akwinu w Sumie teologicznej (II-II, q. 64, a. 2) naucza:
„Zabójstwo złoczyńcy staje się dopuszczalne, ponieważ jest skierowane ku dobru wspólnemu”
Katechizm świętego Piusa X wprost stwierdza:
„Władza świecka ma prawo życia i śmierci wobec przestępców”
Tymczasem Krisanne Vaillancourt Murphy z CMN deklaruje „honorowanie godności każdego życia”, co stanowi bezpośrednie odrzucenie nauki o społecznym Królestwie Chrystusa.
Fałszywi prorocy nowej ery
Figura siostry Helen Prejean (autorki książki „Dead Man Walking”) uosabia całą zgniliznę posoborowego przewrotu. Jej argument o „pauperyzacji skazanych” („ludzie ubodzy i mniejszości etniczne ponoszą cięższe kary”) to czysty marksizm ubrany w pseudo-ewangeliczny język. Tymczasem Pius XII w przemówieniu z 5 czerwca 1948 roku ostrzegał:
„Kościół nigdy nie tolerował buntu przeciwko sprawiedliwej karze”
Schizofrenia „konserwatystów”
Demetrius Minor z „Conservatives Concerned” próbuje wmówić, że sprzeciw wobec kary śmierci wynika z „perspektywy pro-life”. To klasyczny przykład modernistycznej dialektyki, gdzie pojęcia są dowolnie przekształcane. Jak zauważa św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice:
„Błądzący umysł szuka usprawiedliwień w emocjach, gdy brakuje mu argumentów z rozumu i wiary”
Masońska taktyka „szerokiego frontu”
Współpraca rzekomych katolików z Amnesty International (promującą aborcję i gender) oraz ACLU (niszczącą wolność religijną) odsłania prawdziwe oblicze koalicji. Już w 1864 roku Pius IX w Syllabusie błędów potępił tezę:
„Można pochwalać sojusz między katolikami a heretykami”
(pkt 18). Tymczasem USCEPD realizuje dokładnie tę potępioną zasadę.
Statystyki przeciwko Bożemu porządkowi
Przytaczane dane o „50-letnim minimum poparcia dla kary śmierci” (52%) to próba podporządkowania wiecznych zasad katolickich zmiennym opiniom społecznym. Jak naucza Leon XIII w Libertas praestantissimum:
„Nie wolno sądzić, że to, co zostało decyzją większości uznane za prawdę, dlatego właśnie jest prawdą bezwzględną”
Teologiczne samobójstwo posoborowia
Artykuł pomija milczeniem kluczowy fakt: to sama „Konferencja Biskupów USA” poprzez dziesięciolecia relatywizacji doktryny przygotowała grunt dla obecnego buntu. Jak trafnie diagnozuje św. Pius X w encyklice Pascendi:
„Moderniści starają się zburzyć całą teologię, by zastąpić ją innym systemem – systemem bluźnierczym”
Nadzieja w niezmiennym Kościele
Jedyną odpowiedzią na tę apostazję jest powrót do integralnej nauki katolickiej. Jak przypomina dekret Świętego Oficjum Lamentabili sane exitu (1907):
„Dogmaty wiary należy pojmować jako obowiązujące w działaniu i wierzeniu”
Prawdziwi katolicy nie mogą uczestniczyć w tego typu bluźnierczych koalicjach, które podważają społeczne panowanie Chrystusa Króla.
Za artykułem:
Catholics join coalition opposed to the death penalty amid execution surge (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 03.12.2025








