Portal Vatican News relacjonuje działalność siostry Ilony Kaczmarek, rzekomej zakonnicy ze zgromadzenia św. Wincentego à Paulo, w Taszkiencie. Według artykułu, jej posługa polega na „pracy z dziećmi z biedniejszych rodzin, prowadzenie świetlicy, zajęć katechetycznych, organizowanie czasu wolnego, ale też wsparcie duchowe i materialne dla chorych, samotnych i ubogich – niezależnie od wyznania”. Dodano, że współpracuje z siostrami św. Matki Teresy z Kalkuty oraz prowadzi dialog z muzułmanami, uczestnicząc nawet w ich rytuałach.
Naturalistyczna redukcja misji Kościoła
Opisywana działalność stanowi jawną zdradę nadprzyrodzonego celu Kościoła, sprowadzonego do humanitarnego NGO. „Nie ewangelizujemy na siłę. Ewangelizujemy obecnością, serdecznością, pomocą” – deklaruje Kaczmarek. Tymczasem Chrystus nakazał: „Idąc tedy, nauczajcie wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna i Ducha Świętego” (Mt 28,19). Pius XI w Quas Primas podkreślał: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi… nie tylko same narody katolickie… lecz panowanie Jego obejmuje także wszystkich niechrześcijan, tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tutaj zaś mamy do czynienia z bankructwem doktrynalnym – zastąpieniem nakazu misyjnego socjalnym aktywizmem.
Religijny synkretyzm pod płaszczykiem dialogu
Szczególnie oburzające są opisy rytualnego współuczestnictwa z wyznawcami islamu: „Kiedy odwiedzam chorą panią Swietłanę, muzułmankę, ona żegna mnie modlitwą po arabsku, ja odmawiam za nią Ojcze nasz”. Św. Pius X w Lamentabili potępił tezę, że „Objawienie było tylko uświadomieniem sobie przez człowieka swego stosunku do Boga” (propozycja 20), co dokładnie oddaje praktykę relatywizującej modlitwy. Kanon 1258 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r. zabrania katolikom „aktywnego uczestnictwa w obrzędach heretyckich lub schizmatyckich”. Tymczasem ta „siostra” uczestniczy w pogrzebowych rytuałach islamskich!
Współpraca z podejrzanymi podmiotami
Wspomniana współpraca z „siostrami św. Matki Teresy z Kalkuty” budzi dodatkowe zastrzeżenia. Matka Teresa została „kanonizowana” przez bergogliańskiego antypapieża w 2016 r., a jej zgromadzenie słynie z promocji naturalistycznej „świętości bez dogmatów”. Jak zauważył abp Marcel Lefebvre: „Moderniści zastępują łaskę uświęcającą działalnością społeczną”. W tym kontekście „Grupa Miłosierdzia” organizująca kiermasze przypomina bardziej klub filantropijny niż katolickie bractwo.
Struktura pseudo-kościelna jako narzędzie apostazji
Warto zwrócić uwagę na kontekst instytucjonalny: działalność odbywa się przy „katedrze Najświętszego Serca Pana Jezusa” podległej „bp. Jerzemu Maculewiczowi”. Jest to część struktur posoborowej sekty, gdzie:
- „Msza” jest prawdopodobnie nową protestancką pamiątką (Novus Ordo)
- Sakramenty udzielane są nieważnie przez kapłanów wyświęconych według zreformowanych obrzędów Pawła VI
- Cała działalność podlega antypapieżom z Watykanu
Św. Pius X w Pascendi przewidział tę sytuację: „Moderniści dążą do zniszczenia Kościoła poprzez infiltrację jego struktur”.
Polska współodpowiedzialność za destrukcję
Artykuł zawiera apel o finansowe wsparcie tych działań przez polskich katolików: „Dzięki wam możemy organizować wakacje z Bogiem, kupować leki, wspierać ubogich”. To klasyczny przykład wykorzystywania dobroci wiernych do finansowania apostazji. Tymczasem Kanon 1374 KPK 1917 grozi ekskomuniką tym, którzy „uczestniczą w działaniach przeciwko Kościołowi”. Każdy grosz przekazany na te cele wspiera synkretyzm religijny.
Jedyna słuszna droga
Prawdziwa misja katolicka w krajach muzułmańskich powinna wzorować się na męczennikach z Maroka (kanonizowanych w 1481 r.) czy św. Franciszku Ksawerym, którzy głosili pełnię prawdy bez kompromisów. Jak pisał Pius XI: „Nie masz w żadnym innym zbawienia. Albowiem nie jest pod niebem inne imię dane ludziom, w którym byśmy mieli być zbawieni” (Dz 4,12). Wszelka działalność pozbawiona jasnego świadectwa o konieczności Chrztu i przynależności do Kościoła jest zdradą Krzyża.
Za artykułem:
Na Wschodzie Kościół buduje się sercem – świadectwo z Taszkientu (vaticannews.va)
Data artykułu: 07.12.2025








