Gänswein wychwala heretyckie kaznodziejstwo antypapieża Ratzingera
Portal sekty posoborowej Vatican News (23 grudnia 2025) relacjonuje wypowiedź „arcybiskupa” Georga Gänsweina, który nazywa homilie antypapieża Benedykta XVI (Josepha Ratzingera) „szkołą życia i wiary”. Zdaniem byłego sekretarza uzurpatora, Ratzinger przygotowywał kazania z „wielką starannością”, czytając Ewangelię w języku greckim i odwołując się do komentarzy ojców Kościoła.
„Ludzie osobiście przekonali się, że jest mistrzem słowa i że jego słowo ich porusza” – twierdzi Gänswein, dodając: „Słowo Boże jest jak powszedni chleb, jest żywe, działa również dzisiaj, wzbogaca nasze życie”.
Teologiczne samobójstwo w służbie modernizmu
Cały ten spektakl pobożnej retoryki służy przykryciu doktrynalnego bankructwa postaci, która przez całe życie zwalczała katolicką ortodoksję. Ratzinger – jako jeden z głównych architektów soborowej rewolucji – konsekwentnie torpedował zasadę non possumus, wprowadzając do Kościoła truciznę:
- Relatywizował nieomylność Magisterium w dziele „Wprowadzenie w chrześcijaństwo” (1968)
- Promował herezję ekumenizmu w „Dominus Iesus” (2000) poprzez milczące uznanie „kościołów siostrzanych”
- Jako prefekt „Kongregacji Nauki Wiary” tolerował publiczne bluźnierstwa (np. „teologię wyzwolenia”)
Gänswein przemilcza fakt, że rzekome „przygotowanie homilii przez cały tydzień” było teatralnym pozorem, gdyż Ratzinger systematycznie niszczył liturgię, aprobując Novus Ordo Missae – parodię Ofiary Krzyżowej, gdzie „słowo” zastąpiło bezkrwawą Ofiarę. Słusznie zauważył Marcel Lefebvre: „Ci, którzy niszczą Mszę, niszczą wiarę”.
Hermeneutyka apostazji zamiast interpretacji
Podkreślanie, że Ratzinger „czytał Ewangelię po grecku” to czysta sofistyka. Św. Hieronim już w IV wieku przestrzegał: „Ignoratio Scripturarum, ignoratio Christi est” (Nieznajomość Pisma Świętego to nieznajomość Chrystusa). Jednakże prawowierni papieże zawsze łączyli studia biblijne z niezmienną Tradycją, podczas gdy Ratzinger:
- Promował krytyczno-historyczną metodę interpretacji Pisma Świętego, potępioną w „Lamentabili sane exitu” św. Piusa X (1907)
- Głosił ewolucję dogmatów wbrew kanonom Soboru Watykańskiego I (1870)
- Wykładał Pismo Święte przez pryzmat protestanckiej „Formgeschichte” (historii form)
Gänswein twierdzi, że homilie Ratzingera były „oknem do jego serca”. Istotnie – serca przesiąkniętego duchem modernizmu, gdzie „uczucia religijne” zastąpiły obiektywną prawdę. Pius X w „Pascendi Dominici gregis” (1907) demaskował tę taktykę: „Modernista miesza prawdę z fałszem, by łatwiej oszukiwać prostaczków”.
Kult człowieka zamiast kultu Boga
Opowieści o pielgrzymach przybywających „by słuchać kazań” Ratzingera odsłaniają sedno posoborowego bałwochwalstwa. W katolickim Rzymie wierni przybywali:
- By uczestniczyć w Ofierze Mszy Świętej
- By uzyskać odpusty przy grobach męczenników
- By modlić się u stóp Następcy Piotra – strażnika depozytu wiary
Tymczasem sekta posoborowa zastąpiła kult Boga kultem osobowości uzurpatorów. Jan XXIII nazywany „dobrym papieżem”, Wojtyła „pielgrzymem pokoju”, a Ratzinger „mistrzem słowa” – oto etapy budowy współczesnego „cultus religiosus” ku czci modernistycznych antypapieży. Św. Paweł przestrzegał: „Albowiem przyjdzie czas, że zdrowej nauki nie ścierpią, ale według swoich pożądliwości nazbierają sobie nauczycieli, mizdrzących się w słuchaniu” (2 Tm 4,3 Wlg).
Prawdziwa szkoła wiary versus modernizm
Kiedy Gänswein mówi o „szkole życia i wiary” u Ratzingera, należy zapytać: jakiej wiary? Czy wiary potępiającej wolność religijną (Syllabus błędów, pkt 15-18)? Czy wiary głoszącej „Extra Ecclesiam nulla salus” (Sobór Florencki, 1442)? Czy wiary broniącej społecznego panowania Chrystusa Króla (Quas Primas, 1925)?
Prawdziwą szkołą wiary pozostają:
- Katechizm Rzymski (1566)
- Kazania św. Leonarda z Porto Maurizio
- Traktaty św. Roberta Bellarmina
- Encykliki św. Piusa X
Dopóki sekta posoborowa będzie promować kult modernistycznych uzurpatorów, dopóty pozostanie synagogą szatana (Ap 2,9), o której mówił Chrystus. Jedyną odpowiedzią katolika musi być nieugięta wierność Tradycji i odrzucenie wszystkich antypapieży od Jana XXIII począwszy.
Za artykułem:
Abp Gänswein: homilie Benedykta XVI to szkoła życia i wiary (vaticannews.va)
Data artykułu: 23.12.2025








