Modernistyczne misterium w Olsztynie: parodia jubileuszu w służbie apostazji
Portal eKAI (28 grudnia 2025) relacjonuje zamknięcie tzw. Roku Jubileuszowego w bazylice konkatedralnej św. Jakuba w Olsztynie pod przewodnictwem „arcybiskupa” Józefa Górzyńskiego. Ceremoniał pełen naturalistycznej retoryki o „doświadczaniu miłosierdzia” poprzez „akty miłości” i „pielgrzymki” stanowi groteskowe odwrócenie katolickiego pojęcia jubileuszu, które Quas Primas Piusa XI wiązał z uznaniem Chrystusa Króla jako jedynego Zbawiciela narodów.
Anty-liturgia jako narzędzie dekonstrukcji wiary
Opisana uroczystość odsłania trzy fundamentalne sprzeczności z doktryną katolicką:
„W całym minionym roku, poprzez sakramenty, pielgrzymki i akty miłości, wypraszaliśmy i doświadczaliśmy Bożego miłosierdzia”
To zdanie „księdza” Artura Oględzkiego jest kwintesencją modernistycznej herezji:
- Mieszanie porządków – postawienie na równi sakramentów (środków nadprzyrodzonych) z „aktami miłości” (działaniami naturalnymi) burzy hierarchię łaski (gratia elevans non destruit naturam).
- Pelagiański subiektywizm – „doświadczanie miłosierdzia” zastępuje obiektywną rzeczywistość łaski uświęcającej.
- Demolowanie pojęcia jubileuszu – który w Tradycji wiąże się z odpustami i zadośćuczynieniem, nie zaś z emocjonalnymi przeżyciami.
Kult człowieka zamiast kultu Boga
Wspomnienie o „wydarzeniach, które na zawsze zapisały się w historii Kościoła” obejmuje tylko modernistyczne spektakle:
- Śmierć „antypapieża” Franciszka – głównego architekta apostazji posoborowej
- Intronizacja „antypapieża” Leona XIV – kontynuatora rewolucji
- Jubileusze grup interesu (młodzi, niepełnosprawni) zamiast Jubilaeum annum Domini
„Metropolita warmiński” Górzyński posuwa się do bluźnierczego stwierdzenia:
„Bóg wcielił się […] rodząc się w rodzinie Józefa i Maryi […] przyszedł najbardziej po ludzku”
To jawna negacja Unii Hipostatycznej potępiona przez Sobór Efeski (431 r.)! Słowa „przyszedł najbardziej po ludzku” implikują adopcjanizm – herezję głoszącą, że Chrystus stał się Bogiem dopiero przez adopcję. Jakże daleko to od dogmatu: „Verbum caro factum est” (J 1,14).
Pseudoteologia „misji” bez Odkupienia
Nowe hasło „Uczniowie – misjonarze” demaskuje antropocentryczny zwrot:
„Nadzieja każe nam być uczniem i misjonarzem Chrystusa w czynieniu dobra tam, gdzie to jest możliwe”
„Ksiądz” Michał Tunkiewicz pomija fundamentalne prawdy:
- Cel misji: nawracanie pogan (Extra Ecclesiam nulla salus – Sobór Florencki)
- Środek misji: głoszenie Krzyża (1 Kor 1,23) a nie „czynienie dobra”
- Warunek misji: życie w stanie łaski uświęcającej
To nie misja, lecz humanitarna aktywność w duchu encykliki Pascendi św. Piusa X, która potępiła modernistów za „redukcję religii do uczuć”.
Relikwiarz jako fetysz nowej religii
Aktem najwyższej drwiny jest „błogosławieństwo Krzyżem Jubileuszowym z relikwiami Krzyża Świętego”:
- Autentyczność relikwii budzi wątpliwości – po Vaticanum II zniszczono większość świadectw autentykacji
- Błogosławieństwo udzielone przez nieposiadającego władzy „arcybiskupa” jest nieważne
- Użycie Krzyża jako rekwizytu w anty-liturgii stanowi świętokradztwo
Całość przypomina rytuały opisywane w Lamentabili sane exitu (1907): „Kościół musi się dostosować do postępu” – co Pius X nazwał „zbiornikiem wszystkich herezji”.
Krucjata milczenia o Królestwie Chrystusa
Najjaskrawszą apostazją jest całkowite przemilczenie encykliki Quas Primas Piusa XI, która:
- Ustanowiła uroczystość Chrystusa Króla („Iam enim explorata Nobis perspectaque est caussa, quam praecipuam tot tantisque malorum fontem dixerimus […] humanum genus a Christo Dei Filio […] descivisse”)
- Nauczała, że „pokój Chrystusowy w Królestwie Chrystusowym” jest jedynym lekarstwem na rewolucję
- Potępiła laicyzm jako źródło anarchii
„Jubileusz” bez Chrystusa Króla to parodia potępiona w Syllabus errorum Piusa IX (propozycja 77-80).
Sedewakantystyczne adsum
W obliczu tej antykatolickiej farsy, wierni trwają przy:
- Ofierze Mszy Świętej w rycie trydenckim – jedynej gwarancji ex opere operato
- Modlitwie o nawrócenie modernistów według formuły św. Piusa X: „Instaurare omnia in Christo”
- Odrzuceniu „posoborowej anomii” (2 Tes 2,7) czekając na prawowitego Papieża
Jak wołał św. Hieronim: „Mundus transit et concupiscentia eius” (1 J 2,17) – świat przemija wraz z pożądliwością swoją. Niech pseudo-jubileusz „kościoła nowego adventu” przypomina nam o jedynym Jubileuszu godnym tego imienia – Królestwie Chrystusa, które nastąpi po zniszczeniu tej modernistycznej Babilonii.
Za artykułem:
28 grudnia 2025 | 15:47Olsztyn: Zakończenie Roku Jubileuszowego (ekai.pl)
Data artykułu: 28.12.2025








