Cerkiew parafialna w Pierścieu podczas fałszywej konsekracji sanktuarium św. Mikołaja

Pierściec: Modernistyczna Profanacja Kultu Świętych w Sercu Śląska

Podziel się tym:

Portal eKAI (7 grudnia 2025) relacjonuje „historyczną uroczystość” ustanowienia kościoła parafialnego w Pierśćcu „sanktuarium” św. Mikołaja. „Biskup” Roman Pindel z „diecezji” bielsko-żywieckiej przewodniczył „mszy”, podczas której wręczył dekret oparty na kan. 1230 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1983 roku. Wydarzeniu towarzyszyły wystawne ceremonie: przysięga „proboszcza” Sebastiana Ruckiego na Ewangelię, odczytanie „Księgi Cudów” oraz nadanie przywileju „odpustu zupełnego”.


Nieprawomocność Dekretu w Świetle Prawa Bożego

„Ustanowienie sanktuarium” przez modernistyczną strukturę posoborową stanowi akt ipso facto nieważny. Jak nauczał św. Pius X w Motu Proprio „Praestantia Scripturae”, wszelkie władze powstałe po apostazji soborowej pozbawione są jurysdykcji. Deklarowany w artykule „przywilej odpustu zupełnego” to teologiczny absurd – według dogmatu trydenckiego (Sesja XXV) odpusty wymagają autorytetu prawowitej władzy kościelnej, której brakuje w sekcie posoborowej.

„Biskup Pindel, spełniając prośby wiernych i duszpasterzy, wydał dekret ustanawiający Sanktuarium św. Mikołaja w Pierśćcu, zgodnie z kan. 1230 Kodeksu Prawa Kanonicznego”

Kan. 1230 KPK 1983 – będący częścią Novus Codex Iuris Canonici – został stworzony przez antypapieża Jana Pawła II. Jak wykazał abp Marcel Lefebvre w „Listach Otwartych”, nowy kodeks stanowi „rewolucyjne zerwanie z Tradycją”. Żaden dekret wydany w oparciu o tę masońską konstytucję nie ma mocy wobec katolików.

Synkretyzm Kultu: Od Bałwochwalstwa do Psychologii

Relacja portalu ujawnia typową dla modernizmu redukcję kultu świętych do psychologii społecznej. „Biskup” Pindel głosił:

„doświadczenie dobroci Boga najczęściej towarzyszy człowiekowi wtedy, gdy jego modlitwy zostają wysłuchane zgodnie z oczekiwaniami”

Ta antropocentryczna wizja stoi w jaskrawej sprzeczności z nauczaniem św. Tomasza z Akwinu (Summa Theologiae II-II, q. 83), który podkreślał, że modlitwa ma uwielbiać Boga, a nie zaspokajać ludzkie pragnienia. Brakuje tu kluczowego ostrzeżenia przed bałwochwalczym traktowaniem wizerunków – figura św. Mikołaja opisana jako „cudowna” i obdarzona quasi-magicznymi właściwościami („powracająca pomimo prób wywiezienia”) przypomina praktyki pogańskie potępione już w „Exodusie” (20,4-5).

Szczególnie niepokojące są wzmianki o rzekomych „cudach”:

„figura ocalała i cudownie pojawiła się przy pobliskiej przykopie […] figura zawsze wracała na swoje miejsce, nieraz «płacząca»”

Kościół Katolicki wymagał zawsze ścisłych badań cudów przez kompetentne władze (Benedykt XIV, „De Servorum Dei beatificatione”). W sytuacji gdy „badania” prowadzą heretyccy „biskupi”, każdy „cud” należy uznać za potencjalne zwiedzenie.

Fałszywa Eklezjologia w Praktyce

Ceremonia w Pierśćcu odzwierciedla głębszy kryzys modernistycznej eklezjologii. „Proboszcz” Rucki składał przysięgę:

„wiernie strzec sanktuarium i cudownej figury, roztaczać troskę nad pielgrzymami, propagować przykład dobroci św. Mikołaja”

Brakuje fundamentalnego celu kapłaństwa: składania Ofiary Mszy Świętej i prowadzenia dusz do zbawienia. To przejaw heresy anthropocentricae potępionej przez Piusa XI w „Quas Primas” – redukcji religii do humanitarnego etosu.

