Portal Konferencji Episkopatu Polski opublikował rzekome „życzenia bożonarodzeniowe” autorstwa „ojca” Leszka Gęsiaka SJ, podającego się za rzecznika tej instytucji. W krótkim tekście uderza całkowity brak katolickiej doktryny, zastąpiony mglistym sentymentalizmem charakterystycznym dla posoborowej apostazji.
„Possa il Salvatore nato a Betlemme rafforzare in noi la speranza cristiana, che è più forte di ogni oscurità e dubbio, portando luce e pace nei nostri cuori” – deklaruje „rzecznik”, używając typowych dla modernizmu nieokreślonych pojęć. Gdzie trynitarna prawda o Wcieleniu Słowa? Gdzie dogmat o Bóstwie Chrystusa i Jego jedynej Ofierze przebłagalnej? Jak zauważa Pius XI w Quas Primas: „Nie można sprzeciwić się, że charakter w nim pozostaje, ponieważ gdyby pozostał Papieżem z powodu charakteru, skoro jest on niezacieralny, nigdy nie mógłby zostać złożony z urzędu”, co w pełni stosuje się do błędnych struktur posoborowych.
Naturalistyczna redukcja nadprzyrodzoności
Komunikat ogranicza się do pokojowo-humanitarnej retoryki, całkowicie pomijając:
- Necessitatem fidei catholicae ad salutem (konieczność wiary katolickiej do zbawienia)
- Obowiązek publicznego wyznawania Królestwa Chrystusowego nad narodami
- Powszechną władzę sędziowską Syna Bożego
Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi: „Moderniści […] utrzymują, że wiara katolicka w znaczeniu właściwym nie jest konieczna. Wystarcza, jak mówią, pewna wiara w jakieś istnienie wyższe w niejasnej formie, aby człowiek zbliżył się do Boga”.
Ekumeniczna zdrada depozytu wiary
Wezwanie do bycia „świadkami miłości, pokoju i nadziei dla innych” to jawny przejaw herezji indyferentyzmu potępionej w Syllabusie Piusa IX (punkty 15-18). Prawdziwy katolik ma obowiązek głosić jedyną prawdziwą wiarę i nawracać heretyków, nie zaś uprawiać religijny synkretyzm. Jak stwierdza bulla Unam Sanctam Bonifacego VIII: „Poza Kościołem nie ma zbawienia ani odpuszczenia grzechów”.
Possa la Sua presenza ispirarci a compiere il bene nella vita quotidiana, affinché diventiamo testimoni di amore, pace e speranza per gli altri
Ta fraza demaskuje naturalistyczne przesunięcie akcentów z łaski na czyny czysto naturalne. Brak jakiegokolwiek odniesienia do:
- Łaski uświęcającej
- Sakramentów jako koniecznych środków zbawienia
- Potrzeby pokuty i zadośćuczynienia
Struktury antykościoła jako narzędzie destrukcji
Wspomniane w tekście źródłowym instytucje jak „Ufficio del Delegato dell’Episcopato per la Pastorale degli Emigranti Polacchi” czy „Ufficio del Delegato per la Tutela dei Minori dell’Episcopato” służą jedynie:
- Symulowaniu działalności duszpasterskiej
- Ukrywaniu skali przestępstw seksualnych wśród modernistycznego kleru
- Legitymizacji antykatolickiej władzy uzurpatorów okupujących Watykan
Jak trafnie zauważa Pius IX w Syllabusie (pkt 40): „Nauka Kościoła katolickiego jest wroga dobru i szczęściu społeczeństwa” – w rozumieniu masońskiego ładu, który reprezentują te struktury.
Całość tego żenującego komunikatu ukazuje duchowe bankructwo sekty posoborowej. Zamiast głosić Chrystusa Króla – oferuje terapeutyczny bełkot. Zamiast przypominać o Sądzie Ostatecznym – karmi pustymi obietnicami „nadziei”. Jedynym lekarstwem jest powrót do niezmiennej doktryny katolickiej i odrzucenie tych antychrześcijańskich struktur.
Za artykułem:
Portavoce dell’Episcopato Polacco: Possa il Salvatore nato a Betlemme rafforzare in noi la speranza cristiana (episkopat.pl)
Data artykułu: 24.12.2025








