Pasterka w Panewnikach z „arcybiskupem” Andrzejem Przybylskim na kazalnicy

Pasterka w Panewnikach: modernistyczne zaklinanie rzeczywistości zamiast głoszenia zbawienia

Podziel się tym:

Pasterka w Panewnikach: modernistyczne zaklinanie rzeczywistości zamiast głoszenia zbawienia

Portal eKAI (25 grudnia 2025) relacjonuje wystąpienie „arcybiskupa” Andrzeja Przybylskiego podczas Pasterki w bazylice panewnickiej. W homilii padły zdania szczególnie symptomatyczne dla teologii posoborowego zglajchszaltowania: „Bóg nigdy o tobie nie powie, że jesteś beznadziejna, że jesteś beznadziejny” oraz „Bóg pokłada w nas nadzieję, a my jesteśmy Jego nadzieją”. Retoryka ta, podszyta psychologizującym bełkotem, stanowi klasyczny przykład antyewangelii głoszonej przez funkcjonariuszy struktury okupującej Watykan.


Teologiczny wandalizm: zrównanie Stwórcy z stworzeniem

Centralna herezja przemówienia tkwi w zdaniu: „My jesteśmy Jego nadzieją”. Jak zauważał Pius XI w Quas primas: „Władza Jego królewska zawiera w sobie obydwa te urzędy (kapłański i królewski) i w nich ma udział”. Tymczasem Przybylski dokonuje diabelskiej inwersji: to nie Bóg jest źródłem nadziei dla człowieka, lecz człowiek staje się oparciem dla Wszechmocnego. To jawny przejaw pelagiańskiej pychy potępionej na Soborze Efeskim (431), gdzie „odrzucono błąd, jakoby łaska Boża nie była konieczna do zbawienia” (DB 129).

„My możemy stracić nadzieję co do Boga i się czasem Nim rozczarować, ale Bóg nie jest nigdy nami rozczarowany”

To zdanie demaskuje całkowite odwrócenie porządku nadprzyrodzonego. W świetle doktryny katolickiej:

  • Bóg jako Actus Purus (Czysty Akt) z natury nie może podlegać ludzkim afektom jak „rozczarowanie”
  • Grzech śmiertelny ex natura sua zrywa więź z Bogiem, co Pius XII w Mystici Corporis określił jako „śmierć duchową”
  • Nauka o „niezawinionej nieznajomości” (STh II-II, q.10 a.1) nie znosi obowiązku głoszenia konieczności Chrztu i przynależności do Kościoła do zbawienia (DB 1647)

Milczenie o grzechu i sądzie jako apostazja duszpasterska

W całym przemówieniu brak jakiejkolwiek wzmianki o:

  • Grzechu pierworodnym jako przyczynie Wcielenia
  • Konkretnych wymogach moralnych (Dekalog)
  • Konieczności sakramentalnego rozgrzeszenia
  • Wiecznym potępieniu jako realnej konsekwencji odrzucenia łaski

Tymczasem św. Robert Bellarmin w De Romano Pontifice przypominał: „Jawny heretyk nie może być członkiem Kościoła, podobnie jak martwa gałąź nie należy do drzewa”. Gdy „abp” Przybylski oznajmia: „Pozwólcie się w te święta tam Bogu narodzić i przyjmijcie Go, nawet jeśli już nie wierzycie, że coś się może zmienić”, głosi herezję kwietystyczną potępioną w bulli Cum occasione Innocentego X (1653).

Pseudoreligijny psychologizm zamiast teologii Krzyża

Opis betlejemskiej nocy jako „ciemności i beznadziejnych warunków” pomija kluczowy fakt: Narodzenie Pańskie było początkiem dzieła Odkupienia, którego dopełnieniem była Krwawa Ofiara na Golgocie. Jak uczył Leon XIII w Annum sacrum: „Do tego zmierzało Wcielenie Słowa, do tego Jego życie i Jego śmierć”. Tymczasem posoborowcy:

  • Redukują Chrystusa do „towarzysza niedoli”
  • Przemilczają ofiarniczy charakter Mszy Świętej
  • Przedstawiają Boga jako „terapeutę” akceptującego każde zwichrowenie

Rok Święty 2025 jako antysobor trydencki

Wzmianka o „wyjątkowym czasie łaski – Rok Święty 2025” to jawna drwina z ducha Kościoła. Prawowite Roki Jubileuszowe:

  • Były ogłaszane dla uczczenia Męki Pańskiej (zgodnie z bullą Antiquorum habet Bonifacego VIII)
  • Wymagały publicznej pokuty, nawrócenia i zerwania z grzechem
  • Podkreślały obowiązek jedności z Papieżem i Magisterium

Tymczasem obecne „obchody” – jak relacjonuje portal neo-Kościoła – służą lansowaniu haseł w rodzaju „Bóg wierzy w nas”, co jest czystym modernizmem potępionym w dekrecie Lamentabili (1907): „Dogmaty nie są prawdami pochodzenia Boskiego, ale interpretacją faktów religijnych” (propozycja 22).

Episkopalne błogosławieństwo apostazji

Końcowe wezwanie: „Przyjmijcie Go, nawet jeśli już nie wierzycie” stanowi:

  • Pogwałcenie zasady „fides ex auditu” (Rz 10,17)
  • Przyzwolenie na formalną herezję materialną
  • Zatarcie różnicy między wiarą a niewiarą

Jak pisał św. Pius X w Pascendi: „Modernista miesza wszystkie pojęcia i doprowadza do tego, że ateizm i religia, niewiara i wiara stają się tym samym”. Gdyby Przybylski głosił tę naukę w XVI wieku, inkwizycja już na drugi dzień wszczęłaby proces o propagowanie indyferentyzmu religijnego potępionego w Syllabusie Piusa IX (1864).

Panewnicka Pasterka jako symptom agonii

Franciszkanie z Panewnik – podobnie jak cała struktura posoborowa – od dziesięcioleci:

  • Udzielają „komunii” na rękę
  • Opuszczają kanon rzymski na rzecz heretyckich modlitw eucharystycznych
  • Dopuszczają do ołtarzy kobiety w postaci „ministrantek”

Nic dziwnego, że w takim środowisku homilia musi sprowadzić się do psychologicznego poklepywania po plecach. Jak zauważył kard. Alfredo Ottaviani w Intervention (1966): „Nowa msza przestaje być narzędziem wynagradzającej ofiary, a staje się zwykłą ucztą”.

Zamiast zakończenia: wołanie o prawdziwą Mszę

Podczas gdy neo-Kościół bawi się w „nadzieję bez pokuty”, prawdziwi katolicy modlą się słowami sekwencji z Niedzieli Palmowej:

„Laus tibi, Rex Christe, Redemptor,
Cui puerile decus prompsit Hosanna pium”

(Chwała Tobie, Królu Chryste, Odkupicielu,
Któremu dziecięca rzesza pobożne Hosanna śpiewa)

Tylko powrót do Mszy Wszechczasów, prawowitej sukcesji apostolskiej i niezmiennej doktryny może przywrócić nadzieję opartą nie na ludzkich uczuciach, lecz na Krwi Zbawiciela przelanej za grzechy świata.


Za artykułem:
25 grudnia 2025 | 16:51Abp Przybylski podczas Pasterki: dla Boga nie jesteś beznadziejny
  (ekai.pl)
Data artykułu: 25.12.2025

Więcej polemik ze źródłem: ekai.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.