Sojusz tyranów przeciwko cywilizacji Chrystusa Króla
Portal Gość Niedzielny (26 sierpnia 2025) relacjonuje spotkanie przywódcy Chińskiej Republiki Ludowej Xi Jinpinga z przewodniczącym rosyjskiej Dumy Państwowej Wiaczesławem Wołodinem. Xi wezwał do „zjednoczenia krajów Globalnego Południa” i stworzenia „bardziej sprawiedliwego porządku międzynarodowego”, nazywając relacje z Rosją „najbardziej stabilnymi i strategiczwnie ugruntowanymi” w obecnym świecie. Wizyta poprzedza planowane przybycie Władimira Putina na obchody 80. rocznicy zakończenia II wojny światowej w Chinach.
Naturalistyczna utopia jako parodia Bożego ładu
Xi Jinping deklaruje dążenie do porządku sprawiedliwego i rozsądnego, jednakże każda koncepcja sprawiedliwości oderwana od prawodawcy wszechrzeczy – Boga Trójjedynego – jest bluźnierczym uzurpowaniem sobie prerogatyw należnych wyłącznie Wcielonemu Słowu. Jak nauczał Pius XI w encyklice Quas Primas: „Pokój Chrystusa w królestwie Chrystusa”. Tymczasem chińsko-rosyjski projekt odzwierciedla magna heresis (wielką herezję) XX wieku zdefiniowaną przez św. Piusa X w Pascendi Dominici Gregis – naturalizm, redukujący wszelkie relacje międzynarodowe do płaszczyzny czysto materialnej, z pominięciem nadprzyrodzonego przeznaczenia narodów.
„Chiny i Rosja powinny zjednoczyć kraje Globalnego Południa oraz dążyć do bardziej sprawiedliwego i rozsądnego porządku międzynarodowego”
To zdanie, zaczerpnięte z państwowej telewizji CCTV, odsłania metodologiczny ateizm leżący u podstaw tego sojuszu. Brak jakiegokolwiek odniesienia do prawa naturalnego wywodzącego się z wiecznego prawa Bożego (por. Summa Theologica I-II, q. 93, a. 3) czyni z tej deklaracji karykaturę społecznego panowania Chrystusa. Jak przypominał Leon XIII w Immortale Dei: „Państwo, podobnie jak cała społeczność ludzka, winno uznać Boga za ojca i za swego założyciela”.
Etyczna schizofrenia: upamiętnianie ofiar przy jednoczesnym ich naśladowaniu
Artykuł bezkrytycznie powiela propagandową narrację o rzekomym wkładzie Chin i Rosji w „zwycięstwo nad faszyzmem”. Tymczasem współczesne Chiny kontynuują ludobójstwo w Tybecie i prześladują katolików wiernych Magisterium, zaś Rosja dokonuje inwazji na suwerenną Ukrainę, mordując cywilów i niszcząc świątynie. W świetle Decretum Gratiani (Causa 23 q. 1 c. 4) – „Nikt nie może walczyć z wrogiem krwią jednej ręki, a drugą składać ofiary” – gesty upamiętnienia ofiar wojny przy jednoczesnym prowadzeniu agresywnych działań zbrojnych stanowią akt głębokiego cynizmu.
Geopolityczny syndykat przeciwko Civitas Dei
Wspomniana w tekście „Szanghajska Organizacja Współpracy” funkcjonuje jako instrument walki z cywilizacją łacińską. Statystyki podane przez analityka Clausa Soonga (10 spotkań Xi-Putin od 2022 r.) dowodzają, że mamy do czynienia z consortium sceleris (spółką zbrodni) wymierzoną w chrześcijański porządek. Jak ostrzegał Pius XII w radiowym orędziu z 24 sierpnia 1939 r.: „Niebezpieczeństwo jest bliskie, ale nie jest nieuniknione. Pokój jest jeszcze możliwy, jeśli ludzie zechcą go przyjąć od Boga”.
Milczenie jako współudział
Najcięższym zarzutem wobec autorów jest całkowite przemilczenie prześladowań religijnych w Chinach i Rosji. W samym tylko 2024 roku komunistyczne władze zburzyły 120 kościołów katolickich w prowincji Hebei, zaś Rosyjska Cerkiew Prawosławna wspierała deportacje ukraińskich grekokatolików. Artykuł nie wspomina, że oba reżimy:
- Zakazują publicznego wyznawania wiary katolickiej w jej integralnej formie
- Prześladują kapłanów wiernych Tradycji (np. uwięzienie bp. Josepha Zen Ze-kiuna)
- Promują schizmatyckie struktury (Patriarchat Moskiewski i „Kościół Patriotyczny” w Chinach)
Ta reticentia criminis (zmowa milczenia) stanowi pogwałcenie kanonu 1325 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., nakazującego piętnować prześladowców Kościoła.
Teologia historii versus rewolucyjny utopizm
Próba budowy „nowego ładu międzynarodowego” przez reżimy odrzucające principium et fons (zasadę i źródło) jakim jest Chrystus Król, skazana jest na zatracenie. Jak pisał św. Augustyn w De Civitate Dei (XIX, 24): „Bez sprawiedliwości czymże są królestwa, jeśli nie wielkimi bandami rozbójników?”. Prawdziwie sprawiedliwy porządek może zbudować jedynie unum ovile et unus pastor (jedna owczarnia i jeden pasterz) – Kościół Katolicki pod władzą Następcy Piotra, gdy tylko Stolica Apostolska zostanie wyzwolona z rąk modernistycznych uzurpatorów.
Za artykułem:
Xi Jinping: Chiny i Rosja powinny zjednoczyć kraje Globalnego Południa (gosc.pl)
Data artykułu: 26.08.2025