Duchowa wojna o dusze najmłodszych
Portal LifeSiteNews informuje o aresztowaniu pastora Dereka Reimera w Calgary 3 grudnia 2025 roku. Kanadyjski wymiar sprawiedliwości skazał duchownego na rok aresztu domowego i dwuletni dozór za publiczny sprzeciw wobec tzw. „godzin z bajkami drag queen” w bibliotece publicznej w 2023 roku. Decydującym powodem zatrzymania była odmowa złożenia pisemnych przeprosin kierowniczce placówki promującej deprawację dzieci. W akcji policyjnej uczestniczył syn pastora oraz Artur Pawłowski – znany z obrony wolności sumienia.
Systemowe prześladowanie zasad moralnych
„Do you know why you’re arresting him? He won’t say sorry for his beliefs”
Jak relacjonuje niezależny dziennikarz Chris Dacey, podczas zatrzymania Reimera padały dramatyczne pytania o podstawy prawne aresztowania za wierność sumieniu. „Religious freedom is gone” – skomentował na platformie X były nauczyciel Matt Alexander, podkreślając likwidację podstawowych wolności w kraju oficjalnie deklarującym pluralizm.
Sędzia nakazał pastorowi napisanie listu przepraszającego Shannon Slater – organizatorkę wydarzeń z udziałem drag queen, gdzie mężczyźni w kobiecej bieliźnie czytali bajki dzieciom. Reimer stanowczo odmówił: „aby być ‚przepraszającym’, musiałbym uznać, że jestem winny, że się mylę […] to byłoby przyznaniem, że popełniłem błąd”. W świetle Veritatis Splendor (Jan Paweł II, 1993) takie ustępstwo stanowiłoby zdradę obiektywnego prawa moralnego.
Teologiczny obowiązek sprzeciwu
Komentowany incydent odsłania głębszy problem: państwowe narzucanie „ideologii zła” (Jan Paweł II, 2005) pod pozorem tolerancji. Już Pius XI w encyklice Divini Redemptoris (1937) przestrzegał przed „fałszywą koncepcją wolności” prowadzącą do zniewolenia sumień. Tymczasem kanadyjskie prawo karze dziś obrońców niewinności dzieci, podczas gdy deprawatorzy otrzymują państwową ochronę.
W dokumencie Lamentabili sane exitu (1907) Święte Oficjum potępiło tezę, że „moralność powinna dostosować się do potrzeb czasów”. Pastor Reimer wypełnił katolicki obowiązek sprzeciwu sumienia (Katechizm św. Piusa X, pkt 5), który w obliczu publicznego zgorszenia staje się heroiczny. Jak przypomina św. Tomasz z Akwinu: „melius est scandalum nasci quam ut veritas relinquatur” (lepiej, by powstał zgorszenie, niż by prawda miała być opuszczona – Summa Theologiae II-II, q. 10, a. 8).
Milczenie hierarchów jako współudział
Zastanawiająca jest bierność kanadyjskich struktur kościelnych wobec prześladowania chrześcijan. Brak oficjalnego stanowiska episkopatu w sprawie Reimera potwierdza diagnozę abp. Carla Viganò: „współczesny Kościół porzucił swoją misję zbawienia dusz” („List do przyjaciół”, 2020). Tymczasem już Leon XIII w liście Exeunte iam anno (1888) nauczał, że „państwo nie może być ateistyczne ani agnostyczne, ale musi uznać religię katolicką jako jedyną prawdziwą”.
Kanadyjski przypadek ukazuje logiczne konsekwencje odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla. Gdy w 1925 roku Pius XI ustanawiał święto Chrystusa Króla (Quas Primas), przestrzegał przed skutkami laicyzmu: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto ze społeczeństwa, zburzone zostały fundamenty władzy”. Dokładnie tę destrukcję obserwujemy dziś w Kanadzie, gdzie pastor idzie do więzienia za obronę dzieci, podczas gdy ich deprawatorzy otrzymują immunitet.
W świetle Syllabusa błędów Piusa IX (1864) kanadyjskie władze realizują dokładnie potępione tezy:
- „Każdy człowiek może wyznawać dowolną religię” (pkt 15)
- „Kościół nie ma prawa używać siły” (pkt 24)
- „Wolność kultów prowadzi do poprawy obyczajów” (pkt 79)
Postawa pastora Reimera stanowi żywe świadectwo dla naszych czasów. Jak głosił św. Jan Fisher przed ścięciem za obronę nierozerwalności małżeństwa: „Sumienie jest świątynią Ducha Świętego, której nawet król nie może naruszyć”. W dobie globalnego apostazji takie świadectwa stają się ziarnem nadziei na odrodzenie cywilizacji Chrystusowej.
Za artykułem:
Canadian pastor arrested for refusing to write apology to librarian who hosted ‘drag queen story hour’ (lifesitenews.com)
Data artykułu: 04.12.2025








