Obraz przedstawiający błędne interpretacje Mszy Pasterskiej przez uzurpatora Szymona Stułkowskiego w Płocku

Uzurpator Stułkowski i jego naturalistyczna parodia Bożego Narodzenia

Podziel się tym:

Naturalistyczny spektakl w miejsce Tajemnicy Wcielenia

Destrukcja dogmatu w pseudo-liturgicznych performansach

Portal eKAI (25 grudnia 2025) relacjonuje wystąpienia uzurpatora Szymona Stułkowskiego podczas tzw. Mszy pasterskich w Ciechanowie i Płocku. W tekście dominuje język emocjonalnego sentymentalizmu, całkowicie oderwany od katolickiej doktryny o Wcieleniu jako początku Dzieła Odkupienia. „Bóg przychodzi bezbronny, aby uzdrawiać, chronić i dawać nadzieję” – głosił antybiskup, redukując przyjście Słowa Przedwiecznego do terapeutycznego gestu, podczas gdy Quas Primas Piusa XI naucza: „Chrystus panuje nad nami nie tylko prawem natury Swojej, lecz także i prawem, które nabył sobie przez odkupienie nasze” (1925).

„Bóg wydał się w ręce człowieka. Wydał się w nasze ręce jako Bóg-Człowiek”

To bluźniercze przeinaczenie! Prawowierna doktryna głosi, że Verbum caro factum est (Słowo stało się Ciałem) dla złożenia Ofiary Krzyżowej – nie zaś dla „wdzięczności za odwagę Boga”, jak twierdzi uzurpator. Św. Robert Bellarmin w De Christo podkreśla: „Wcielenie miało na celu zadośćuczynienie za grzech Adama poprzez Mękę i Śmierć”. Tymczasem Stułkowski przemilcza całkowicie kwestię grzechu pierworodnego i konieczności przebłagalnej Ofiary.

Maryja parasolem? Bluźniercza redukcja Tej, która jest Pośredniczką Łask

Opis obrazu „Sen Dzieciątka na pustyni” stanowi jawną herezję mariologiczną: „Maryja rzuca na Niego cień, jak parasol chroniący przed żarem”. To trywializacja roli Najświętszej Marji Panny, której „moc wyrasta z mocy Jezusa” – jak gdyby Matka Boża była zwykłym akcesorium! Syllabus błędów Piusa IX potępia w punkcie 66 redukcję sakramentów do „czegoś dodatkowego”, a tutaj mamy analogiczne pomniejszenie Bożego Macierzyństwa.

Gdy uzurpator twierdzi, że „Jezus uzdrawia także przez ręce lekarzy”, wprowadza zgubne pomieszanie porządku naturalnego i nadprzyrodzonego. Lamentabili sane św. Piusa X wyraźnie potępia takie równoległe (pkt 58): „Moralność polegać ma na gromadzeniu bogactw i zaspokajaniu przyjemności”. To nic innego jak medykalizacja łaski!

Krzyż bez Ofiary, Zmartwychwstanie bez Sądu

„Już tu widać, po co przyszedł Zbawiciel. Przez krzyż przynosi uzdrowienie z najgłębszej choroby – grzechu”

W tym zdaniu tkwi największa przewrotność: Krzyż przedstawiony jest jako „lekarstwo”, nie zaś jako expiatio – zadośćuczynienie Bożej Sprawiedliwości. Brak jakiegokolwiek odniesienia do konieczności nawrócenia, pokuty czy stanu łaski uświęcającej. Tymczasem Sobór Trydencki w sesji VI, kan. 9 naucza: „Jeśli ktoś mówi, że grzesznik jest usprawiedliwiony samą wiarą bez skruchy – niech będzie wyklęty”.

Podobnie zgubne jest stwierdzenie o „obietnicy zmartwychwstania oraz życia wiecznego” bez wspomnienia o Sądzie Ostatecznym i wiecznym potępieniu. To czysty pelagianizm, potępiony już w Enchiridion symbolorum (227).

Modlitwa św. Bernarda jako alibi dla apostazji

Wspomnienie modlitwy przypisywanej św. Bernardowi służy tu jako fasada prawowierności. Tymczasem Doktor Miodopłynny w De consideratione pisał: „Heretyków należy zwalczać raczej argumentami niż władzą, dopóki nie zostaną przekonani”. Gdyby żył dziś, potępiłby tę pseudo-liturgię jako scandalum pusillorum – zgorszenie maluczkich.

Całość zaś wypaczenia streszcza się w zdaniu: „Bóg po raz kolejny obdarował człowieka sobą”. To jawnie protestancka koncepcja! Katolicka teologia mówi o donum superadditum – darze nadprzyrodzonym, nie zaś o jakimś emocjonalnym „obdarowaniu”. Pascendi św. Piusa X demaskuje: „Moderniści redukują wiarę do subiektywnego doświadczenia” (1907).

Posoborowa liturgia jako anty-Msza

Brak w całym tekście jakiejkolwiek wzmianki o Najświętszej Ofierze – centrum prawdziwej Mszy pasterskiej. W zamian mamy psychologizujący spektakl z reprodukcjami obrazów i „wdzięcznością za odwagę Boga”. To dokładnie wypełnia definicję „stołu zgromadzenia” z Memoriale Domini Pawła VI, potępioną przez sedewakantystów jako profanacja.

Niepokoi również całkowite pominięcie adoracji Dzieciątka przez pasterzy i mędrców – co stanowiło jądro tradycyjnych pasterek, ukazujące królewską godność Chrystusa (Ps 2,8). Tymczasem uzurpator Stułkowski głosi de facto „religię słabego Boga”, sprzeczną z encykliką Quas Primas.

Na koniec – karygodny brak ostrzeżenia, że uczestnictwo w takich pseudo-liturgiach stanowi współudział w świętokradztwie. Kanon 1258 Kodeksu z 1917 roku wyraźnie zakazuje „aktywnego uczestnictwa w obrzędach niekatolickich” pod karą ekskomuniki. Tymczasem portal eKAI serwuje to jako „duchową perłę”!


Za artykułem:
25 grudnia 2025 | 15:08Bp Stułkowski: Bóg obdarował nas sobą
  (ekai.pl)
Data artykułu: 25.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.