Grupa tradycyjnych duchownych w bazylice czytających kontrowersyjne orędzie Leona XIV o pokoju bez broni, z podświetloną absydą przedstawiającą Chrystusa Króla

Orędzie uzurpatora Leona XIV: naturalistyczna utopia w miejsce królestwa Chrystusa

Podziel się tym:

Portal Gość Niedzielny (18 grudnia 2025) publikuje pełny tekst orędzia antypapieża Leona XIV na 59. Światowy Dzień Pokoju, zatytułowany „Pokój z wami wszystkimi. W kierunku pokoju nieuzbrojonego i rozbrajającego”. Dokument – nacechowany retoryką humanitaryzmu i ekumenicznego synkretyzmu – całkowicie pomija nadprzyrodzony wymiar pokoju jako owacu regnum Christi, redukując go do utopijnego projektu społeczno-politycznego.


Teologiczne bankructwo „pokoju nieuzbrojonego”

„Pokój zostawiam wam, pokój mój daję wam” (J 14, 27) – powtarza uzurpator, zawłaszczając słowa Zbawiciela, by budować fałszywą teologię oderwaną od rzeczywistości grzechu pierworodnego. Podczas gdy Chrystus mówił o pokoju płynącym z ofiary krzyża i pojednania z Bogiem, orędzie Bergoglio II redukuje go do:

„życzeń, które nie są tylko odległym ideałem, ale obecnością i wędrówką”

To klasyczny przykład modernizmu, gdzie nadprzyrodzona łaska zostaje zastąpiona subiektywnym „doświadczeniem”, a Pax Christi sprowadzony do terapii społecznej. Brak jakiegokolwiek odniesienia do konieczności nawrócenia, pokuty i poddania narodów pod panowanie Chrystusa Króla (Ps 2, 10-12) demaskuje naturalistyczne przesłanie dokumentu.

Zdrada soborowej rewolucji

Szczególnie wymowne jest powołanie się na Gaudium et spes oraz modernistyczną encyklikę Pacem in terris Jana XXIII, gdzie czytamy:

„prawdziwy i trwały pokój między narodami musi się opierać nie na równowadze sił zbrojnych, ale jedynie na wzajemnym zaufaniu”

To jawne odrzucenie katolickiej nauki o uprawnionej obronie (Łk 22, 36) i bellum iustum, której zasady św. Augustyn i św. Tomasz z Akwinu wypracowali w oparciu o objawienie i prawo naturalne. Tymczasem już Pius XI w Quas primas nauczał niezbicie:

„nie będzie nadziei trwałego pokoju między narodami, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”

Masoneria rozbrojonego sumienia

Wezwanie do „rozbrojenia serca” i „pokory ewangelicznej” służy w rzeczywistości demontarzowi katolickiej tożsamości. Gdy uzurpator pisze:

„Ludzie wierzący muszą aktywnie, przede wszystkim poprzez swoje życie, zaprzeczać tym formom bluźnierstwa, które przysłaniają Święte Imię Boga”

– w istocie nawołuje do milczenia wobec apostazji i relatywizmu, podszywając się pod rzekomą „walkę z fundamentalizmem”. To dokładnie strategia potępiona przez św. Pius X w Lamentabili sane (pkt 65), gdzie odrzucono tezę, jakoby dogmaty były „interpretacją faktów religijnych”.

Ekonomiczny ateizm

W dokumencie znajdujemy również typowo marksistowską narrację o „koncentracji prywatnych interesów gospodarczych” jako źródle konfliktów. Tymczasem Leon XIII w Rerum novarum jednoznacznie wskazywał, że prawdziwą przyczyną nędzy są grzechy ludzkości, a nie sama struktura ekonomiczna. Brak tu zupełnie wezwania do sprawiedliwości opartej na prawie Bożym – zamiast tego mamy utopijną wizję „świadomych społeczeństw obywatelskich”.

Bluźniercza instrumentalizacja Pisma

Szokujące jest użycie proroctwa Izajasza o przekuwaniu mieczy na lemiesze (Iz 2, 4) w kontekście postulatu całkowitego rozbrojenia narodów. Tymczasem Kościół zawsze nauczał, że tekst ten wypełni się dopiero w czasach ostatecznych po tryumfie Niepokalanego Serca Marji. Antypapież pomija przy tym kluczowy werset:

„I będzie rozjemcą między ludami, i wyda wyroki dla mnogich narodów” (Iz 2, 4)

czyli zapowiedź judicium Christi Regis, a nie humanitarnej utopii.

„Brak jakiejkolwiek wzmianki o obowiązku czci dla Chrystusa Króla – nawet w kontekście jubileuszu – jest najbardziej wymownym świadectwem apostazji struktur okupujących Watykan”

Pokój czy kapitulacja?

Cały dokument utrzymany jest w tonie duchowego rozbrojenia katolików, podczas gdy Pius XI w encyklice Divini Redemptoris wyraźnie nakazywał:

„Należy wystąpić zbrojnie przeciwko bezbożnemu komunizmowi, który dąży do obalenia całego porządku społecznego”

Tymczasem ani słowa o trwającej wojnie na Ukrainie, prześladowaniach chrześcijan czy ekspansji islamu. „Pokój nieuzbrojony” okazuje się fasadą dla kapitulacji przed globalnym totalitaryzmem Nowego Porządku Świata.

Podsumowując, orędzie Bergoglio II to kolejny krok w demontażu resztek katolickiej tożsamości. Gdy zabraknie odniesienia do Krzyża i Królestwa Chrystusa, „pokój” staje się jedynie sloganem dla budowy antychrześcijańskiego imperium.


Za artykułem:
Orędzie Leona XIV na 59. Światowy Dzień Pokoju (pełny tekst)
  (gosc.pl)
Data artykułu: 18.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.