Rozłam między amerykańskimi hierarchami a wiernymi w kwestii granic
Portal LifeSiteNews informuje o badaniu EWTN News i RealClear Opinion Research (9-11 listopada 2025), które ujawniło głębokie pęknięcie między stanowiskiem tzw. Konferencji Biskupów USA (USCCB) a praktykującymi katolikami w kwestii polityki imigracyjnej. Zgodnie z wynikami, 58% regularnie uczestniczących w „mszach” katolików popiera deportację nielegalnych imigrantów, podczas gdy struktury posoborowe prowadzą otwartą kampanię przeciwko polityce administracji Trumpa.
„Biskupi” hiperkoncentracja na promowaniu liberalnych polityk imigracyjnych stoi w jaskrawej sprzeczności z postawami ich najbardziej pobożnych parafian – konstatuje autor. Rzeczywiście, podczas gdy liderzy USCCB publikują „specjalne orędzia pasterskie” sprzeciwiające się „bezwzględnym masowym deportacjom”, katolicy wierni tradycyjnej pobożności rozpoznają w działaniach Trumpa obronę podstawowych zasad porządku społecznego.
Naturalne prawo kontra ideologiczne zacietrzewienie
Jak słusznie zauważa artykuł, katolicka nauka – wyrażona w Katechizmie trydenckim i przez św. Tomasza z Akwinu – zawsze afirmowała prawo państw do regulacji granic dla ochrony dobra wspólnego. „Narody, podobnie jak ludzie, mają prawo do życia” – przypomina autor, przywołując klasyczną zasadę iustitia fundamentum regnorum (sprawiedliwość jest podstawą królestw).
Tymczasem posoborowi hierarchy konsekwentnie ignorują:
- Przemoc karteli narkotykowych i handel ludźmi przy granicy
- Działania administracji Trumpa na rzecz zwalczania korupcji w Ameryce Środkowej (inwestycje 10,6 mld USD)
- Skandal 62 000 nieletnich ofiar handlu ludźmi wykrytych przez służby
„Kiedy ludzie są naprawdę prześladowani, trzeba im pomóc. Ale jeśli chodzi o tzw. imigrację do Europy, jasne jest, że jest to zaplanowana akcja międzynarodowych organizacji politycznych”
– cytuje autor słowa bpa Athanasiusa Schneidera z 2018 roku. Ten rzadki głos zdrowej nauki demaskuje globalistyczny plan niszczenia chrześcijańskiej tożsamości narodów.
Teologiczne bankructwo „pastorów” Nowego Porządku
Przykład „biskupa” Marka Seitza z El Paso – uczestnika protestów BLM i entuzjasty programu klimatycznego Bidena – ilustruje degenerację posoborowej hierarchii. Jego działalność stanowi jawny akt apostazji od katolickiej doktryny społecznej, która:
- Potępia mieszanie się duchowieństwa w politykę partyjną (Pius X, Notre charge apostolique)
- Zakazuje uczestnictwa w rewolucyjnych ruchach (Pius IX, Quanta cura)
- Nakazuje władzom państwowym bronić granic przed inwazją (Leon XIII, Immortale Dei)
Tymczasem USCCB, zamiast bronić prześladowanych katolików szpiegowanych przez administrację Bidena (sprawa Marka Houcka), angażuje się w sabotaż polityki prorodzinnej i antyimigracyjnej. Ten zdradziecki akt potwierdza diagnozę św. Piusa X: „Prawdziwi wrogowie Kościoła nie są na zewnątrz, lecz ukrywają się w jego wnętrzu” (Encyklika Pascendi).
Konsekwencje doktrynalnego odszczepieństwa
Rozziew między 58% katolików wspierających deportacje a stanowiskiem ich „pasterzy” nie jest przypadkiem. To logiczny owoc:
- Porzucenia encykliki Quas primas Piusa XI o królewskiej władzy Chrystusa nad narodami
- Zdrady doktryny o Societas perfecta (społeczeństwie doskonałym) na Soborze Watykańskim II
- Przyjęcia masońskiej koncepcji „praw człowieka” zamiast Bożego porządku
Jak trafnie zauważył arcybiskup Marcel Lefebvre: „Kościół nie może być poddany ideologiom tymczasowym. Jego misją jest głoszenie niezmiennej prawdy”. Gdy „duchowni” stają się aktywistami lewicowych utopii, wierni instynktownie zwracają się ku zdrowym zasadom prawa naturalnego.
Jedyna katolicka odpowiedź
Katolicka reakcja na kryzys imigracyjny musi opierać się na:
- Uznaniu prawa narodów do istnienia i samostanowienia (Pius XII, Summi Pontificatus)
- Rozróżnieniu między prawdziwymi uchodźcami a migrantami ekonomicznymi
- Bezwzględnym priorytecie ochrony chrześcijańskiej tożsamości cywilizacji
Dopóki struktury posoborowe nie powrócą do tych zasad, ich „nauczanie społeczne” pozostanie jedynie narzędziem inżynierii społecznej w służbie globalistów. Jak pisał św. Pius X: „Nie ma prawdziwej wolności tam, gdzie nie uznaje się władzy Boga” (Encyklika Vehementer Nos). Ostatecznym rozwiązaniem jest więc przywrócenie publicznego panowania Chrystusa Króla – jedynej gwarancji trwałego pokoju między narodami.
Za artykułem:
Most Catholic voters support Trump’s border policies despite bishops’ hostility (lifesitenews.com)
Data artykułu: 16.12.2025