Wspomnienie postaci André Frossarda przez „biskupa” Pindela jako przykładu „nawrócenia w kaplicy adoracji” to cyniczne nadużycie. Frossard, choć formalnie powrócił do Kościoła, stał się później apologetą fałszywego ekumenizmu i dialogu z komunizmem – herezji potępionych w Syllabusie Piusa IX (punkty 15-18).

Historyczne Przekłamania i Rewizjonizm

Artykuł powiela legendy niezweryfikowane przez naukę przedsoborową. Opowieść o „figurze płaczącej” podczas reformacji budzi poważne wątpliwości:

„protestanci kilkakrotnie próbowali wywieźć figurę […] figura zawsze wracała na swoje miejsce”

Żaden poważny historyk Kościoła (np. ks. Bolesław Kumor) nie potwierdza tych relacji. Wręcz przeciwnie – reformacja na Śląsku Cieszyńskim charakteryzowała się raczej ikonoklazmem niż „próbowaniem wywożenia figur”. To typowa hagiograficzna fantazja mająca zastąpić prawdziwy kult świętych.

Wzmianka o „relikwiach św. Mikołaja przekazanych przez kardynała Bolesława Kominka” w 1963 r. to kolejny fałsz. Kominek, główny architekt listu biskupów polskich do niemieckich (1965), działał w sprzeczności z dekretem Świętego Oficjum z 1949 r. zakazującym ekumenicznej współpracy z heretykami.

Kult Św. Mikołaja: Prawda a Modernistyczne Zniekształcenie

Św. Mikołaj z Miry – biskup i wyznawca – czczony był w Kościele jako obrońca wiary przed arianizmem (Sobór Nicejski I). Tymczasem w Pierśćcu przedstawia się go jako:

„patrona dobroduszności i miłosierdzia […] opiekuna dobrej drogi – życiowej i duchowej”

To klasyczny przykład modernizacji hagiografii. Jak wykazał ks. prof. Józef Warszawski TJ w „Obrzędach Kościoła”, prawdziwy kult świętych koncentruje się na ich walce z herezją i wierności dogmatom, nie zaś na „dobroci” rozumianej jako tolerancja.

Strukturalna Apostazja w Działaniu

Ceremonia w Pierśćcu nie jest odosobnionym przypadkiem. Stanowi część systemowego projektu zastąpienia katolickiej pobożności:

  • Kultu świętych – psychologią społeczną
  • Prawdziwych cudów – emocjonalnymi przeżyciami
  • Doktryny – subiektywnymi „doświadczeniami”

Jak ostrzegał św. Pius X w encyklice „Pascendi”, moderniści systematycznie niszczą „pojęcie autorytetu pochodzącego od Boga, zastępując je bezkształtną masą wiernych”.

Brak w całym artykule jakiegokolwiek odniesienia do:

  • Ofiary Mszy Świętej jako centrum kultu
  • Warunków ważności sakramentów
  • Obowiązku publicznego wyznawania wiary katolickiej jako jedynej prawdziwej

To milczenie jest wymowniejsze niż słowa – potwierdza, że mamy do czynienia z kolejnym etapem budowy „Kościoła Człowieczej Solidarności” (kard. Wojtyła), który nie ma nic wspólnego z Mistycznym Ciałem Chrystusa.

Zamiast Zakończenia: Wezwanie do Nawrócenia

W obliczu tej bluźnierczej farsy katolicy powinni pamiętać słowa św. Pawła: „Nie dajcie się wprowadzić w błąd; Bóg nie dozwoli z siebie szydzić” (Gal 6,7). Prawdziwy kult św. Mikołaja możliwy jest jedynie:

  • W łączności z nieprzerwaną Tradycją Kościoła
  • Pod przewodem kapłanów ważnie wyświęconych
  • W kontekście jedynej prawdziwej Ofiary – Mszy Trydenckiej

Wszelkie inne formy „pobożności” stanowią – świadomie lub nie – uczestnictwo w wielkim oszustwie antychrysta.


Za artykułem:
07 grudnia 2025 | 19:15Pierściec – historyczna uroczystość ustanowienia Sanktuarium św. MikołajaHistoryczna uroczystość oficjalnego ogłoszenia kościoła parafialnego w Pierśćcu Sanktuarium św. Mikołaja…
  (ekai.pl)
Data artykułu: 08.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.