Ksiądz w tradycyjnych szatach trzymający krucyfiks podczas nabożeństwa, z rodzicami i dziećmi w kościele, ukazujący moralne zaniepokojenie eksperymentami medycznymi na dzieciach

Pediatryczna zdrada: Big Pharma a eksperymenty na dzieciach w świetle katolickiej moralności

Podziel się tym:

Pediatryczna zdrada: Big Pharma a eksperymenty na dzieciach w świetle katolickiej moralności

Portal LifeSiteNews (21 sierpnia 2025) relacjonuje konflikt między sekretarzem amerykańskiego Departamentu Zdrowia Robertem F. Kennedym Jr. a Amerykańską Akademią Pediatrii (AAP) w sprawie rekomendacji szczepień dla dzieci. AAP kontynuuje promocję eksperymentalnych szczepionek mRNA przeciw COVID-19 dla zdrowych dzieci, podczas gdy CDC pod kierownictwem Kennedy’ego wycofało się z tej praktyki. Kennedy ujawnił finansowanie AAP przez koncerny farmaceutyczne (Merck, Moderna, Pfizer, Sanofi) i zażądał ujawniania konfliktów interesów. Instytucja powołana do ochrony dzieci stała się narzędziem korporacyjnej chciwości i medycznego eksperymentalizmu.


Etyka lekarska w ogniu korporacyjnej korupcji

„AAP jest zła, że CDC wyeliminowało korporacyjny wpływ na decyzje dotyczące rekomendacji szczepień”

– cytuje Kennedy’ego artykuł. Ten fakt demaskuje spisek milczenia między establishmentem medycznym a przemysłem farmaceutycznym. Już papież Pius XI w encyklice Quadragesimo anno (1931) potępiał „potworną władzę” międzynarodowego kapitału, który „uzależnia sobie cały światowy rynek” (pkt 106-107). W przypadku AAP mamy do czynienia z klasycznym przykładem captatio benevolentiae (pozyskiwania przychylności) poprzez finansowe uzależnienie organów doradczych.

Katolicka moralność a eksperymenty na dzieciach

Kennedy słusznie wskazuje na usunięcie tiomersalu (rtęciowego konserwantu) ze szczepionek jako krok w kierunku bezpieczeństwa. Kościół zawsze potępiał narażanie życia i zdrowia niewinnych. Św. Tomasz z Akwinu nauczał: „Nikt nie może być narażany na niebezpieczeństwo bez własnej zgody” (Summa Theologiae, II-II, q. 65, a. 5). Eksperyment medyczny na dzieciach bez absolutnej konieczności i pewności bezpieczeństwa jest pogwałceniem prawa naturalnego. Pius XII w przemówieniu do uczestników Pierwszego Międzynarodowego Kongresu Histopatologii Układu Nerwowego (14 września 1952) stanowczo ostrzegał: „Lekarz nie ma innych praw nad pacjentem poza tymi, które sam pacjent mu przyznaje, wprost lub pośrednio, świadomie i wolno”.

Milczenie o nadprzyrodzonym przeznaczeniu człowieka

Najcięższą zbrodnią AAP jest redukcja dziecka do przedmiotu eksperymentów. Katolicka teologia widzi w dziecku „obraz i podobieństwo Boże” (Rdz 1:27) powołany do życia wiecznego. Kanon 1113 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 roku nakazuje: „Rodzice mają poważny obowiązek troszczenia się wedle swoich sił o wychowanie tak fizyczne, społeczne i kulturalne, jak i moralne i religijne swoich dzieci”. Tymczasem AAP systemowo ignoruje duchowe konsekwencje medycznych interwencji, promując filozofię materialistycznego utylitaryzmu. Jak nauczał papież Leon XIII w Rerum novarum (1891): „Dusza ludzka, chociaż z natury swej stworzona jest do dóbr wiecznych, jednakże w obecnym życiu, ponieważ przebywa na ziemi, używa także dóbr zewnętrznych i cielesnych” (pkt 33).

Fałszywa wolność wyboru a obowiązki władzy

Kennedy domagając się jawności konfliktów interesów, mimowolnie dotyka sedna katolickiej nauki społecznej. Bonum commune (dobro wspólne) wymaga, by władza chroniła obywateli przed zakusami potęg finansowych. Papież Pius X w liście apostolskim Notre charge apostolique (1910) potępił „illiberalną wolność myślenia, pisania i nauczania jako przeciwną prawdom objawionym”. W tym kontekście „rekomendacje” AAP są formą intelektualnego terroru, zmuszającą rodziców do wyboru między ryzykownymi procedurami a społecznym ostracyzmem.

Zakłamana koncepcja „praw dziecka”

Modernistyczny dyskurs o „prawach dziecka” w wykonaniu AAP okazuje się fasadą dla przemysłu śmierci. Prawdziwa katolicka koncepcja praw dziecka wyłożona została przez Piusa XI w encyklice Divini illius Magistri (1929): „Dziecko należy przede wszystkim do Boga, który je stworzył i odkupił, potem do rodziców, którym Bóg je dał” (pkt 75). Żadna instytucja państwowa czy korporacyjna nie ma prawa zawłaszczać sobie autorytetu w sprawach zdrowia dzieci, co jest wyłączną domeną rodziców i Kościoła.

Teologiczne konsekwencje medycznej zdrady

Sprawa ujawniona przez Kennedy’ego ma wymiar eschatologiczny. „Cokolwiek uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili” (Mt 25:40) – słowa Chrystusa Króla nabierają złowrogiego znaczenia w kontekście medycznych eksperymentów na dzieciach. Kanon 2350 Kodeksu z 1917 roku przewiduje ekskomunikę latae sententiae za przestępstwa przeciwko życiu i zdrowiu. Lekarze i urzędnicy promujący niebezpieczne szczepionki biorą na siebie ciężar moralnej odpowiedzialności za każde okaleczone dziecko.


Za artykułem:
RFK Jr. slams American Academy of Pediatrics for conflicts of interest in vaccine recommendations
  (lifesitenews.com)
Data artykułu: 21.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: lifesitenews.com
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.