Sobótni kościół katolicki z tradycyjnymi elementami liturgicznymi i sceną Bożego Narodzenia w centralej części.

Bożonarodzeniowe życzenia neo-kościelnego rzecznika: relatywizm w miejsce Królestwa Chrystusa

Podziel się tym:

Portal „Konferencji Episkopatu Polski” zamieścił 24 grudnia 2025 r. „życzenia” „rzecznika” tej struktury, „o.” Leszka Gęsiaka SJ. W tekście pełnym teologicznych niejednoznaczności czytamy: „May the Newborn Saviour strengthen in us the Christian hope that is stronger than all darkness and doubt, bringing light and peace to our hearts”. Całość kończy zdanie o „świadkach miłości, pokoju i nadziei”.


Zatrute źródło: neokościelna uzurpacja

Przedstawiciel posoborowej pseudo-hierarchii przemawia w imieniu nieistniejącego bytu – „Konferencji Episkopatu Polski”. Jak uczy św. Robert Bellarmin: „Nemo potest simul esse verus Papa et haereticus manifestus” („Nikt nie może być równocześnie prawdziwym papieżem i jawnym heretykiem”). Skoro zaś uzurpatorzy rzymscy od Jana XXIII głoszą herezje modernizmu, ekumenizmu i wolności religijnej, cała ich „struktura kościelna” jest pozbawiona władzy jurysdykcyjnej (Kanon 188.4 KPK 1917).

Chrystus bez korony: redukcja Zbawiciela do terapeuty

Gęsiak posługuje się terminem „Nowonarodzony Zbawiciel”, celowo pomijając Jego tytuł królewski. To jawne pogwałcenie encykliki Piusa XI Quas Primas:

„Jeżeliby kiedy ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa, jak należyta wolność, jak porządek i uspokojenie, jak zgoda i pokój”

. Modernistyczna strategia jest czytelna: Chrystus jako „inspiracja do dobra”, nie zaś Władca narodów zobowiązujący państwa do podporządkowania prawa Bożemu (Ps 2:10-12).

Pokój bez podboju: herezja w czystej postaci

Wezwanie do bycia „świadkami pokoju” w oderwaniu od obowiązku walki z błędami stanowi zdradę misji Kościoła. Pius IX w syllabusie potępia błąd 15: „Każdy człowiek jest wolny w przyjmowaniu i wyznawaniu tej religii, którą uzna za prawdziwą pod wpływem światła rozumu”. Tymczasem „o.” Gęsiak głosi naturalistyczną utopię, gdzie „chrześcijańska nadzieja” (notabene termin ekumeniczny) zastępuje nakaz nawracania heretyków (Mk 16:15).

Jezuita w służbie apostazji

Niemożliwe jest przyjęcie, by członek zakonu formalnie zniesionego przez Klemensa XIV w 1773 r. (brewe Dominus ac Redemptor), a następnie odtworzonego w modernistycznym kształcie, mógł reprezentować katolicką doktrynę. Jak zauważa ks. Feliks Sarda y Salvany w Liberalizm jest grzechem: „Moderniści używają słów prawowiernych, ale opróżniają je z treści”. Gęsiak nie wspomina o:

  • Grzechu jako przyczynie wojen (Jk 4:1)
  • Obowiązku państw do uznania religii katolickiej za jedyną prawdziwą (Quas Primas)
  • Potrzebie pokuty i nawrócenia jako warunku pokoju (Jon 3:10)

Boże Narodzenie bez Ofiary

Najwymowniejsze jest milczenie o Ofierze Mszy Świętej – jedynej skutecznej propitiacji za grzechy świata (1 J 2:2). Neo-kościół Bergoglia i jego polskie filie zastąpiły kult Boga cultem człowieka poprzez:

  1. Redukcję kapłaństwa do funkcji socjalnej
  2. Zastąpienie modlitwy aktywizmem
  3. Przemianę ołtarza w stół zgromadzenia

Jak trafnie diagnozował św. Pius X w Lamentabili sane: „Dogmaty są tylko interpretacją faktów religijnych, którą z dużym wysiłkiem wypracował sobie umysł ludzki” (propozycja potępiona nr 22).

Podsumowanie: wróg podszyty pobożnością

Gęsiakowe „życzenia” to klasyczny przykład posoborowego sabotażu doktrynalnego. Pod płaszczykiem pobożnych frazesów kryje się:

Termin neo-kościelny Katolicka rzeczywistość
„chrześcijańska nadzieja” Wiara w objawione dogmaty (Hbr 11:1)
„pokój” Pokój Chrystusa pod berłem Krzyża (J 14:27)
„dobro w codzienności” Walka z duchem świata (1 J 2:15-17)

Niech prawdziwi katolicy w tę „noc neo-kościoła” wołają z psalmistą: „Exsurge, Domine, et judica causam tuam” („Powstań, Panie, a sądź sprawę swoją” – Ps 73:22 Wlg).


Za artykułem:
Spokesman of the Polish Bishops’ Conference: May the Newborn Saviour strengthen in us the Christian hope
  (episkopat.pl)
Data artykułu: 24.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: episkopat.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.