Duchowne, katolickie wnętrze kościoła z kapłanem modlącym się przy krzyżu, podkreślające katolicką naukę o pokoju i autorytecie Chrystusa

Konflikt w Gazie: Naturalistyczne Iluzje a Katolicka Nauka o Pokoju

Podziel się tym:

Konflikt w Gazie: Naturalistyczne Iluzje a Katolicka Nauka o Pokoju

Portal Opoka informuje o najnowszym oświadczeniu Hamasu deklarującym gotowość do negocjacji w sprawie zawieszenia broni w Strefie Gazy, uwolnienia zakładników oraz wycofania wojsk izraelskich. Donald Trump zaapelował na swoim portalu społecznościowym o przyjęcie „warunków” przez Hamas, grożąc konsekwencjami. Palestyńska strona podaje liczbę 64 tys. ofiar, kwestionowaną przez organizacje praw człowieka, podczas gdy Izrael podkreśla odwetowy charakter operacji po ataku z października 2023 r.


Fałszywy Paradygmat „Rozwiązań Politycznych”

Relacjonowany konflikt przedstawiany jest w kategoriach czysto naturalistycznych, gdzie pokój sprowadza się jedynie do zawieszenia działań militarnych i tymczasowych układów dyplomatycznych. Tymczasem Pius XI w encyklice Quas Primas nauczał niezbicie: „nadzieja trwałego pokoju dotąd nie zajaśnieje narodom, dopóki jednostki i państwa wyrzekać się będą i nie zechcą uznać panowania Zbawiciela naszego”. Brak jakiejkolwiek wzmianki o konieczności podporządkowania negocjacji prawu Bożemu demaskuje heretyckie założenie, że pokój możliwy jest bez Chrystusa Króla.

„Izraelczycy zaakceptowali moje warunki. Czas, żeby Hamas również je zaakceptował”

To zdanie byłego prezydenta USA ujawnia błędne przekonanie, jakoby pokój mógł być produktem ludzkich układów siłowych. Katolicka doktryna głosi jednak, że prawdziwy pokój jest tranquillitas ordinis (spokojem porządku) opartym na prawie naturalnym i nadprzyrodzonym (św. Augustyn, De Civitate Dei). Groźby Trumpa stanowią echo potępionego przez Piusa IX w Syllabusie błędu 63 o „prawie do buntu” – gdyż i tu mamy do czynienia z próbą narzucenia porządku poprzez zastraszenie.

Terroryzm jako Owoc Odrzucenia Chrystusa Króla

Żądanie Hamasu utworzenia „niezależnego rządu palestyńskiego” przy jednoczesnym stosowaniu taktyki porwań i masowego mordu jest przejawem herezji millenaryzmu, gdzie zbawienie utożsamia się z rewolucyjnym przewrotem. Jak potępiał św. Pius X w dekrecie Lamentabili: „Kościół jest wrogiem postępu nauk przyrodniczych i teologicznych” (propozycja 57) – w tym przypadku „postęp” oznacza zastąpienie nadprzyrodzonego porządku krwawą utopią.

Każdy akt terroryzmu – czy to ze strony Hamasu, czy odwetowe działania Izraela – pozostaje objectivum peccatum (przedmiotem grzechu), gdyż łamie piąte przykazanie i odrzuca władzę Chrystusa nad narodami. Jak przypomina Pius XI: „Królestwo Odkupiciela naszego obejmuje wszystkich ludzi” (Quas Primas), co wyklucza jakiekolwiek „prawo” do wzajemnej eksterminacji.

Statystyki Ofiar: Manipulacja czy Memento Mori?

Podawanie przez Palestyńczyków liczby 64 tys. zabitych, kwestionowanej nawet przez świeckie organizacje, służy budowaniu emocjonalnego szantażu. Kościół naucza jednak, że mendacium (kłamstwo) nigdy nie może służyć dobrym celom (św. Augustyn, De Mendacio). Nawet gdyby statystyki były prawdziwe, przypomina Pius XII: „życie doczesne nie jest najwyższym dobrem” (Discorsi e Radiomessaggi). Brakuje natomiast kluczowego pytania: ilu z tych zmarłych było w stanie łaski uświęcającej?

Wojna Totalna jako Kara za Apostazję

Obie strony konfliktu łamią zasady ius in bello (prawa wojny): Hamas używa cywilów jako żywych tarcz, Izrael odpowiada atakami na obszary mieszkalne. To potwierdza słowa Leona XIII: „Gdy Boga i Jezusa Chrystusa usunięto z praw i z państw (…), zburzone zostały fundamenty” społeczeństwa (Diuturnum illud). Wojna ta jest karą za odrzucenie społecznego panowania Chrystusa przez wszystkie zaangażowane narody.

Katolicka Droga do Pokoju

Rozwiązanie konfliktu możliwe jest jedynie przez:

  1. Publiczne uznanie Jezusa Chrystusa za Króla Izraela i Palestyny
  2. Nawrócenie żydów i muzułmanów na katolicyzm
  3. Przywłaszczenie ziemi świętej Kościołowi jako dziedzictwa Piotrowego
  4. Ustanowienie prawa kanonicznego podstawą legislacji

Jak nauczał Pius XI: „jeżeliby kiedy ludzie prywatnie i publicznie uznali nad sobą władzę królewską Chrystusa, wówczas spłynęłyby na całe społeczeństwo niesłychane dobrodziejstwa” (Quas Primas). Pokój jest owocem sprawiedliwości, a nie kompromisu z błędem.


Za artykułem:
Hamas potwierdził gotowość powrotu do rozmów ws. zawieszenia broni w Strefie Gazy i uwolnienia zakładników
  (opoka.org.pl)
Data artykułu: 08.09.2025

Więcej polemik ze źródłem: opoka.org.pl
Podziel się tą wiadomością z innymi.
Pin Share

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Przewijanie do góry
Ethos Catholicus
Przegląd prywatności

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.