Portal Watykański (1 września 2025) informuje o planowanych na październik 2025 r. uroczystościach „papieża” Leona XIV, obejmujących pięć pseudo-jubileuszów oraz rytuał ogłoszenia siedmiu „świętych”. Wśród zaplanowanych wydarzeń znajdują się: „Jubileusz Świata Misjonarzy i Migrantów” (5 października), „Jubileusz Życia Konsekrowanego” (9 października), „Jubileusz Duchowości Maryjnej” (12 października), kanonizacje (19 października), „Jubileusz Zespołów Synodalnych” (26 października) oraz pseudo-msza ze studentami (27 października). „Wszystkie celebracje odbędą się na Placu św. Piotra lub w Bazylice Watykańskiej” – podaje komunikat struktury okupującej Watykan. To nie katolicki kult Boga, lecz skoordynowany atak na depozyt wiary.
Spektakl synkretyzmu religijnego zastępujący kult Boga
Kalendarz zaplanowanych pseudo-liturgii stanowi kwintesencję religijnego naturalizmu, potępionego przez św. Piusa X w encyklice Pascendi Dominici Gregis (1907). W miejsce czci należnej jedynie Trójjedynemu Bogu, neo-kościół wprowadza kult człowieka podzielony na specjalistyczne „sektory”:
„Jubileusze Migrantów”, „Życia Konsekrowanego”, „Duchowości Maryjnej” i „Zespołów Synodalnych”
to jawna realizacja modernistycznej zasady „Kościoła w wyjściu” (bergoglio, adhortacja Evangelii Gaudium), gdzie święte zostaje podporządkowane świeckiemu. Jak nauczał Pius XI w Quas Primas (1925), jedynym uprawnionym jubileuszem jest oddawanie hołdu Chrystusowi Królowi, który „żąda dla siebie całego człowieka, rodziny, społeczeństwa, narodów i rządów”.
Kanonizacje bez kanonów: sataniczna parodia świętości
Ogłoszenie siedmiu „świętych” podczas jednego rytuału obnaża protestancką koncepcję świętych jako bohaterów ludowych, nie zaś orędowników czczonych na podstawie heroiczności cnót i autentycznych cudów. Wśród wymienionych postaci znajdują się:
- Bartolo Longo – mason inicjowany w loży „Fidei et Arti” w Neapolu (potwierdzone dokumentalnie), twórca pseudomaryjnej sekty różańcowej w Pompejach, czerpiący z okultystycznych wizji;
- José Gregorio Hernández Cisneros – medyk przedstawiany jako „uzdrowiciel”, co otwiera drogę spirytualistycznym interpretacjom wbrew dekretowi Świętego Oficjum Contra Spiritismum (1898);
- Ignazio Choukrallah Maloyan – unita podległy schizmatyckiej strukturze ormiańskiej, której jedność z Rzymem zerwał już sobór florencki (1439).
Prawowity Kościół wymagał dla kanonizacji dwóch nieprzerwanych cudów za wstawiennictwem kandydata, zbadanych przez trybunały teologiczne i medyczne (Benedykt XIV, De Servorum Dei Beatificatione). Tymczasem posoborowa sekta stosuje mechanizm marketingowej beatyfikacji zbiorowej, służący kreowaniu emocjonalnych idolów.
Marja zastąpiona ideologią: feministyczna rewolucja w pseudo-duchowości
Rzekomy „Jubileusz Duchowości Maryjnej” (12 października) stanowi otwartą drwinę z dogmatu o Bożym Macierzyństwie Marji. Jak wykazał św. Pius X w encyklice Ad Diem Illum Laetissimum (1904), prawdziwa pobożność marjowa:
„polega w zupełności na naśladowaniu cnót Marji, szczególnie Jej głębokiej pokory, pobożnej modlitwy i dziewictwa”
Tymczasem neo-kościół promuje emocjonalny kult „Maryi” jako „towarzyszki wędrówki” (bergoglio, Evangelii Gaudium 286), co otwarcie powiela herezję feministyczną potępioną przez Piusa XI w Casti Connubii (1930). Wśród „kanonizowanych” kobiet dominują zakonnice zaangażowane w:
- Działalność społeczną (Maria del Monte Carmelo Rendiles Martínez);
- Pseudo-mistyczne wizje (Maria Troncatti);
- Modernistyczne reformy zgromadzeń (Vincenza Maria Poloni).
Żadna nie została przedstawiona jako wzór ucieczki od świata (1 J 2,15) – fundamentu życia konsekrowanego według dekretu Soboru Trydenckiego De Regularibus et Monialibus (1563).
Synodalna herezja: demontaż boskiej konstytucji Kościoła
Najjaskrawszym aktem apostazji jest zaplanowany na 26 października „Jubileusz Zespołów Synodalnych” – jawna celebracja rewolucji przeciwko monarchicznej strukturze Kościoła. Dogmat o prymacie Piotrowym (Sobór Watykański I, konst. Pastor Aeternus) zostaje zastąpiony przez:
„organy uczestnictwa”
co stanowi kopię protestanckich zborów prezbiteriańskich. Jak ostrzegał Pius VI w konstytucji Auctorem Fidei (1794), demokratyczne procedury w Kościele to „nowość zarażona zarazą herezji”, gdyż:
„Ecclesia non est democratia (Kościół nie jest demokracją) – władza pochodzi wyłącznie od Chrystusa Króla poprzez apostolską sukcesję, nie zaś od ‘ludu bożego’” (Pius XII, Mystici Corporis 64).
Msza? Nie – protestancka wieczerza zgromadzenia
Komunikat konsekwentnie nazywa planowane rytuały „Mszą św.”, co jest świętokradzkim nadużyciem terminologicznym. Jak przypomina bulla św. Piusa V Quo Primum (1570), prawowita Msza Święta to „Ofiara przebłagalna złożona Bogu dla pojednania grzeszników”. Tymczasem posoborowy ryt:
- Usunął modlitwy ofiarne (sekreta);
- Zredukował Kanon Rzymski do jednej z wielu „modlitw eucharystycznych”;
- Wprowadził protestancką koncelebrację (Paweł VI, Missale Romanum 1969).
„Msza” sprawowana przez uzurpatora na Placu św. Piotra to zatem jedynie zgromadzenie wspólnotowe, o którym św. Pius X przestrzegał: „Nie jest ofiarą, jeśli nie zawiera się w niej intencji, która jest istotą Ofiary” (Katecheza o Mszy Świętej).
Milczenie jako wyznanie wiary… w człowieka
Najcięższą zbrodnią komunikatu jest całkowite pominięcie nadprzyrodzonego celu liturgii:
- Żadna wzmianka o zadośćuczynieniu za grzechy;
- Brak odniesienia do stanu łaski u uczestników;
- Żadnego słowa o obowiązku publicznego wyznawania wiary pod grzechem śmiertelnym (Kodeks Prawa Kanonicznego 1917, kan. 1325).
To potwierdzenie diagnozy Piusa XII z Mediator Dei (1947): „Moderniści traktują liturgię jako instrument wychowania społecznego, nie zaś jako kult Boga w Trójcy Jedynego”. Kalendarz Leona XIV to agenda New Age – od migranta po synod – gdzie człowiek zajmuje miejsce przynależne wyłącznie Królowi Wszechświata.
Za artykułem:
Jubileusze i kanonizacje: liturgie Leona XIV w październiku (vaticannews.va)
Data artykułu: 01.09.2025