Ksiądz w tradycyjnym stroju katolickim patrzy z troską na sekularyzowaną "mszę" przy ośrodku ICE z Rachel Maddow i Timothym Snyderem na tle.

Rachel Maddow i jej „powrót” do antykościoła posoborowego

Podziel się tym:

Portal LifeSiteNews relacjonuje, że lewicowa komentatorka Rachel Maddow ogłosiła publicznie swój rzekomy powrót do „wiary katolickiej”. Podczas dyskusji z Timothym Snyderem w Chicago 21 listopada 2025 roku, Maddow – która od 1999 roku żyje w homoseksualnym związku i konsekwentnie propaguje aborcję, otwarte granice oraz „zmianę płci” u dzieci – stwierdziła: „Urodziłam się i wychowałam w konserwatywnej katolickiej rodzinie… po tym, jak przez jakiś czas nie uważałam się [za katoliczkę], teraz uważam, że wróciłam do wiary”. Jako inspirację wskazała „mszę” przy ośrodku ICE w Illinois oraz „nauczanie” bergogliańskich uzurpatorów Franciszka i Leona XIV dotyczące migrantów.


Kryzys tożsamości czy symptomatyczne uwiedzenie modernistyczną herezją?

Sedno problemu nie tkwi w osobie Maddow, lecz w systemowej apostazji struktury okupującej Watykan, która od 1958 roku metodycznie niszczy pojęcie nawrócenia rozumianego jako metanoia (zmiana myślenia) i conversio morum (przemiana obyczajów). Jak przypomina Pius XI w encyklice Quas Primas:

Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi – jak o tym mówi nieśmiertelnej pamięci Poprzednik nasz, Leon XIII, którego słowa chętnie tu przytaczamy: „Panowanie Jego mianowicie nie rozciąga się tylko na same narody katolickie lub na tych jedynie, którzy przez przyjęcie chrztu według prawa do Kościoła należą, chociaż ich błędne mniemania sprowadziły na bezdroża albo niezgoda od miłości oddzieliła, lecz panowanie Jego obejmuje także wszystkich niechrześcijan, tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”

Tymczasem neo-kościół oferuje parodię łaski polegającą na akceptacji jawnogrzesznika bez wymogu porzucenia grzechu. Maddow nie powraca do Chrystusa Króla, który nakazuje: „Idź, a odtąd już nie grzesz” (J 8,11), lecz do środowiska, gdzie kardynałowie McElroy, Cupich i Tobin otwarcie wspierają kapłanów propagujących homoseksualizm, a w samej Nowej Jorku „biskupi” dopuszczają do „bierzmowania” aktywnego homoseksualisty w katedrze „św.” Patryka. Jak zauważa dokument Lamentabili sane exitu Świętego Oficjum z 1907 roku:

Dogmaty wiary należy pojmować według ich funkcji praktycznej, tzn. jako obowiązujące w działaniu, nie zaś jako zasady wierzenia.

Demontaż katolickiej moralności w praktyce

Opisywana sytuacja odsłnia trzy filary posoborowej rewolucji:

  1. Relatywizacja grzechu – brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności spowiedzi, zadośćuczynienia czy porzucenia homoseksualnego związku. Maddow deklaruje „powrót” przy jednoczesnym trwaniu w sprzeczności z Casti Connubii Piusa XI, który potępia „ohydę” związków sodomickich.
  2. Redukcja wiary do politycznego aktywizmu – „msza” przy ośrodku ICE (podobna do bluźnierczych performansów „Kościoła otwartego”) zastępuje Ofiarę Kalwarii, zaś „solidarność z migrantami” staje się nowym pseudo-sakramentem, o czym świadczy entuzjazm Maddow dla działań lewicowego duchowieństwa.
  3. Kult człowieka zamiast kultu Boga – bergoglio i jego następca Leon XIV konsekwentnie promują ONZ-owski agendę zrównoważonego rozwoju, feminizację struktur „kościelnych” i dialog ze światem, co Pius IX w Syllabusie błędów potępił jako: „Kościół powinien pogodzić się z postępem, liberalizmem i nowoczesną cywilizacją” (błąd nr 80).

