Scena w fabryce INCO S.A. w Koniecpolu z fałszywym biskupem Marianem Florczykiem przemawiającym do pracowników

Pseudo-pasterz w służbie industrialnego synkretyzmu

Podziel się tym:

Pseudo-pasterz w służbie industrialnego synkretyzmu


Portal eKAI (4 grudnia 2025) relacjonuje wizytę „bpa” Mariana Florczyka w zakładzie produkcyjnym INCO S.A. w Koniecpolu, gdzie „duchowny” wychwalał pracę fizyczną jako „służbę innym”, przemilczając całkowicie jej nadprzyrodzony cel – uświęcenie człowieka i oddanie chwały Bogu. Wydarzenie opatrzone frazeologią „katolickiej nauki społecznej” stanowi klasyczny przykład posoborowej redukcji religii do poziomu socjotechniki.

„Praca jest podstawą bytowania człowieka, ale pracuje się nie tylko dla siebie. Wasza praca służy innym. Kościół docenia tę pracę i podziwia ludzi pracy”

Ta naturalistyczna deklaracja „biskupa” Florczyka stanowi jawną zdradę encykliki Quas Primas Piusa XI, który nauczał: „Jeżeli ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa, jak należyta wolność, jak porządek i uspokojenie, jak zgoda i pokój”. Tymczasem przemówienie „hierarchy” sprowadzone zostało do poziomu marksistowskiej apoteozy pracy jako wartości autonomicznej.

Korporacyjne bałwochwalstwo pod szyldem „Civitas Christiana”

Szczególnie oburzające jest współuczestnictwo w tym spektaklu Katolickiego Stowarzyszenia „Civitas Christiana”, którego asystent krajowy ks. Dariusz Wojtecki przyklasnął bluźnierczemu zestawieniu produkcji plastikowych butelek z „realizacją zasad katolickiej nauki społecznej”. Prezes INCO Sławomir Józefiak nie cofnął się przed porównaniem pracy przy wytwarzaniu opakowań do płynu „Ludwik” z „dziełami” takimi jak Festiwal Katolickiej Nauki Społecznej – instytucji wsławionej promocją ekumenicznego synkretyzmu.

Jak zauważył św. Pius X w Lamentabili sane: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (potępiona teza 54). Właśnie tę modernistyczną zasadę wciela w życie kierownictwo INCO, traktując produkcję chemii gospodarczej jako równoważną dziełu ewangelizacji.

Eucharystyczna profanacja w służbie PR-u

Artykuł wspomina o Mszy św. z 13 września sprawowanej przez „ks. Pawła Wojtanka”, podczas której życzył on pracownikom, by ich duchowość była „zakorzeniona w Ewangelii”. Milczenie o rycie sprawowania liturgii mówi wszystko – w najlepszym razie chodzi o posoborową „Mszę” Pawła VI, która – jak nauczał abp Marcel Lefebvre – „została skomponowana by zaspokoić protestantów”. Ofiara przebłagalna zamieniona została w narzędzie korporacyjnego team-buildingu.

„Bp” Florczyk ograniczył się do ogólnikowego wezwania: „Niech to miejsce będzie uświęcone”, nie wskazując konkretnych środków (jak błogosławieństwo maszyn, obecność krucyfiksu w halach, modlitwa Anioł Pański). To typowy przejaw posoborowego „ducha świata”, który – jak przestrzegał Pius IX w Syllabusie błędów„przechodzi od liberalizmu do ateizmu bez żadnych zahamowań” (teza 77).

Rebranding modernizmu jako „wartości katolickich”

Chlubienie się, że w zakładzie „pracują całe rodziny i gdzie pracę podejmują kolejne pokolenia”, podczas gdy Polska tonie w demograficznej zapaści spowodowanej antyludzką polityką pseudo-episkopatu, to czysty cynizm. Tym bardziej że INCO produkuje m.in. nawozy sztuczne pod marką Azofoska – kolejny dowód na sojusz neo-kościoła z przemysłem niszczącym Boże stworzenie.

W obliczu takich skandali cytować trzeba nieodwołalne słowa Leona XIII z Rerum novarum: „Każdy człowiek winien przechować nienaruszone przykazania Boże, których zachowanie równie jest konieczne do życia wiecznego, jak do pomyślności ziemskiej i państwowej”. Tymczasem koniecpolski spektakl udowodnił raz jeszcze, że posoborowa sekta służy wyłącznie interesom kapitału i państwa.

Na koniec warto zadać pytanie: gdzie w tym całym przedstawieniu miejsce na wezwanie do pokuty, umartwienia, modlitwy różańcowej czy oddania się Niepokalanemu Sercu Marji? Głoszenie wygodnego „ewangelii pracy” bez krzyża to najdoskonalsze wcielenie „religii człowieka czczącego samego siebie” (Pius XI, Divini Redemptoris).


Za artykułem:
04 grudnia 2025 | 21:03Przewodniczący Rady ds. społecznych KEP z wizytą w Zakładzie Produkcyjnym w Koniecpolu
  (ekai.pl)
Data artykułu: 04.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.