Portal LifeSiteNews (4 grudnia 2025) relacjonuje wprowadzenie przez „posłankę” Tarę Armstrong z partii OneBC projektu ustawy ustanawiającej 11 marca „Dniem Uznania Wolnościowego Konwoju” – świętem państwowym upamiętniającym protesty przeciwko rządowym restrykcjom pandemicznym z 2022 roku. Projekt ma rzekomo „uznać osiągnięcia jednego z największych pokojowych protestów w historii Kanady”, który „inspirował ruchy na całym świecie do sprzeciwu wobec lockdownów i nadużyć władzy”. W ocenie autorów artykułu, demonstracje doprowadziły do zniesienia nakazów maseczkowych, przywrócenia swobody zgromadzeń religijnych i odwiedzin w domach opieki.
Bunt przeciwko władzy jako „cnota obywatelska”
Projektowana ustawa stanowi klasyczny przykład bałwochwalczego kultu wolności negatywnej, gdzie prawo do buntu przeciwko legalnej władzy cywilnej podnosi się do rangi cnoty społecznej. Tymczasem Quas Primas Piusa XI przypomina: „Władcy i rządy mają obowiązek publicznie czcić Chrystusa i Jego słuchać”. Apostoł Narodów wprost nakazuje: „Każda dusza niech będzie poddana wyższym zwierzchnościom; albowiem niemasz zwierzchności, ale od Boga” (Rz 13,1 Wlg). Protesty 2022 roku, nawet jeśli motywowane słusznym sprzeciwem wobec nadmiernych restrykcji, przybrały formę masowej nieposłuszności wobec władz ustanowionych – co w świetle katolickiej nauki społecznej stanowi grzech przeciwko IV przykazaniu.
„Byłoby rzeczą katolików, aby ten powrót (do posłuszeństwa Chrystusowi) swoją pracą i działalnością przygotowali i przyspieszyli” (Pius XI, Quas Primas)
Laicyzacja świętości – zamiana porządku nadprzyrodzonego na naturalistyczny aktywizm
Propozycja ustanowienia świeckiego „święta” ku czci protestu społecznego stanowi jawne naruszenie fundamentalnej zasady katolickiej: „Non est potestas nisi a Deo – Nie ma władzy, która by nie pochodziła od Boga” (Rz 13,1 Wlg). Jak naucza Pius XI w Quas Primas, wszelkie uroczyste dni winny służyć uwielbieniu Chrystusa Króla, a nie upamiętnieniu ludzkich wystąpień przeciwko władzy. Próba sakralizacji protestu poprzez nadanie mu statusu święta państwowego to:
- Relatywizacja pojęcia świętości – zarezerwowanego dla spraw Bożych
- Promocja indywidualizmu potępionego w Syllabusie błędów (pkt 39, 55, 63)
- Przeniesienie sacrum z porządku nadprzyrodzonego na naturalistyczny aktywizm
Modernistyczna redukcja wolności do praw czysto doczesnych
Artykuł LifeSiteNews pomija kluczowy wątek teologiczny: prawdziwa wolność możliwa jest jedynie w Chrystusie (J 8,36), zaś jakakolwiek „walka o wolność” ignorująca prymat praw Bożych nad ludzkimi jest z góry skazana na degenerację w libertynizm. Pius IX w Syllabusie (pkt 15, 77) potępia błąd, jakoby „człowiek był wolny w przyjęciu i wyznawaniu tej religii, którą uzna za prawdziwą” oraz że „w dzisiejszych czasach nie należy uznawać religii katolickiej za jedyną religię państwa”. Tymczasem projekt „święta” protestu:
- Utwierdza relatywizm religijny poprzez pominięcie nadprzyrodzonego wymiaru wolności
- Promuje bałwochwalczą koncepcję „praw człowieka” oderwanych od Dekalogu
- Stanowi realizację masońskiego postulatu rozdziału Kościoła od państwa (Syllabus, pkt 55)
Zatrute owoce posoborowego milczenia
Fakt, że „święto” protestu proponuje polityk związany z „prawicową” partią OneBC, dowodzi głębi apostazji doktrynalnej wśród współczesnych „konserwatystów”. Brak reakcji ze strony struktur okupujących Watykan na tę kolejną przejaw kultu człowieka stanowi logiczną konsekwencję soborowej rewolucji. Jak ostrzegał św. Pius X w Lamentabili sane exitu (pkt 64, 65): „Współczesnego katolicyzmu nie da się pogodzić z prawdziwą wiedzą bez przekształcenia go w pewien chrystianizm bezdogmatyczny”. Gdy hierarchowie milczą o „królewskiej godności Chrystusa” (Quas Primas), społeczeństwa czczą świeckie idole – od „praw człowieka” po „wolność protestu”.
Jedyną drogą naprawy jest powrót do niezmiennego nauczania Kościoła przed 1958 rokiem, gdzie każdy aspekt życia społecznego – w tym prawodawstwo – podlegał „słodkiemu jarzmu Chrystusa”. Jak przypomina Pius XI: „Szczęśliwe narody, gdyby posłuszne były rozkazom Chrystusa i prawu Jego świętemu, gdyby poszczególni ludzie i rodziny i państwa pozwoliły się rządzić Chrystusowi!”
Za artykułem:
Canadian legislator introduces bill to establish ‘Freedom Convoy Recognition Day’ as a holiday (lifesitenews.com)
Data artykułu: 05.12.2025








