Tradycyjny katolicki ksiądz w kościele czytający wiadomości o oświadczeniu „Papieża” Leona XIV na temat konfliktu w Kongu.

Posoborowy uzurpator w służbie globalistycznej narracji pokojowej

Podziel się tym:

Posoborowy uzurpator w służbie globalistycznej narracji pokojowej

Portal Catholic News Agency (14 grudnia 2025) relacjonuje wystąpienie „papieża” Leona XIV, który po modlitwie Anioł Pański wyraził „głębokie zaniepokojenie” walkami we wschodniej części Demokratycznej Republiki Konga. Zachęcał strony konfliktu do „zaprzestania przemocy i podjęcia konstruktywnego dialogu”, powołując się na „trwający proces pokojowy”. Wspomniał również o „błogosławionych męczennikach” z Hiszpanii i Francji, chwaląc ich „wierność Ewangelii”.


Polityczna uzurpacja urzędu Piotrowego

„Podczas gdy wyrażam moją bliskość z ludźmi, wzywam strony konfliktu do zaprzestania wszelkich form przemocy i podjęcia konstruktywnego dialogu, z poszanowaniem trwającego procesu pokojowego”

To zdanie demaskuje fundamentalną apostazję posoborowego establishmentu. Rzekomy „namiestnik Chrystusa” redukuje misję Kościoła do roli biura politycznego ONZ, podczas gdy prawdziwy papież nauczałby o konieczności poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla. Pius XI w encyklice Quas Primas stanowczo stwierdzał:

„Państwa nie mogą się obejść bez Boga, a ich religią to – bezbożność i lekceważenie Boga. To też z boleścią w sercu skarżyliśmy się w Encyklice: Ubi arcano i dzisiaj bolejemy nad gorzkimi owocami, jakie tego rodzaju odstępstwo od Chrystusa wydało”

„Leon XIV” nie tylko nie nawołuje do nawrócenia walczących stron, ale wręcz legitymizuje świeckie „procesy pokojowe”, które są narzędziem wprowadzania novus ordo seclorum. Jego słowa są wiernym odbiciem błędów potępionych w Syllabusie błędów Piusa IX (pkt 62-64), gdzie odrzucono zasadę „nieingerencji” oraz ideologię praw człowieka ponad prawami Boga.

Fałszywy ekumenizm męczeństwa

Rzekomy „papież” wspomina o beatyfikowanych „męczennikach, odważnych świadkach Ewangelii, prześladowanych i zabitych za pozostanie blisko swojego ludu i wierność Kościołowi”. To typowy przykład posoborowego relatywizmu pojęcia męczeństwa. Wiara katolicka jasno definiuje męczennika jako tego, kto oddaje życie za nienaruszalne prawdy wiary („De fide”), podczas gdy współczesne „błogosławieństwa” często honorują ofiary konfliktów politycznych lub nawet heretyków.

Św. Robert Bellarmin w De Ecclesia Militante przestrzegał: „Nie każda śmierć w obronie jakiejkolwiek sprawy zasługuje na chwałę męczeństwa, lecz tylko ta, która dotyczy wyznania wiary katolickiej”. Tymczasem posoborowe „kanonizacje” stały się narzędziem budowania fałszywego ekumenizmu i rewizji historii Kościoła.

Modernistyczna deformacja Pisma Świętego

W komentarzu do Ewangelii trzeciej niedzieli Adwentu uzurpator stwierdza:

„Słowa Jezusa uwalniają nas z więzienia rozpaczy i cierpienia […] Chrystus «daje głos uciśnionym i tym, których głosy zostały uciszone przez przemoc i nienawiść» oraz «pokonuje ideologie, które czynią nas głuchymi na prawdę»”

To ewidentne przełożenie orędzia Chrystusa na język marksistowskiej walki klas. Zamiast nauczać o grzechu, konieczności pokuty i sądzie ostatecznym, „Leon XIV” serwuje teologię wyzwolenia w nowym opakowaniu. Tymczasem Sobór Trydencki w dekrecie o usprawiedliwieniu (sesja VI) nauczał, że „Jezus Chrystus ustanowił sakrament chrztu dla odpuszczenia grzechów, byśmy narodzeni na nowo z wody i Ducha Świętego stali się nowym stworzeniem” (kanon 2).

Interpretacja Pisma w duchu „walki z ideologiami” to wierne odzwierciedlenie modernistycznych błędów potępionych w dekrecie Lamentabili św. Piusa X (pkt 11, 22, 63), który odrzucał redukowanie wiary do „doświadczenia religijnego” i relatywizację prawd objawionych.

Gaudete w cieniu Antychrysta

Najbardziej wymowne jest przemilczenie sedna trzeciej niedzieli Adwentu – Gaudete. W miejsce wezwania do radości z nadchodzącego Sędziego żywych i umarłych, uzurpator oferuje puste hasła o „radości wolności” oderwanej od łaski uświęcającej. Tymczasem Mszał Rzymski w antyfonie na wejście przypominał: „Gaudete in Domino semper” – Radujcie się zawsze w Panu (Flp 4,4).

Całość wystąpienia „Leona XIV” stanowi klasyczny przykład realizacji soborowej konstytucji Gaudium et spes, która zredukowała Kościół do „sługi ludzkości”. Jak trafnie zauważył arcybiskup Marcel Lefebvre w Liście do zagubionych katolików: „Modernizm jest satanizmem w czystej postaci, ponieważ zastępuje kult Boga kultem człowieka”.

W obliczu tych wydarzeń pozostaje wołać z Psalmistą: „Exsurge Domine et judica causam tuam” – Powstań, Panie, i broń swojej sprawy (Ps 73,22 Wlg). Jedynym lekarstwem na światowe konflikty jest poddanie narodów pod panowanie Chrystusa Króla, nie zaś dialog z rewolucją.


Za artykułem:
Pope Leo XIV voices concern over renewed fighting in eastern Congo, urges dialogue
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 14.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.