Warto zauważyć, że młodość Maddow przypadła na okres pseudo-pontyfikatu Jana Pawła II – postaci, która mimo konserwatywnego image’u wprowadziła m.in. ekumeniczne spotkania w Asyżu (1986), otwierając furtkę dla synkretyzmu religijnego. Jak trafnie diagnozuje dokument Fałszywe objawienia fatimskie:

Przesłanie skupia się na zagrożeniach zewnętrznych (komunizm), pomijając główne niebezpieczeństwo: modernistyczną apostazję w łonie Kościoła od początku XX wieku.

Duchowa pułapka „liberalnego katolicyzmu”

Maddow wpisuje się w nurt tzw. katolików kulturowych, dla których „wiara” sprowadza się do sentymentalnego folkloru i lewicowego aktywizmu. Portal LifeSiteNews, choć słusznie wskazuje na hipokryzję sytuacji, popełnia jednak błąd, uznając struktury posoborowe za część Kościoła Katolickiego. Tymczasem – jak dowodzi Obrona sedewakantyzmu

Papież-jawny heretyk traci urząd automatycznie […] Św. Robert Bellarmin w *De Romano Pontifice* stwierdza: „Piąta prawdziwa opinia jest taka, że Papież, który jest jawnym heretykiem, przestaje sam w sobie być Papieżem i głową, tak jak przestaje sam w sobie być chrześcijaninem i członkiem ciała Kościoła”.

„Powrót” Maddow to nie nawrócenie, lecz przystąpienie do masońskiego projektu „Kościoła Nowego Adwentu”, gdzie:

  • „Eucharystia” jest zgromadzeniem wspólnoty (por. opis „mszy” przy ICE), nie zaś Ofiarą przebłagalną
  • Grzech staje się „tożsamością” zasługującą na akceptację (przykład „pustelnika” z zaburzeniami płci w Lexington)
  • Wiara redukuje się do politycznej poprawności, co potwierdza zachwyt Maddow nad „nauczaniem” uzurpatorów o migracjach

Jak konkluduje Pius X w Lamentabili: „Dogmaty, sakramenty i hierarchia, zarówno co do pojęcia, jak i co do rzeczywistości, są tylko sposobem wyjaśnienia i etapem ewolucji świadomości chrześcijańskiej” (potępiona teza nr 54). Właśnie tę „ewolucję” celebruje Maddow – nieświadoma, że bierze udział w antyliturgii antykościoła.

Jedyna droga powrotu

Autentyczne nawrócenie Rachel Maddow wymagałoby:

  1. Publicznej abiurations (odwołania) błędów dotyczących aborcji, homoseksualizmu i gender
  2. Uznania Franciszka, Leona XIV i innych uzurpatorów za antypapieży
  3. Przystąpienia do spowiedzi świętej przed kapłanem ważnie wyświęconym w rycie przedsoborowym
  4. Odrzucenia neo-mszy i uczestnictwa wyłącznie w tradycyjnej Mszy Świętej

Dopóki te warunki nie zostaną spełnione, jej deklaracje pozostają jedynie przejawem religijnego narcyzmu, potwierdzającego słowa Chrystusa: „Lud ten czci Mnie wargami, lecz sercem swym daleko jest ode Mnie” (Mt 15,8). Modlimy się, by Rachel Maddow i inni uwikłani w posoborowe kłamstwo poznali prawdę, która wyzwala – prawdę o niezmiennym Kościele Chrystusowym, trwającym w State of Emergency po 1958 roku, lecz wciół składającym Ofiarę na ołtarzach katakumbowych kaplic.


Za artykułem:
Pro-abortion lesbian Rachel Maddow says she’s returned to the Catholic Church, cites Francis and Leo
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 17.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.