Tradycyjna katolicka scena przedstawiająca kontrowersyjne "poświęcenie" odbudowanej szopki w Kielcach przez modernistycznego "biskupa" Jana Piotrowskiego.

Modernistyczna widowiskowość: Kielceński „biskup” i pusta szopkowa iluzja

Podziel się tym:

Portal eKAI (23 grudnia 2025) relacjonuje poświęcenie odbudowanej szopki przed siedzibą Radia eM Kielce przez „biskupa” Jana Piotrowskiego. Zniszczona rok wcześniej przez wichurę instalacja miała rzekomo „przypominać kielczanom tajemnicę Narodzenia Pańskiego”. Według zastępcy redaktora naczelnego Piotra Michalca, szopka stanowi „element ewangelizacji przestrzeni publicznej”, a jej odbudowa była możliwa dzięki „ofiarności słuchaczy”. „Biskup” Piotrowski stwierdził, iż ma być ona „okazją, by popatrzeć, że Bóg wciąż wszystkich kocha miłością Jezusa Chrystusa”.


Teologiczna nędza naturalizowanej „ewangelizacji”

Cała narracja wokół wydarzenia ujawnia radykalne zerwanie z nadprzyrodzonym wymiarem Bożego Narodzenia. Zwrot o „ewangelizacji przestrzeni publicznej” brzmi jak parodia katolickiej missio ad gentes, sprowadzonej do estetycznego happeningu. Gdzie wezwanie do pokuty głoszone przez św. Jana Chrzciciela? Gdzie ostrzeżenie, że „królestwo niebieskie przemocą cierpi” (Mt 11,12 Wlg)?

„Bóg wciąż wszystkich kocha miłością Jezusa Chrystusa”

To zdanie „bpa” Piotrowskiego to klasyczny przykład modernistycznej redukcji Objawienia. Miłość Boża – jak uczy św. Paweł – objawiła się właśnie w tym, że „Chrystus umarł za nas, gdyśmy byli jeszcze grzesznikami” (Rz 5,8 Wlg). Tymczasem w przemówieniu zabrakło fundamentalnego wezwania do nawrócenia, bez którego żadna „miłość” nie jest zbawcza. Jak zauważył Pius XI w Quas primas, współczesny relatywizm „usunął Jezusa Chrystusa i Jego najświętsze prawo ze swych obyczajów, z życia prywatnego, rodzinnego i publicznego”.

Konstrukcja bez fundamentu: problem ważności sakramentalnej

Instytucja „posoborowych biskupów” stoi w sprzeczności z kanonem 2370 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., który ekskomunikuje ipso facto wszystkich naruszających przepisy o święceniach. Jan Piotrowski, wyświęcony w 2006 r., podlega tym samym sankcjom z racji uczestnictwa w nieważnych obrzędach „święceń” posoborowych. Jego „poświęcenie” szopki to czczy gest pozbawiony jakiegokolwiek znaczenia teologicznego – pseudosakramentalny teatr dla utwierdzenia ludu w religijnym sentymentalizmie.

Warto przypomnieć słowa Leona XIII z encykliki Satis cognitum: „Nikt nie może mieć udziału w autorytecie, jeśli nie łączy się w pełni z Piotrem”. W sytuacji zaś powszechnej apostazji hierarchii po 1958 r., jakakolwiek legalna władza jurysdykcyjna w Kościele ustała.

Szopka jako symbol kryzysu

Fakt, że „przetrwała jedynie figura Dzieciątka Jezus” to wymowna metafora stanu posoborowej struktury: ocalały jedynie zewnętrzne pozory religijności, podczas autentycznego Kultu i Wiary nie sposób już w niej znaleźć. „Odbudowa” finansowana przez słuchaczy to zaś model demokratycznej pseudoeklezjologii, gdzie miejsce nauczania Magisterium zajmuje kaprys „ludu bożego”.

Prawowierny katolik winien pamiętać, że autentyczne nabożeństwo do Dzieciątka Jezus – jak nauczał św. Alfons Liguori – łączy się nierozerwalnie z czcią Jego Królewskiego Majestatu i godną celebracją Ofiary Mszy Świętej. Tymczasem w Kielcach mamy do czynienia z religiosità vuota – pustą religijnością pozbawioną łaski.

Duchowa pustka pod estetyczną fasadą

Zaproszenie radiowców do „odbudowanej szopki na ulicę Sienkiewicza 2” przywodzi na myśl słowa Chrystusa: „Biada wam, doktorowie zakonu, i faryzeusze obłudnicy! Albowiem podobni jesteście grobom pobielanym, które z wierzchu wydają się ludziom piękne, lecz wewnątrz pełne są kości umarłych i wszelakiej nieczystości” (Mt 23,27 Wlg). W miejsce głoszenia kerygmatu mamy tu „estetyzację wiary”, gdzie betlejemska stajenka staje się elementem miejskiej dekoracji – równie istotnym, co choinka przed centrum handlowym.

Jak trafnie zauważył św. Pius X w Lamentabili sane, moderniści redukują wiarę do „świadomości religijnej” oderwanej od obiektywnych prawd. Właśnie tę herezję widać w kieleckim spektaklu: emocjonalne „spotkanie z tajemnicą” zastępuje adorację Boga-Człowieka obecnego w Najświętszym Sakramencie.

W czasach powszechnego odstępstwa jedyną właściwą reakcją pozostaje wierność Tradycji i modlitwa o przywrócenie widzialnej głowy Kościoła. Jak pisał Pius XI: „Pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” – nie zaś w iluzjach tworzonych przez okupantów Watykanu.


Za artykułem:
23 grudnia 2025 | 19:41Kielce: bp Piotrowski poświęcił odbudowaną szopkę przy rozgłośni radia diecezjalnego
  (ekai.pl)
Data artykułu: 23.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.