Modlący się katolicy w tradycyjnym kościele, refleksja nad moralnością i naukami Kościoła

Izraelskie protesty jako przejaw globalnego odejścia od porządku Bożego

Podziel się tym:

Izraelskie protesty jako przejaw globalnego odejścia od porządku Bożego

Portal Gość Niedzielny (26 sierpnia 2025) relacjonuje protesty w Izraelu domagające się od rządu zawarcia porozumienia z Hamasem w sprawie uwolnienia zakładników. Artykuł przedstawia konflikt wyłącznie poprzez pryzmat politycznych kalkulacji i świeckiego humanitaryzmu, całkowicie pomijając nadprzyrodzony wymiar sprawiedliwości i katolicką naukę o społecznej władzy Chrystusa Króla. To milczenie o prawach Boga stanowi najcięższą formę apostazji współczesnego świata.


Redukcja moralności do utylitarystycznej kalkulacji

Relacjonując napięcia społeczne w Izraelu, autorzy skupiają się wyłącznie na doczesnych kosztach ludzkich („ponad 62,7 tys. zabitych Palestyńczyków”) i politycznych rozgrywkach („Netanjahu sabotuje rozmowy dla politycznych korzyści”), całkowicie ignorując teologiczne podstawy sprawiedliwej wojny. Jak nauczał św. Augustyn w De civitate Dei (Państwie Bożym): „Pokój sprawiedliwych polega na uporządkowanej zgodzie co do rozkazów i posłuszeństwa”. Tymczasem protestujący żądają kapitulacji przed terrorystami w imię utylitarnego rachunku strat („większość popiera rozejm […] nawet gdyby wiązało się to z ustępstwami wobec Hamasu”).

„Zgodnie z nauką Leona XIII wyrażoną w Immortale Dei, państwo pozbawione religijnych fundamentów staje się „bandą zbójców” (łac. latrocinium). Protesty domagające się układów z organizacją głoszącą w swojej karcie cel zniszczenia Izraela (art. 13 i 32 Karty Hamasu) są przejawem tej właśnie degeneracji”

Relatywizacja zła w imię fałszywego pokoju

Tonus neutralis artykułu przejawia się w określaniu Hamasu eufemistycznie jako „palestyńskiej organizacji” czy „rządzących Strefą Gazy”, podczas gdy Katechizm Świętego Piusa X wprost potępia terroryzm jako „ciężkie przestępstwo przeciwko sprawiedliwości i miłości bliźniego” (Rozdział III, O piątym przykazaniu). Również rachunek ofiar („1200 zabitych Izraelczyków”) przedstawiony jest w tonie biurokratycznego sprawozdania, bez moralnego rozróżnienia między morderczą napaścią a działaniami odwetowymi.

W tym kontekście szczególnie bluźniercze jest użycie przez protestujących sloganu: „Rząd porzucił zakładników, ale naród ich uratuje” – co stanowi jawną parodię odkupieńczej misji Chrystusa i przejaw bałwochwalczego kultu ludzkiej siły. Jak przypominał Pius XI w Quas Primas: „Nie ma zbawienia w żadnym innym, tylko w Chrystusie Królu”.

Systemowy agnostycyzm jako owat posoborowego modernizmu

Całkowite pominięcie w artykule:

  1. Narodu wybranego jako depozytariusza Objawienia (Rzym 3:1-2)
  2. Moralnego obowiązku walki ze zorganizowanym złem (Ef 6:12)
  3. Katolickiej nauki o sprawiedliwej wojnie (św. Tomasz z Akwinu, Summa Theologiae II-II q.40)

– nie jest przypadkowe, lecz stanowi bezpośredni owoc soborowej rewolucji. Deklaracja Dignitatis humanae (1965) wprowadziła bowiem relatywizm religijny, którego logiczną konsekwencją jest dzisiejsza „neutralność” wobec terroryzmu. Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi Dominici Gregis: „Moderniści […] w polityce domagają się oddzielenia Kościoła od państwa”.

Apokaliptyczny wymiar konfliktu

Fakt, że protesty koncentrują się w Tel Awiwie – mieście będącym symbolem laickiego syjonizmu – odsłania głębszy wymiar duchowy. Jak nauczał Pius IX w Quanta cura: „Kościół katolicki zawsze utrzymywał, że wolność sumienia jest szaleństwem”. Tymczasem świeckie państwo izraelskie, odrzuciwszy mesjańską misję Chrystusa, zbiera teraz żniwo własnych błędów.

„Wojna ta jest karą Bożą za odrzucenie królewskiej władzy Chrystusa – zarówno przez żydów, którzy nie uznali Mesjasza, jak i przez chrześcijan, którzy zdradzili katolickie zasady w imię dialogu” – parafraza nauk św. Augustyna o dwóch państwach

Teologiczny sąd nad współczesnym światem

Artykuł portalu Gość Niedzielny, choć na pozór neutralny, stanowi dokument apostazji współczesnych mediów. Przedstawiając konflikt wyłącznie w kategoriach politycznych kalkulacji i humanitarnych emocji, autorzy:

  • Unieważniają Boże prawo do wymierzania sprawiedliwości (Rzym 12:19)
  • Przyznają moralną podmiotowość organizacjom terrorystycznym
  • Promują utopijną wizję pokoju bez nawrócenia (Jer 6:14)

Jak głosi kanon 24 Soboru Laterańskiego IV: „Tylko Kościół katolicki ma prawo władania mieczem materialnym i duchowym”. Wszelkie świeckie próby rozwiązania konfliktów – czy to przez protesty uliczne, czy dyplomatyczne negocjacje – skazane są na klęskę, gdyż pax hominibus bonae voluntatis (pokój ludziom dobrej woli) możliwy jest jedynie pod berłem Chrystusa Króla.


Za artykułem:
Izrael: W całym kraju protesty
  (gosc.pl)
Data artykułu: 26.08.2025

Więcej polemik ze źródłem: gosc.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

X (Twitter)
Visit Us
Follow Me
Śledź przez Email
RSS
Kopiuj link
URL has been copied successfully!
Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.