Portal eKAI (26 grudnia 2025) relacjonuje list „rektora” Uniwersytetu „Papieskiego” Jana „Pawła II” w Krakowie odczytany w kościołach archidiecezji krakowskiej. Ks. prof. Robert Tyrała głosi, że „to, co głosimy i czego nauczamy, musi być zgodne z naszym codziennym życiem”, powołując się przy tym na przemówienie „papieża” Leona XIV. Centralnym elementem listu jest radosna informacja o ukończeniu nowego gmachu uczelni na krakowskim Ruczaju.
Naturalistyczna redukcja misji Kościoła
Deklarowana przez „rektora” konieczność zgodności życia z nauczaniem to klasyczny przykład modernistycznej sofistyki, gdzie prawda objawiona zostaje podporządkowana subiektywnemu doświadczeniu. Cytując rzekomego „papieża”:
„Dzisiejszy świat potrzebuje bardziej świadków niż nauczycieli”
To stwierdzenie stanowi jawną herezję przeciwko nauce Chrystusa, który wyraźnie nakazał: „Idąc tedy, nauczajcie wszystkie narody” (Mt 28,19 Wlg). Św. Pius X w encyklice Pascendi dominici gregis demaskował ten błąd: „Moderniści mieszają i gmatwają pojęcia życia i prawdy. […] Dla nich życie jest objawieniem, prawda zaś nie jest niczym innym, jak wyrazem i rozwinięciem życia” (nr 14).
Fałszywa kontynuacja i pseudopatronat
Tyrała powołuje się na św. Szczepana jako wzór „świadectwa”, całkowicie pomijając dogmatyczną treść jego nauczania zapisaną w Dziejach Apostolskich (7,1-53). Tymczasem prawdziwy Kościół katolicki zawsze nauczał, że męczeństwo bez wyznania prawdziwej wiary jest bezwartościowe (Sobór Trydencki, sesja XIV, kan. 10).
Komentowany list próbuje stworzyć iluzję ciągłości z tradycją akademicką, nadając auli imię św. Królowej Jadwigi. To jawne nadużycie, gdyż:
- Święta Królowa fundowała studium przygotowujące kapłanów do walki z herezjami, a nie „debaty akademickiej” w modernistycznym stylu
- Patronem uczelni jest heretyk i apostata Jan „Paweł II”, który w encyklice Fides et ratio głosił sprzeczne z wiarą tezy o autonomii rozumu
Masońska architektura duchowa
Entuzjazm wobec nowego gmachu z 28 salami dydaktycznymi odsłania prawdziwy cel posoborowej instytucji: edukację służącą światu, a nie Królestwu Chrystusowemu. Pius XI w Quas primas nauczał nieomylnie:
„Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw […], zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą, gdyż usunięto główną przyczynę, dlaczego jedni mają prawo rozkazywać, drudzy zaś mają obowiązek słuchać”
Nowoczesny kampus na Ruczaju to materialny wyraz ideologii potępionej w Syllabusie błędów (pkt 47-55), gdzie papież Pius IX odrzucił tezę, że „Kościół powinien być oddzielony od państwa”.
Finansowa kompromitacja
Przyznanie się do finansowania ze środków państwowych stanowi zdradę zasady wolności Kościoła. Już w 1907 r. Święte Oficjum w dekrecie Lamentabili sane exitu potępiło tezę, że „Kościół może pogodzić się z postępem, liberalizmem i nowożytną cywilizacją” (pkt 65). Tymczasem „rektor” chełpi się:
„Wybudowanie nowego obiektu nie byłoby możliwe bez wsparcia z dotacji państwowej”
To jawna kolaboracja z wrogim Chrystusowi Królowi systemem, który finansując struktury posoborowe, realizuje masoński plan zniszczenia prawdziwego Kościoła.
Zakończenie: bałwochwalczy humanitaryzm
Ostatnie zdanie listu demaskuje jego prawdziwy duchowy rodowód:
„Niech Chrystus narodzony z Maryi Dziewicy […] obdarza wszelkimi łaskami. Z Serca Boga nieustannie otrzymujemy nadzieję dla naszych serc”
To klasyczny przykład herezji modernizmu potępionej w Lamentabili (pkt 34), gdzie Chrystus jest przedstawiany jako inspirator uczuć, a nie Bóg-Człowiek, którego Królestwo „nie będzie końca” (Łk 1,33 Wlg). Brak jakiegokolwiek nawiązania do obowiązku uznania spolecznego panowania Chrystusa Króla – centralnego dogmatu katolickiej eklezjologii – czyni z UPJPII kolejną kuźnię apostazji.
Za artykułem:
26 grudnia 2025 | 08:42Rektor UPJPII w święta Bożego Narodzenia: to, co głosimy i nauczamy, musi być zgodne z naszym życiemW drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia w kościołach archidiecezji krakowskiej … (ekai.pl)
Data artykułu: 26.12.2025








