Portal eKAI (6 września 2025) relacjonuje obchód diecezjalno-gminnych dożynek w Okartowie pod hasłem „Z Marją, Matką Nadziei, dziękujemy Bogu za plony”. Uroczystości z udziałem „bp” Jerzego Mazura i „bp” Dariusza Zalewskiego obejmowały błogosławieństwo wieńców, Mszę z homilią gloryfikującą rolę rolników oraz wręczenie odznaczeń państwowych duchownym. W programie znalazła się również Koronka do Bożego Miłosierdzia i prezentacja sprzętu wojskowego NATO.
Naturalistyczny rytuał zamiast katolickiego dziękczynienia
Rzekomo religijny charakter wydarzenia zostaje zdemaskowany przez jego wewnętrzną strukturę. Centralnym punktem nie jest adoracja Trójcy Przenajświętszej, lecz antropocentryczny kult pracy ludzkiej. Ks. kan. Roman Szewczyk deklaruje wprawdzie, że „uroczystości dożynkowe (…) nie miałyby sensu bez dziękczynienia Stwórcy”, jednak cała dynamika obrzędowości przeczy tej deklaracji:
Na początku Eucharystii rolnicy – starostowie dożynek – przywitali biskupa chlebem, owocem tegorocznych plonów.
Ten gest odwrócenia hierarchii – gdzie stworzenie „wita” szafarza łask nadprzyrodzonych – stanowi jawny przejaw naturalistycznej herezji. Jak naucza Pius XI w Quas Primas: „Nie przez co innego szczęśliwe państwo – a przez co innego człowiek, państwo bowiem nie jest czym innym, jak zgodnym zrzeszeniem ludzi” pod władzą Chrystusa Króla. Tymczasem ceremoniał dożynkowy sprowadza sacrum do poziomu magicznego błogosławieństwa sił przyrody.
Destrukcyjna teologia pracy bez odniesienia do Odkupienia
Homilia „bp” Zalewskiego odsłania całkowite zerwanie z katolicką nauką społeczną:
„To przypomnienie, że bez rolnika nie ma chleba, a bez chleba nie ma życia”
To zdanie stanowi czyste zaprzeczenie Ewangelii, gdzie Chrystus naucza: „Nie samym chlebem żyje człowiek, lecz każdym słowem, które pochodzi z ust Bożych” (Mt 4,4). Brak jakiegokolwiek nawiązania do nadprzyrodzonego celu pracy ludzkiej jako uczestnictwa w dziele Odkupienia. W miejsce teologii łaski „hierarcha” proponuje laicką filozofię produktywizmu, bliższą maoistowskim hasłom niż Rerum novarum Leona XIII.
Bluźniercze pomieszanie porządków
Ceremonia osiąga punkt szczytowy w akcie świętokradzkiego sojuszu ołtarza z koszarami:
Świętowanie uświetnili żołnierze Wojska Polskiego oraz sojuszniczych armii USA, Chorwacji i Rumunii, którzy zaprezentowali sprzęt wojskowy.
Obecność wojsk NATO – narzędzia globalistycznej rewolucji – podczas katolickiego obrzędu stanowi złamanie kanonu 1374 Kodeksu Prawa Kanonicznego z 1917 r., zakazującego współpracy z wrogami Kościoła. Jak zauważa św. Pius X w liście apostolskim Notre charge: „Katolicy nie mogą współdziałać z niewiernymi w dziełach religijnych”. Prezentacja narzędzi śmierci w kontekście modlitwy to profanacja miejsca świętego.
Kult heretyków i zakazanych praktyk
Pseudo-liturgiczne elementy wydarzenia zdradzają głęboki kryzys wiary:
- Koronka do Bożego Miłosierdzia – praktyka oparta na potępionych pismach Faustyny Kowalskiej, których cześć zakazała Święta Kongregacja Świętego Oficjum dekretem z 1959 r.
- Kościół pw. Niepokalanego Serca NMP – przejaw modernistycznej mariologii oderwanej od kultu Serca Jezusowego, źródła wszelkiej łaski
- Dekanat św. Jana Pawła II – jawny kult heretyka Wojtyły, którego „kanonizacja” w 2014 r. stanowiła akt apostazji
Rewolucyjna eklezjologia w praktyce
Nagrodzenie ks. Uchana odznaczeniem „Zasłużony dla rolnictwa” przez ministra świeckiej władzy jest pogwałceniem prawa kanonicznego. Kanon 138 §2 KPK 1917 stanowi: „Klerycy nie powinni przyjmować urzędów publicznych złączonych z udziałem w sprawowaniu władzy świeckiej”. Ten gest odsłania prawdziwą naturę posoborowej sekty – instytucji całkowicie podporządkowanej masonerii państwowej.
Milczenie o społecznej władzy Chrystusa Króla
Najcięższym zarzutem wobec całej ceremonii jest całkowite zanegowanie władzy społecznej Chrystusa Króla. Podczas gdy Pius XI w Quas primas nauczał, że „wszystkie stosunki w państwie układać się winny na podstawie przykazań Bożych i zasad chrześcijańskich”, organizatorzy dożynek:
- Nie wspominają o obowiązku uznania królewskiej godności Chrystusa przez władze państwowe
- Promują współpracę z siłami zbrojnymi jawnie zwalczającymi katolickie porządki prawne
- Akceptują świecki charakter uroczystości, gdzie Eucharystia staje się jedynie folklorystycznym dodatkiem
Ta ohyda spustoszenia w miejscu świętym stanowi namacalny owiec apostazji posoborowej. Jak ostrzegał św. Pius X w Pascendi dominici gregis: „Moderniści usiłują zniszczyć cały porządek nadprzyrodzony” – i tę właśnie destrukcję obserwujemy w Okartowie.
Jedyną odpowiedzią wiernych katolików na tę prowokację może być całkowite odrzucenie neokościelnych rytuałów i powrót do autentycznej pobożności ludowej, gdzie dziękczynienie za plony łączy się z adoracją Najświętszego Sakramentu oraz publicznym wyznaniem władzy Chrystusa Króla nad narodami.
Za artykułem:
„Bez rolnika nie ma chleba, a bez chleba nie ma życia” – diecezjalne dożynki w Okartowie (ekai.pl)
Data artykułu: 06.09.2025