Pseudohierarcha Paul Coakley w rozmowie z Donaldem Trumpem i J.D. Vance'em w kontekście migracji

Neokościelny funkcjonariusz w objęciach władzy świeckiej: pseudohierarcha Coakley wobec wyzwań imigracyjnych

Podziel się tym:

Portal Catholic News Agency (22 grudnia 2025) relacjonuje zapowiedź przewodniczącego Konferencji „biskupów” USA, Paula Coakleya, dotyczącą spotkania z Donaldem Trumpem i J.D. Vance’em. Pseudohierarcha deklaruje chęć rozmowy o „sprawach wspólnej troski”, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii migracyjnych. W wywiadzie dla CBS podkreśla, iż „godność ludzka i bezpieczeństwo narodowe nie stoją ze sobą w sprzeczności”, powtarzając modernistyczne slogany o „prawach migrantów” niezależnie od ich statusu prawnego.


Kapitulacja przed rewolucją kulturową

Stanowisko Coakleya stanowi jawną zdradę katolickiej nauki społecznej, która – jak nauczał Pius XI w Quas Primas – wymaga od władzy cywilnej uznania publicznego panowania Chrystusa Króla nad narodami. Tymczasem pseudohierarcha redukuje misję Kościoła do roli biura społecznego, przemilczając fundamentalną prawdę: „Tylko wówczas, gdy jednostki i narody uznać zechcą słodkie panowanie Chrystusa, zabłyśnie nadzieja trwałego pokoju” (Pius XI, Quas Primas).

Retoryka o „niezbywalnej godności” oderwanej od stanu łaski ujawnia herezję naturalizmu, potępioną w Syllabusie Piusa IX (punkty 39, 44). Jak stwierdza kardynał Pie: „Kościół nie może być filantropią. Ktokolwiek oddziela miłosierdzie od prawdy, ten tworzy karykaturę chrześcijaństwa”. Brak jakiegokolwiek przypomnienia o obowiązku posłuszeństwa prawom władzy świeckiej (Rz 13,1-7) dowodzi całkowitego zerwania z Tradycją.

Teologia wykorzenienia

Wypowiedź Coakleya o rzekomym „fundamencie imigracyjnym” USA to rewizjonizm historyczny. Ojcowie Założyciele tworzyli społeczeństwo chrześcijańskie, nie zaś multikulturowy twór. Jak przypomina Pius XII w Exsul Familia, państwo ma absolutne prawo do kontroli migracji, zaś nielegalne przekraczanie granic stanowi naruszenie porządku społecznego. Tymczasem USCCB – jako struktura neo-kościoła – forsuje doktrynę sprzeczną z kanonami prawa kanonicznego z 1917 r. (kan. 120).

Duchowa pustynia

Najbardziej szokującym aspektem wywiadu jest całkowite pominięcie nadprzyrodzonego wymiaru kryzysu. Gdzie wezwanie do nawrócenia? Gdzie przypomnienie, że żadne „prawa człowieka” nie usprawiedliwiają grzechu? Milczenie o obowiązku głoszenia Ewangelii migrantom (Mk 16,15) demaskuje sekularystyczne oblicze neo-kościoła. Jak zauważa św. Augustyn: „Cóż pomoże człowiekowi zdobyć cały świat, jeśli na duszy swej szkodę poniesie?” (Mt 16,26).

„Abp” Coakley, podobnie jak cała struktura USCCB, działa jako funkcjonariusz rewolucji kulturowej. Jego słowa potwierdzają diagnozę św. Piusa X z Pascendi: „Moderniści starają się wtargnąć do Kościoła nie po to, by nosić jego mundur, lecz by go zniszczyć od środka”. Jedynym lekarstwem jest powrót do niezmiennej doktryny społecznej Królestwa Chrystusowego, gdzie prawo Boże stoi ponad ułudą „praw człowieka”.

Prawo naturalne kontra ideologia

Wypowiedź pseudohierarchy zawiera klasyczny błąd fałszywej równowagi. Twierdzenie, że „nie ma konfliktu między bezpiecznymi granicami a godnością migrantów” pomija istotę problemu: nielegalna imigracja jest pogwałceniem prawa naturalnego, które nakazuje szanować porządek społeczny (Sobór Trydencki, sesja VI, kan. 20). Jak nauczał Leon XIII w Rerum Novarum, państwo musi chronić dobro wspólne przed indywidualnym egoizmem.

Coakley posuwa się do stwierdzenia, że „nie można usprawiedliwiać celu środkami”. To jawne zaprzeczenie katolickiej nauki o sprawiedliwości legalnej. Gdy władza wykonuje swoje uprawnienia (np. deportacje), nie potrzebuje „usprawiedliwienia” – działa w imieniu Boga (Rz 13,4). Retoryka o „masowych deportacjach” jako złu sama w sobie to przyjęcie lewicowej narracji, potępionej przez Piusa XII w przemówieniu do prawników katolickich (6 XII 1953).

USCCB jako narzędzie dezintegracji

Działalność Konferencji „biskupów” USA od dziesięcioleci stanowi przykład infiltracji modernistycznej. Jak wykazał abp Marcel Lefebvre w Liście do zagubionych katolików, struktury posoborowe celowo niszczą pojęcie władzy kościelnej. Deklaracja USCCB o migracji z listopada 2025 r. to jedynie kolejny akt tej destrukcji.

Warto przypomnieć, że prawdziwy Kościół katolicki zawsze stał na stanowisku: „Żadna ludzka władza, żadne państwo, żadne zgromadzenie ludzi nie może nadać prawa sprzecznego z prawem naturalnym bez jednoczesnego unieważnienia własnej legitymizacji” (św. Tomasz z Akwinu, Summa Theologiae, I-II, q. 95, a. 2). Tymczasem neo-kościół promuje doktrynę, w której państwo traci suwerenność na rzecz globalistycznych projektów – dokładnie jak przepowiedział Pius XI w Divini Redemptoris o „międzynarodówce złota”.

Duchowa odpowiedź na kryzys

Katolicka odpowiedź na kryzys imigracyjny musi zaczynać się od restauracji porządku nadprzyrodzonego. Jak uczył Pius XII: „Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” (przemówienie do młodzieży katolickiej, 18 IV 1952). Zamiast pustych frazesów o „dialogu”, duszpasterstwo powinno koncentrować się na:

  1. Nawróceniu migrantów poprzez głoszenie jedynej prawdziwej wiary
  2. Wsparciu dla legalnych imigrantów gotowych przyjąć katolickie zasady życia
  3. Nieugiętym sprzeciwie wobec imigracji służącej niszczeniu tożsamości narodów chrześcijańskich

Jak przypomina kardynał Louis Billot: „Kościół jest stróżem prawdy, nie zaś agentem społecznym. Gdy hierarchia zapomina o tej różnicy, staje się bezsilnym błaznem na usługach świata” (De Ecclesia, 1927). Niestety, „abp” Coakley i jemu podobni wybrali rolę błaznów rewolucji.


Za artykułem:
Archbishop Coakley anticipates meeting with Trump, Vance
  (catholicnewsagency.com)
Data artykułu: 22.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: catholicnewsagency.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.