Modernistyczne złudzenia w Przytoku: Pasterka bez ofiary
Podczas tzw. Pasterki w Przytoku k. Zielonej Góry, „bp” Tadeusz Lityński przedstawił wypowiedź będącą kwintesencją posoborowej deformacji wiary. Wykorzystując uroczystość Bożego Narodzenia, funkcjonariusz sekty posoborowej zredukował tajemnicę Wcielenia do sentymentalnej opowiastki o „małości” i „dobru w człowieku”, całkowicie pomijając nadprzyrodzony cel przyjścia Chrystusa – zbawienie ludzkości przez Krzyżową Ofiarę.
„Betlejemska noc pokazuje, że nasza małość uwalnia moc Boga” – mówił „bp” Tadeusz Lityński podczas Pasterki we wsi Przytok.
Naturalizm zamiast łaski
Wbrew nauczaniu św. Pawła, który stanowczo stwierdzał: „Nie jesteśmy synami niewolnicy, lecz wolnej” (Ga 4,31 Wlg), przedstawiciel neo-kościoła głosił heretycką doktrynę samozbawienia: „Ta Tajemnica ma pokazać też wiarę Boga w dobro, które mamy w sobie”. Tymczasem Sobór Trydencki naucza: „Jeśliby ktoś twierdził, że człowiek może być usprawiedliwiony przed Bogiem własnymi uczynkami (…) bez łaski Bożej – niech będzie wyklęty” (Sesja VI, Kanon 1).
Pius XI w encyklice Quas primas podkreślał: „Królestwo Chrystusa opiera się na zupełnie innych zasadach niż królestwa tego świata”. Tymczasem Lityński zrównał działanie łaski z „telefonem do samotnego” czy „uśmiechem”, co stanowi jawną negację nadprzyrodzoności zbawienia.
„Eucharystia” bez Ofiary
„Żłób symbolizuje stół Pański. Eucharystię, do której jesteśmy zaproszeni, aby otrzymać chleb od Boga” – stwierdził „biskup”.
To porównanie demaskuje protestancką naturę posoborowej „mszy”. Sobór Trydencki definiuje: „Ofiara Mszy nie jest tylko ofiarą pochwalną, dziękczynną czy błagalną, lecz prawdziwie przebłagalną” (Sesja XXII, Rozdz. 1). Tymczasem redukcja Eucharystii do „stołu” i „żłóbka” neguje jej ofiarniczy charakter, co Pius XII potępił w encyklice Mediator Dei jako „błąd ukrytego protestantyzmu”.
Parafia jako centrum socjalne
Opisywane „dzieła” parafii w Przytoku – „pielgrzymki rowerowe i kajakowe”, „integracja społeczna” – są karykaturą prawdziwego życia parafialnego. Św. Pius X w encyklice Acerbo nimis przypominał: „Zadaniem proboszcza jest przede wszystkim nauczanie prawd wiary i udzielanie sakramentów”. Brak wzmianki o bierzmowaniu, spowiedzi czy adoracji Najświętszego Sakramentu demaskuje czysto naturalistyczne podejście.
Wymienienie „Rady Ekonomicznej” przed modlitwą różańcową ujawnia priorytety neo-kościoła: zarządzanie zastępuje tutaj kult, a ekonomia – ascezę.
Fałszywy jubileusz w cieniu antypapieża
Rzekomy „podwójny jubileusz” (2025 lat od narodzin Chrystusa i 25 lat parafii) odbywa się pod auspicjami antypapieża Leona XIV – uzurpatora pozbawionego jakiejkolwiek władzy. Jak uczy bulla Cum ex apostolatus officio Pawła IV: „Wyniesienie heretyka na Stolicę Piotrową jest z mocy prawa nieważne i żadne”. Wszelkie „uroczystości” w strukturach okupujących Watykan są więc pozbawione łaski i znaczenia.
Na koniec warto zauważyć symptomatyczne przemilczenie: żadnego słowa o stanie łaski u uczestników, o konieczności spowiedzi przed Komunią, o grzechu i karze wiecznej. To nie jest duszpasterstwo – to terapia wspólnotowa w przebraniu religii.
Katolicką odpowiedzią na tę apostazję może być tylko ucieczka z neo-kościoła (Ap 18,4) i powrót do niezmiennej Ofiary Mszy Świętej, gdzie Chrystus prawdziwie ofiaruje się za nasze grzechy, a nie jest „symbolem dobra w nas”
Za artykułem:
25 grudnia 2025 | 10:10Bp Lityński: betlejemska noc pokazuje, że nasza małość uwalnia moc Boga„Betlejemska noc pokazuje, że nasza małość uwalnia moc Boga” – mówił bp Tadeusz Lityński podczas Pasterki … (ekai.pl)
Data artykułu: 25.12.2025








