Portal LifeSiteNews (5 grudnia 2025) informuje o oskarżeniach wobec Hasana Abbasa, lekarza University of Toledo Medical Center, któremu zarzuca się podanie ciężarnej partnerce środków poronnych Mifepristone i Misoprostol. Według doniesień, Abbas miał zmiażdżyć tabletki i próbować siłą wprowadzić je do ust kobiety, odbierając jej telefon podczas próby wezwania pomocy. Śledztwo Ohio Medical Board doprowadziło do zawieszenia licencji medycznej oskarżonego, a ława przysięgłych postawiła mu sześć zarzutów kryminalnych, w tym „bezprawne rozprowadzanie środków poronnych” i „przeszkadzanie w świadczeniu usług publicznych”.
Zbrodnia przeciwko prawu naturalnemu i Bożemu
„Ktokolwiek tedy stał się winną rozlewu krwi ludzkiej, gardłem odpłaci” (Rdz 9,6 Wlg). Akt przymusowej aborcji stanowi podwójne morderstwo: zabójstwo niewinnego człowieka oraz świętokradzkie zniszczenie dzieła Stwórcy. Katechizm Trydencki jednoznacznie naucza: „Grzechem śmiertelnym jest także spędzenie płodu” (Catech. Rom. II 5,15), zaś Pius XI w encyklice Casti Connubii potępił aborcję jako „zbrodnię godną najsurowszej kary”.
Demaskacja językowej mistyfikacji
Artykuł posługuje się zwodniczym określeniem „aborcyjne leki”, podczas gdy właściwe terminy to: środki mordercze lub narzędzia infanticidium. Użycie frazy „tabletki poronne” sugeruje medykalizację zbrodni, podczas gdy prawowita terminologia katolicka nazywa rzecz po imieniu: materiały służące dzieciobójstwu. Brak jednoznacznego moralnego potępienia w tekście źródłowym odzwierciedla naturalistyczne przejęcie dyskursu przez środowiska rzekomo „pro-life”.
Teologiczny wymiar zbrodni
Przypadek Abbasa ujawnia metafizyczną głębię współczesnego barbarzyństwa. Kanon 2350 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. nakłada ekskomunikę latae sententiae na wszystkich uczestników aborcji. Jak nauczał św. Alfons Liguori: „Kto dopuszcza się aborcji, staje się mordercą i winnym grzechu śmiertelnego” (Theol. Mor. IV, Dub. 3).
Dramatyczny brak wzmianki o statusie łaski oskarżonego oraz ofiary świadczy o teologicznej amputacji współczesnego dyskursu. Milczenie na temat konieczności sakramentu pokuty i skruchy przedśmiertnej dla zbawienia duszy mordercy stanowi zdradę misji ewangelizacyjnej Kościoła.
Symptomatyczny upadek medycyny po Vaticanum II
Fakt, iż sprawcą jest lekarz wykształcony w strukturach współczesnego systemu medycznego, potwierdza prawdę zawartą w Syllabusie Piusa IX: „Human reason, without any reference whatsoever to God, is the sole arbiter of truth and falsehood, and of good and evil” (prop. 3). Upadek etyki lekarskiej bez zakorzenienia w prawie naturalnym prowadzi do takich zbrodni.
Instytucje medyczne, które wydają licencje takim osobom, funkcjonują w ramach masońskiego projektu „wolnościowych zawodów”, odcinającego praktykę medyczną od katolickich fundamentów. Brak reakcji ze strony lokalnych struktur „neo-kościoła” na tę zbrodnię dowodzi ich całkowitej apostazji od misji obrony życia.
Konieczność powrotu do społecznego panowania Chrystusa Króla
Jak nauczał Pius XI w Quas primas: „Nie można sprzeciwić się, że jarzmo Chrystusowe jest bardzo słodkie, a brzemię Jego lekkie”. Tylko pełne uznanie królewskiej władzy Chrystusa nad społeczeństwem może zapobiec podobnym zbrodniom. Świeckie sądy, mimo słusznego ścigania sprawcy, pozostają bezsilne wobec systemowego kryzysu cywilizacji śmierci, który może zostać przezwyciężony jedynie przez restaurację katolickiego porządku społecznego.
Za artykułem:
Suspended Ohio doctor faces six felony charges for allegedly forcing abortion pills on girlfriend (lifesitenews.com)
Data artykułu: 05.12.2025








