Tradycyjny katolicki księż w ornatach stoi przed drzwiami kościoła, trzymując Biblię. Skupiona grupa wiernych słucha jego przemowy o moralnej katastrofie.

Schizmatycki synod propaguje moralne zgorszenie pod płaszczykiem „praw człowieka”

Podziel się tym:

Portal eKAI relacjonuje, że Synod Fińskiego Kościoła Prawosławnego przyjął inicjatywę „o ochronie praw mniejszości seksualnych i płciowych”. W dokumencie stwierdzono, że „osoby homoseksualne i transpłciowe mają prawo do integralności cielesnej, samoekspresji i równości” oraz wezwano do „dialogu” na temat „inności w rodzinie chrześcijańskiej”.


Zdrada prawa naturalnego i przyzwolenie na grzech śmiertelny

„Dokument” schizmatyków to jawna apostazja od zasad moralnych objawionych w Piśmie Świętym i niezmiennie głoszonych przez Magisterium Kościoła katolickiego. Już św. Paweł Apostół przestrzegał: „Ani wszetecznicy, ani bałwochwalcy, ani cudzołożnicy, ani mieszczący się z mężczyznami, ani sami z sobą obcujący, ani złodzieje, ani łakomcy, ani pijanice, ani złorzeczący, ani zdziercy Królestwa Bożego nie odziedziczą” (1 Kor 6,9-10 Wlg). Tymczasem fińscy schizmatycy otwarcie łamią przykazanie „Nie cudzołóż” (Wj 20,14), usiłując legalizować ohydę sodomską pod płaszczykiem fałszywie pojętych „praw człowieka”.

Papież Pius XI w encyklice Quas primas podkreślał: „Jeżeliby kiedy ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa, jak należyta wolność, jak porządek i uspokojenie, jak zgoda i pokój”. Fiński „synod” stanowi natomiast realizację masońskiej wizji społeczeństwa oderwanego od praw Bożych, gdzie „prawo” do grzechu staje się normą.

„osoby homoseksualne i transpłciowe mają prawo do integralności cielesnej, samoekspresji i równości”

To zdanie – cytowane przez portal eKAI bez najmniejszego komentarza – stanowi bluźnierczą próbę postawienia praw ludzkich ponad prawem Bożym. Jak stwierdza św. Tomasz z Akwinu: „Ludzkie prawo jest prawem tylko o tyle, o ile pochodzi z prawa naturalnego. Jeśli zaś w czymś jest sprzeczne z prawem naturalnym, nie będzie już prawem, lecz wypaczeniem prawa” (STh I-II, q. 95, a. 2). „Prawa” do czynów sodomskich nie ma, gdyż sprzeciwia się ono celowi małżeństwa i prawu naturalnemu wpisanemu w ludzką naturę.

Ekumeniczna zdrada i modernistyczna infiltracja

Decyzja fińskich schizmatyków nie jest przypadkiem odosobnionym, lecz owocem ekumenicznego dialogu prowadzonego przez posoborowe struktury. Już w 1964 r. Sobór Watykański II w dekrecie Unitatis redintegratio głosił iluzoryczną „jedność” z odłączonymi wspólnotami, otwierając furtkę dla relatywizacji doktryny. Tymczasem Pius XI w Mortalium animos stanowczo potępił ekumenizm: „Jedność może przyjść tylko z tej strony, skąd początek wziął Kościół Chrystusowy, a mianowicie z rządów najwyższego Pasterza. (…) Ci, co się do nich przyłączają, odcinają się od woli Chrystusa”.

Fiński „dokument” stanowi też przykład przenikania ideologii gender do struktur religijnych. Jak trafnie zauważył filozof katolicki Dietrich von Hildebrand: „Gdy tylko Kościół zacznie dostosowywać się do świata, zatraca moc przekształcania świata”. Schizmatycki synod nie tylko nie przekształca świata, ale wpisuje się w jego antychrześcijańską rewolucję.

Milczenie „katolickich” mediów jako współudział

Portal eKAI – powołujący się na „Kościół katolicki” – relacjonuje tę apostazję bez jakiegokolwiek komentarza teologicznego czy moralnego. To milczenie jest wymowne – świadczy albo o akceptacji dla moralnego zgorszenia, albo o tchórzostwie w obliczu dyktatu politycznej poprawności. Św. Jan Chryzostom ostrzegał: „Nie tylko ci grzeszą, którzy czynią zło, lecz także ci, którzy nie ganią grzeszących” (Homilia na 1 List do Tymoteusza).

Jedyna droga naprawy: powrót do niezmiennej doktryny

Rozwiązaniem dla tej moralnej katastrofy nie jest „dialog” czy „reformy”, lecz powrót do integralnej nauki katolickiej. Kościół zawsze głosił jasno:

  1. Akty homoseksualne są „intrinsicamente et semper graviter contra naturam” (z natury i zawsze ciężko przeciwne naturze – Katechizm większy św. Piusa X)
  2. „Prawa” sprzeczne z prawem naturalnym nie istnieją i nie mogą być uznane (Leon XIII, Libertas praestantissimum)
  3. Schizmatycy nie mają władzy zmieniać moralności objawionej (Sobór Florencki, Laetentur caeli)

Jak podsumowałby św. Pius X: „Moderniści nie tylko podkopują Katolicyzm, lecz niszczą wszelką religię” (Encyklika Pascendi). Decyzja fińskich schizmatyków to kolejny krok w realizacji tego destrukcyjnego planu.


Za artykułem:
05 grudnia 2025 | 18:48Synod Fińskiego Kościoła Prawosławnego przyjął inicjatywę o ochronie praw mniejszości seksualnych i płciowych
  (ekai.pl)
Data artykułu: 05.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.