Portal LifeSiteNews (3 września 2025) informuje o działalności dwóch ustawodawczyń z Michigan – Carrie Rheingans i Laurie Pohutsky – które publicznie zachęcają nieletnich do podejmowania nieodwracalnych procedur określanych jako „opieka afirmująca płeć”. W odpowiedzi na decyzję University of Michigan o zaprzestaniu podawania blokerów dojrzewania i hormonów osobom poniżej 18 roku życia, polityczki opublikowały filmy wzywające dzieci do kontaktowania się bezpośrednio z ich biurami w celu „uzyskania pomocy” w dostępie do tych praktyk.
Demontarz prawa naturalnego pod pozorem „opieki”
„Chcę, żebyście wiedzieli jako określane jako transpłciowe dzieci w Michigan, że ta opieka [sic!] jest oczywiście bezpieczna i skuteczna”
– deklaruje Rheingans w materiale wideo, podając oficjalny adres email swojej legislacyjnej kancelarii. Tym samym urzędnik państwowy przekształca instytucje publiczne w kanał dystrybucji ideologicznych eksperymentów medycznych.
Kościół katolicki jednoznacznie naucza, że „dusza jest formą ciała” (Sobór Laterański V), zaś próby „zmiany płci” stanowią bunt przeciwko Bożemu planowi stworzenia. Jak przypomina Pius XI w Quas Primas: „Chrystus musi królować w ciele i członkach jego które jako narzędzia mają przyczynić się do wewnętrznego uświęcenia dusz”. Promocja farmakologicznej i chirurgicznej destrukcji zdrowego organizmu to nie „opieka”, lecz zbrodnia przeciwko piątemu przykazaniu, podszyta ideologią neomarksistowską.
Eufemizmy jako narzędzie inżynierii społecznej
Retoryka używana przez polityczki demaskuje ich modernistyczne założenia:
- Określenie „trans kids” implikuje akceptację błędnej antropologii, w której „tożsamość płciowa” ma pierwszeństwo przed biologiczną rzeczywistością
- Sformułowanie „bezpieczna i skuteczna” pomija dowody naukowe o skutkach ubocznych: od osteoporozy przez bezpłodność po wzrost wskaźników samobójstw
- Wezwanie „skontaktujcie się z nami” omija wymóg zgody rodzicielskiej, co stanowi przejaw totalitarnej ingerencji państwa w funkcje rodziny
Jak trafnie diagnozuje Syllabus błędów Piusa IX (1864): „Moralność nie potrzebuje sankcji Bożej, a ludzkie prawa nie muszą być zgodne z prawami natury” (punkt 56). Ta sama logika przyświeca dzisiejszym inżynierom „nowego człowieka”.
Teologia wyzwolenia gender
Deklaracja Pohutsky, że będzie „niezmiennie wspierać transpłciowych mieszkańców Michigan” ujawnia bałwochwalczy kult praw człowieka oderwanych od ich transcendentnego źródła. Gdy polityczka ogłasza: „spędziłam cały czas w Izbie Reprezentantów Michigan na wspieraniu i uchwalaniu ustaw chroniących transpłciowych mieszkańców Michigan”, dokonuje jawnego odwrócenia porządku moralnego.
Kościół naucza, że każda władza pochodzi od Boga (Rz 13,1), zaś Pius XI w Quas Primas przypomina: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi […] tak, iż najprawdziwiej cały ród ludzki podlega władzy Jezusa Chrystusa”. Tymczasem współcześni faryzeusze, jak Rheingans czy Pohutsky, budują ołtarze dla Molocha postępu, składając w ofierze dziecięce ciała.
Apokalipsa społeczna jako owoc apostazji
Fakt, że urzędnicy państwowi otwarcie promują okaleczanie nieletnich, stanowi bezpośredni skutek systemowego odrzucenia społecznego panowania Chrystusa Króla. Gdy w 1925 roku Pius XI ustanawiał święto Chrystusa Króla, przestrzegał: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw […] zburzone zostały fundamenty pod tąż władzą”.
Dzisiejsza sytuacja w Michigan potwierdza prorocze słowa papieża: państwo, które wyrzekło się swego Boskiego Założyciela, nie może pełnić funkcji opiekuńczych, lecz staje się narzędziem antyludzkiej tyranii. Szczególnie wymowne jest publiczne przyznanie się Pohutsky do dobrowolnej sterylizacji w proteście przeciwko prezydenturze Donalda Trumpa – to dramatyczny symbol cywilizacji śmierci, która zamiast błogosławieństwa płodności wybiera samounicestwienie.
„Każdy grzech i każde bluźnierstwo będą odpuszczone ludziom, ale bluźnierstwo przeciwko Duchowi nie będzie odpuszczone”
(Mt 12,31). Promocja transseksualnego szaleństwa wśród nieletnich przekracza granice zwykłego błędu – to świadome sprzeniewierzenie się naturalnemu prawu wpisanemu w ludzkie serca. Jak ostrzegał św. Pius X w Lamentabili sane: „Dogmaty wiary należy pojmować według ich funkcji praktycznej, tzn. jako obowiązujące w działaniu, nie zaś jako zasady wierzenia” (punkt 26).
Dopóki narody nie powrócą do publicznego uznania królewskiej władzy Chrystusa, dopóty będzie powtarzał się michigański scenariusz: państwo zamiast strzec – będzie okaleczać, zamiast leczyć – będzie zabijać.
Za artykułem:
Michigan Democrat tells gender-confused children to contact her to get transgender drugs, surgeries (lifesitenews.com)
Data artykułu: 03.09.2025